Majdnem féltávon

2006.08.02. 01:04
Korai ébredés, hat gyorsasági. Két hete már ugyanitt, ugyanezt csináltuk. Kell ez nekem? KELL HÁT!

Az elmúlt hétvégén, Esztergom környékén bőgtek a motorok, a CONRAD Rali-Túra Bajnokság ötödik futamán. Alig két héttel korábban ugyanezeken a pályákon a Rallye2 Bajnokság mezőnye csatázott. Az RTE-nek ugyanaz a feladat jutott, bár kicsit rövidebb távon, és több lassítóval. Most valamivel több, mint 150 páros nevezett és indult szombaton tréningezni. A pályák már-már klasszikusnak számítottak. A Lábatlan-Bajna és a Tardos-Bikolpuszta közötti szakaszokon már négy évtizede is rendeztek versenyt. Az előbbi szakasz a kettő közül a gyorsabb, az utóbbi a technikásabb

Szombaton, az átvételen még mindenkiről folyt a víz, olyan meleg volt, de ahogy közeledett a tréning időpontja, úgy kezdett beborulni az ég. Majd egy nagyon durva vihar jött, és többen el kezdtek gondolkodni, hogy mi lesz ebből holnap? Aztán még szombat este elállt, majd nem is esett tovább, ennek ellenére többen gumicserével kezdték a napot.

Vasárnap aztán eljött a reggel, és az esztergomi indulás után, a Lábatlan - Bajna közötti gyorsra tartott a mezőny. A rajt után nem sokkal ketten is kiálltak technikai gondok miatt: Medvecz Péterék és Kőváry Miklósék. Aztán jött a 37-es rajtszámú BMW-s, és a csibegyári elágnál felrohantak a partfalra, kidöntöttek néhány fát, és elsodortak néhány nézőt, akik szerencsére már jól vannak, legtöbben lila foltokkal úszták meg. Csak egyiküknek kellett sajnos kórházba mennie, neki is egy törés miatt.

Az első gyors ezután etap lett, de az addig mért eredmények alapján Bosch Péter nyerte a szakaszt, Lovász Pál előtt két- ifj. Érdiék előtt 7 másodperccel. Mezriczkyék a gyorsról defekttel jöttek le, de Brádék előnye nem tartott túl sokáig: A második gyors előtti szervízből ők már nem tudtak elindulni, mert a kormánymű elvált a bölcsőtől.

A második szakasz Tardosról rajtolt. Technikailag minden rendben volt, nem állt le a futam egyszer sem. A szakaszt ismét Bosch Péter nyerte, így már 10 másodpercre növelte az előnyét. Mezriczky Zoltánnak jót tett a szervíz az első szakasz után: abszolút harmadik időt tudott autózni. A harmadikra visszatért a mezőny Lábatlanra, de csak sétakocsikázni, hisz’ ez a szakasz még mindig etap volt a baleset után zajló helyszinelés miatt, így itt az eredmények nem változtak.

A negyedik gyorsra Érdiék megszüntették a váltógondjaikat, és ez az eredményükön is meglátszott: a szakaszt ők nyerték. Mezriczky szépen jött felfelé, itt második időt futott és ezzel feljött abszolútban a hetedik helyre. Bosch Péter kisebb bakik miatt ezen a tardosi szakaszon csak harmadik lett, de abszolútban még őrizte az első helyét – igaz, már csak négy másodperccel állt az ifj. Érdi-Horváth páros előtt.

Mire ötödször rajtolt a mezőny, akkor ismét Lábatlanon, már rendben volt a pálya, és végre mért időt tudtak futni a még versenyben lévők. Bosch Péter itt úgy látszik, már fáradni kezdett, hisz ezen a szakaszon sem tudott a harmadiknál jobb időt elérni. Érdiék nyerték a szakaszt, és átvették a vezetést abszolútban is: 1 másodperccel álltak az élen. Mezriczky ismét második helyre futott be, Lovásztól ekkor már csak 6 másodperce volt, és ennyi választotta el őt a dobogó alsó fokától is.

Az utolsó, tardosi szakaszra már úgy tűnik teljesen elfáradt a mezőny: ifj. Török-Török páros kezdte meg a sort, ők feladták versenyt, mert eltört a kormányművük. Az akkor abszolút harmadik helyen álló Lovász Pál felszaladt a partfalra rögtön a szakasz elején, jócskán összeolajozva- és sarazva a pályát, de szerencséjére nem vesztett túl sok időt, és tovább tudott robogni. Majd a Czene Zoltán-Jánosi Jenő páros már nem aprózta el: tetőre tették az autót, de még sem tudta rávenni őket, hogy feladják: a nézők visszaborították a Vauxhall Astrát, és ők is továbbmentek.

Az élen zajló csatát nem ez a szakasz döntötte el, itt ugyanis Érdi és Bosch azonos időt autóztak, így maradt köztük az 1 másodperces különbség, ami a végeredmény is lett egyben. Lovászék a bakijukkal lecsúsztak a dobogóról, így Mezriczky Zoltánnak elég volt a harmadik hely a dobogó alsó fokához. Minden kategóriában nagy csatákat hozott ez a hétvége, és nem csak a nézők, hanem a versenyzők is élvezték. Erre ékes példa ifj. Érdi Tibor és Bosch Péter este. Az utolsó gyors előtt esőre állt az idő, és ők ketten – hogy a meccset még kiegyenlítettebbé tegyék, és hogy minden fair legyen –, megegyeztek, hogy az utolsóra egyforma gumit tesznek fel, és győzzön a jobbik.

Mindeközben a H3 kategóriában az MNASZ lincencel rendelkezők is megvívták a maguk csatáit. Az induló 9 párosból hatan látták meg értékelhetően a célt. Ezek a fiúk általában tesztelésnek tekintik az RTE versenyeken való fellépést, így nem is annyira az eredmény, hanem a zártpályás tréning az elsődleges szempont. A következő német VB futamon induló Holczer-Magyar kettős most próbálta ki az új karosszériát kapott Renault Clio-t, és mivel az autó jól vizsgázott, a verseny után haza is mentek, ami a kizárásukat jelentette. A végső eredménylistán így nem is szerepelnek.

Szerepel viszont a Vár-Car-os Merci. A csapatnál az idei év folyamatos váltógondokkal telt eddig, de most úgy tűnik sikerült megoldani a problémát, mert nagyobb galiba nélkül, a szokásos keresztbe csúszkálós formát hozva a második helyen fejezték be a futamot. Reméljük a Budapest Ralin is sikerül majd visszahúzni a kettest.

A következő RTE futam a IV.Baranya Kupa lesz szeptember elején, Komló környékén.
A képekért köszönet DuEn-nek. Részletes eredmények a TotalCar támogatásával üzemelő RallyLive oldalon találhatók.