Ítéletélmények

2005.11.11. 08:06

Kedves Olvasók: túl vagyunk a kilencezredik felhasználói tapasztalaton és rohamléptekkel közeleg a tízezredik. Amit már alig várunk, ezért összeválogattunk pár szemelvényt a legjobb írásokból, hátha még többen kedvet kapnak az ítélkezéshez.

Az állomány hatalmasra nőtt. Gyakoribb típusok esetén már lassan statisztikailag is elemzhető mennyiség áll rendelkezésünkre és rendelkezésükre; Opel Astrából generációnként rendre 169, 148, illetve 21 darabról ítélkeztek író olvasóink. Volkswagen Golf I, II, III, IV és V-ösökből is van bőven, 29, 52, 43, 56, illetve 36 ítéletünk van. Aki viszont nem kíván átlagolgatni, ellenben az kedveli az egzotikumokat, biztosan megörül egy jó Unimognak, Ferrarinak, esetleg Rolls-Royce-nak.

Az ítéleteket indexeljük, a könnyebb eligazodás érdekében a magunk számára megjelöljük a kiemelkedően vidám, alapos, elfogulatlan ítéleteket. Az alábbiakban a "kib***ttjó" kategóriából közöljük néhány írás néhány részletét.

Kétliteres Granturismo, gyenge elektronikával

MASERATI BITURBO 1986-ból

Igazi autóritkaság, tehát eleve hálás téma élvezetesen feldolgozva. Szerelési kézikönyv, fotógaléria, szervizajánlat, tapintható imádat, 5500 karakter terjedelemben; egyik kedvenc ítéletünk. Etalon, ha mind ilyen lenne, többé nem dolgoznánk, csak az ítéleteket közölnénk.

"Több tonna, valószínűleg az egyiptomi óbirodalom korából származó madárszar borította a helyenként már krétássá vált fényezést. A kipufogóban egy teljes pókkolónia lakott, a levegőbeömlő nyílásokba pedig vicces kedvű újságkihordók helyeztek el szórólapokat. Az üvegeket (a szélvédő kivételével) foncsorozás borította. Ennek volt köszönhető, hogy a lazacvörös bőrbelső jó állapotú maradt.

A tulajdonossal felvéve a kapcsolatot, kijelentette: "még nem tervezte eladni, de ha már így érdeklődünk miért ne", "picit csattog a motor", "azért mehetünk egy próbakört" (ja persze...) A licit 600e Ft-ról indult és pár hónap múlva elérte a jutányos 200e Ft-ot. Az adásvételre az autóval szemben lévő krimóban került sor. Majd hazavontattuk az öreg vasat."

"A felújítást magam végeztem, szabadnapjaimon. Édesapám segítsége nélkülözhetetlen volt. Elsőre a vezérműtengely csapágyháza újult meg, lekerült a hengerfej a hibás oldalon, hogy kitisztíthassuk az eltömődött olajnyomás növelő dűznit (oil pressure restrictor). Jó poén gyanánt a motor vezérlésének összehangolása kellemes időtöltés volt: valami nagy tudású autószerelő lecsiszolta a vezérműkerekeken lévő jeleket, ki tudja milyen okból, valamint kifelejtette a támcsapágyat. Hangolgatás közben sokszor emlegettük a kedves édesanyját, illetve reményünket fejeztük ki azzal kapcsolatban, hogy lehetőleg minél többet látogassa orvosát, gyógyszerészét."

"Főleg hegyes-völgyes utakon érdemes vele autózni: megfelelő fordulatszámon tartva előzgethető vele a sok szívómotoros csoda. Azért az injektor nagyon hiányzik: a gázreakciók még szebbek lennének, de azt nem olyan egyszerű megfelelő diagnosztikai műszerpark nélkül házilag szerelni. 3 liter fölött már illik tisztelni a szívómotort, ha tartósan akarod használni a Maseratit. Sok tulajdonos nem így gondolja; azt hiszik, bagóért vettek egy majdnem Ferrarit, aztán fél év alatt sikerül csapágyasra hajtaniuk. Hiába no: az autó legnagyobb ellensége a tulaj."

Folyton folyós fura figura!

Kispolski, '84-ből

Kispók, hölgytulajjal. Rövid, de kedves, némi Cosmopolitan-hangulattal; ennek ellenére szeretjük. Hölgyeim, látják, ilyen egyszerű, ítélkezésre fel!

"A pasim és a barátaink, mint egy Forma-1-csapat szervizesei! Gyorsan, pontosan, lélekből, ja, és olcsón, leginkább anyagárban! Csak azoknak ajánlom a pollit, akinek minimum 2 műszaki zseni van a baráti körében. Így viccesen olcsó a szerviz!"

"Egy ismerős elhatározta, hogy lecseréli az öreg Mercijét egy kispolszkira, mert az olcsóbb és bőven megteszi eljárni munkába. Be is szerezte a narancssárga szörnyet 60 kemény ezer forintért. 2, azaz kettő napig bírta használni!!! Közölte, hogy vagy kiviszi a roncstelepre vagy megvehetem 15 ezer forintért, csak ő többet ne lássa. Gyorsan megnézetem a pasimmal, hogy jó üzlet-e 15 ezerért megvásárolni életem első autóját. Találtunk egy lejárt zöldkártyát, így végül is 10 ezer forintért úgy döntöttünk elhozzuk és megmentjük a roncstemetőtől."