Kendős néni nyerte a Totalcar pályázatát

2008.02.14. 07:03

Borús szombat reggeleken néha nekünk is feltűnik, hogy mintha nem lennénk a tévében mostanában. Nálunk jobban senki se tudja, hogy az ilyesmi milyen sebesen változik, de akármikor is bukkanunk fel legközelebb, akármilyen dobozban, addig sem maradhatnak a világ magyar ajkú autóbuzijai klassz műsor nélkül.

Ezért írtunk ki pályázatot önmagunk pótlására. Legfeljebb hat percnyi, nem mindenáron vicces, nem feltétlenül teszt témájú filmet kértünk. Úristen, mennyi jött! 150-en forgattak Totalcart az idén. Elképesztő volt a témabőség: Csepeltől az M6 -on át az Uralig, és még egy csomó rendes autó. Például Yugo. Meg Moszkvics .

Megnéztük mindet. Van egy csomó olyan, ami nem lett túl jó. Például nincsenek benne rendes képek, nem történik semmi, nem hallunk semmi érdekeset, vagy ezek mind. De nekik is örülünk, mert legközelebb mind jobb lesz. És közben van több tucat olyan másik film, ami ugyan nem adásérett, de ügyes, eredeti munka - vagy minimum nagyon szorgalmas. Ezekből hónapokon át közlünk majd válogatást itt a TC-n, annyira sok van, és annyit lehet tanulni belőlük.

Továbbá vannak azok, amik jól vannak felvéve, ügyesen vágva, érezhetően profi vagy félprofi gárdától származnak, csak éppen kevés bennük a spiritusz, vagy az ötlet, vagy a kritika. De bármikor megvenné őket mondjuk az a másik tévécsatorna, vagy egy harmadik. Nekik is gratulálunk.

És volt 5 olyan, ami díjesélyesnek látszott, bár nem feltétlenül lóg ki mindenben a mezőny erős feléből. Ezeket egyesével végigpontozta a teljes szerkesztőség. És ebből lett a végső sorrend. Az ötödik helyezett a

5. helyezett

Kawasaki ZX-6R bemutató

Ez egy lehetetlen helyzet. Motorról irtózatosan nehéz jó anyagot csinálni, pláne versenypályán. Steril a környezet, menet közben se képet, se hangot nem lehet rendesen rögzíteni (a bukó alatti mikrofon zajos és megbízhatatlan, az állva beszélés unalmas), és a beszédképes motorügyi szakember még ritkább, mint az autós. Most is itt a baj: a műsorvezető érezhetően rendkívül felkészült, nagyon ért hozzá, de még nálam is jobban be van szarva élete talán első forgatásán, és ettől meghal az anyag. Robertó szerint bele kellet volna diktálni pár felest, csak azzal meg motorozni nem az igazi. Képileg viszont mindennél profibb, úgy van felvéve és megvágva, ahogy semmi más az egész – egyébként elég erős – mezőnyben. Ezzel lett az ötödik.

4. helyezett

Seat Ibiza, és minden, ami vele jár...

Ilyen az, amikor sokat és alaposan dolgoznak valamivel. Szuperprofi narráció, szépen felvett jelenetek, pompás forgatókönyv, totalcar-póló a műsorvezetőn, ezek mind remek dolgok. Átkozottul mókás az emberrablós eleje, ráadásul messze kevésbé béna iskolai színjátszókör, mint a saját ripacskodásaink. Bárcsak ne fordulna hirtelen nyomasztó autótesztbe – pont ekkorra fogyott el a lendület meg az ötlet. De így is nagyon szeretjük. Majdnem dobogós.

3. helyezett

Szerintem Renault

Ez a tökéletesen elvégzett amatőrmunka, a szó legeslegjobb értelmében. Rendkívül kellemes karakterű műsorvezető, értelmes, információgazdag tartalom, kis önirónia. Nem rosszak a képek – és főleg vannak –, rendesen össze is van rakva, nem triviális a zeneválasztás, kiváló a beszédhang, és így tovább. Ahogy rendezőnk, Robertó mondja „Kis plánolási hibák előfordulnak, de a legjobban van egyben.” Magva van, ritmusa van, stílusa van. Meg botlik is néhol, szövegben is, képben is, de mind belefér. Pont ez az az anyagtípus, amin nem látszik, hogy milyen ménkű sok melóból áll össze, mert egyszerűen csak működik, mintha tök természetes volna. Meg kell hozzá nézni 147 másikat, ami mégsem, ahhoz, hogy igazán becsülni tudja az ember. Gratulálunk, mindenképpen folytassátok. Különdíj.

2. helyezett

Alfa Hajsza, avagy hogy ne próbálj meg lefotózni egy 159-es Alfát

„Átkozottul jó képek, zseniális hangulat, jó zene, egy Torrente-Buster Keaton-Prérifarkas főszereplő, tökéletes munka. Na jó, a visszavágások nem kellettek volna, pláne nem ennyiszer. Kész, kifogytam a kritikából. Állat, meghajolok.”
„Benny Hill is mosolyogva fordul egyet a sírjában. Tökéletesen információmentes, de jó volt nézni.”
„Ki van találva, vicces, jó hangulata van. Nekem kicsit sok a digitális majális és hosszú”
„Zseniális sztori, überprofi megvalósítás, még filmnek is jó, de az autóról semmit sem tudok meg.”

Ezekben a szerkesztőségi kommentekben minden benne van. A film néma, nincs benne szó semmiről, de autós börleszket évtizedek óta nem láttunk, (leszámítva azt, amikor én estem seggre másfél kiló banán taktikusan szétdobált héján egy koreai autó mellett) pláne nem ilyen kedveset, pláne nem ennyire kiemelkedő gondossággal és önfeláldozással elkészítve. Briliáns. Második.

1. helyezett

És aki nyert:

„Alapvetően nagyon vicces. Az ember frenetikus :-)”

Az abszolút nézettségi és szavazatszám-bajnok. És okkal. Lenyűgöző, hogy pár snitt kőegyszerű autóstalálkozós videóval, pár fotóval, egy mókás tárggyal, és őszintén, szelíden hülye, derűs átkötésekkel mennyire jól el lehet tölteni 6 percet. És egyben meg is vagyunk hasonulva: ez ugyanis már megint nem egy értelmes videó, nem tudunk meg belőle semmit, nem viszi előre az emberiséget, de az összesen 900 perc között ez a 6 telt el a talán a leggyorsabban. Maga az Orr is egy szuper tárgy, (ajánljuk a készüléséről szóló külön videót is) és az a víg barkácsolás, ahogy műsor lett belőle, annyira jól megy hozzá, hogy azzal most nyerni lehetett. Gratulálunk!

És ezzel persze nincs vége. Mostantól néhány naponta rendszeresen publikálunk majd a jól sikerült filmek közül egy-egyet a itt a TC-n, lehetőleg építő kritikai észrevételekkel. Nagyon-nagyon sokan voltak közel a dobogóhoz, belegondolni is rémes, hogy a januári GDP hány százaléka esett ki pályaműkészítés miatt. Így bőven megérdemlik, hogy sokan lássák a munkájukat – és persze csináljanak jobbat. Mert pályázat lesz máskor is, sőt, lehet nekünk publikálásra küldeni videót olyankor is, ha épp nincs verseny.

Technikai részletek

Figyeltük a szavazatok számának az alakulását. Mivel a versenyszellem megint indiai kattintófarmok felbérlésére ösztönözte a pályázók egy részét, így az értékeléskor nem vettük figyelembe a szavazatokat. Azaz de, de csak annyira, amennyire elhittük. Ezúton is gratulálunk azoknak a filmstáboknak, akiknek sikerült a nézőszámukat meghaladó szavazatszámot elérniük, ilyen az igazi rajongótábor.

Nyeremények

A fődíj egy Sony DCR-SR32 merevlemezes videókamera a Sony Hungáriától, ezzel készülhetnek az Orr további epizódjai. Az autótesztügyi különdíjat a Szerintem Renault stábja kapja, ez egy Renault R27 F1-es rádiótávirányítós modellautó, reméljük, lesz helye az R5 mellett a családban.

Majdnem különdíjas lett (és kiváló hírszerkesztőnk személyes kedvence, egyben Orosz Péter emlékdíjas film) a Rendhagyó BMW E30 teszt . Rengeteg dolgot szeretünk benne nagyon: értelmes, tele van információval, alaposan képgazdag, jó hangulatú, igazi autókról szól. Szuper anyag, ezzel kezdjük majd a Dobogóközeliek sorozatunkat.