Halló, Lambó lakás?

2007.07.26. 08:14

„A Lamborghinihez? Á, nem fog menni” – mondja kiváló angolsággal a bolognai buszpályaudvar jegyárusa, aztán mégis előhúzza az 576-os busz menetrendjét. A járat északnyugati irányban tart kifelé Bolognából, a végállomás Modena, a kettő között pedig egy kisváros, inkább falu, Sant’Agata Bolognese, ahol negyvenöt éve egy dühös traktorgyáros megváltoztatta a világot. Vagy húsz percet maradok Sant’Agatában, vagy lekésem a fél hatos expresszt, amivel el kell hagynom Bolognát. Dilemma!

Na jó, annyira mégsem. Húsz percet nem lehet a Lamborghini epicentrumában tölteni, nyolcvan perc se sok. Ha pontosan érkezik vissza a busz, negyed órám van elérni a vonatot. Bolognában áll a forgalom. A jegyárus magabiztosan bólogat, hogy pontosak ezek. Elmegyek egy szelet pizzáért, aztán elvállalom. Az idő túlfeszített húr.

Haladunk kifelé a városból, számolom a megállókat, mert persze kiírva semmi nincs, aztán egy srác hadonászó angollal elmagyarázza, hogy a papír csak a fő megállókat jelzi, de majd szól Sant’Agata előtt, semmi gond. Semmi gond. Lapos vidék, lapos tetejű mediterrán házak kis ablakokkal, frissen aratott mezők körben, felcsigázott szalmabálákkal.

Tavaly tavasszal volt alkalmam beszélgetni egy kicsit Horacio Paganival , aki saját gyárának megalapítása előtt közel húsz évig dolgozott a Lamborghininek. Megkérdeztem tőle, miért van az, hogy ezen a környéken készül minden szupersportautó, ami számít. Pagani azt mondta, hogy a szakmához értő emberek kritikus koncentrációja miatt, ami mára – a Szilícium-völgyhöz hasonlóan – pozitív visszacsatolású rendszerré alakult: aki szupersportautókkal akar dolgozni, az ide jön.

Ahogy a busz elhagyja Bolognát, rájövök még egy okra. Nyílegyenes úton haladunk, ha látták ezt a régi tévéadást Ferruccio Lamborghiniről , akkor ismerős lehet, de balra a horizonton már hegyek kezdődnek. Ha valaki itt épít sportautókat, reggel a csúcssebességet tesztelheti az országúton, délután meg a kanyarodást, fent a szerpentineken. Valahol Dobogókő és az Alföld között félúton építhetne valaki egy rendes V12-est.

Totalcar feat. Droopy D

Talán kevéssé ismert tény, hogy e cikk szerzője tehetséges Droopy-imitátor. Akár órákon keresztül is képes az MGM stúdió örökké letargikus rajzfilmkutyájának monoton hangját utánozni. Nézzen vele Lambókat az alábbi kisfilmben:

iPod (640x360, 27 MB) | WMV (640x360, 54 MB) | DivX (320x180, 19 MB)

„Lamborghini? Egyenesen, aztán jobbra” – mutatja egy középkorú nő a sant’agatai buszmegállóban. Egy kicsit túlaggódtam ezt az egészet. Van ugyanis Az Út, ez a Via Modena , van a Másik Út, ezen van a buszmegálló, és az apró kétszintes házak után egy nagy, elnyúló üvegtömb. Felettébb gyanús.

A parkoló precíz demonstrációja a Lamborghini vállalati struktúrájának: kizárólag Audik állnak benne. Többek között egy fehér RS4 kabrió. R8 nincs. Az Audi vette meg a Lamborghinit két évtized kínlódás után, ha jól emlékszem, Suharto indonéz diktátor bűnöző fiától, Tommytól.

Persze lehet kezeket tördelni az elkerülhetetlen, finom németesedésen, de valahogy nehezen képzelem egy zavaros katonai rablógazdaságtól, hogy olyan tempóban fejlesszen új modelleket és különkiadásokat, mint ma a Lamborghini.