Megbízható dinamikus autó kell. Van ilyen?

2014.07.02. 07:35

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Kedves Becsületesnepper!

Olyan autót szeretnék, ami sportos, jól gyorsul, dinamikus, rugalmas, élmény vezetni, de nem fogyaszt sokat (városban max. 8-9 liter). Emellett megbízható, és a kötelező szervízeken túl hosszabb távon (akár 5-10 év) sem tartogat nagyobb meglepetéseket.

Nyitható panorámatetős vagy napfénytetős változatok előnyben. Lehetőleg ne legyen 7 évnél idősebb és relatíve kevés kilométer legyen benne. Évi 15-20 ezer kilométert megyek, leginkább városban, de szeretem ha az autópályán is van még tartalék az autóban.

Szimpatikus a VW 160 LE-s, 1.4 TSI motorja egy 2008-2009-es a 6-os Golfban vagy Siroccoban, (lehetőleg DSG-vel és napfénytetővel). Ezekből 60-90 ezer kilométerrel már lehet behozni 3,5 millió Ft-ért. Az EOS élményszerű vezetéséhez ugyanezt a motort már kevésnek tartom. Tetszik a BMW négyajtós 320d-je, 2007-es évjárattól, jó felszereltséggel (ülésfűtés, tempomat, napfénytető), 100 ezer kilométer körüli futásteljesítménnyel behozható ebben az árkategóriában.

Olcsóbb, nagyon megbízható, de nem igazán sportos a Honda Accord 2.2 ctdi (2006-2008). Az élményszerű vezethetőség és fenntartás szempontjait figyelembe véve melyik lehet jó választás? Esetleg mi mást tudna ajánlani?


Köszönettel:

Gábor

Kedves Gábor!

Van itt egy ellentét. "Olyan autót szeretnék, ami sportos, jól gyorsul, dinamikus, rugalmas, élmény vezetni, de nem fogyaszt sokat (városban max. 8-9 liter)" Ahogy apukám mondta nekem: "fiam, finggal nem lehet tojást festeni". Most menjen vagy ne fogyasszon? Ha megy és nem fogyaszt, akkor dízel. Ha megy és sportos, akkor benzines, de nem a kis fogyasztás a kulcsszó.  "Emellett megbízható, és a kötelező szervízeken túl hosszabb távon (akár 5-10 év) sem tartogat nagyobb meglepetéseket." Ezt nem merném kijelenteni erről a motorról, nagy eséllyel lesz itt szívószelep és szívócsatorna kokszolódás, vezérműlánc csere, ha betartja a gyári 30 ezres olajcserét, akkor még lehetséges egy turbó csere is. Ezekben a kis turbós motorokban nem hiszek, szerintem az idióta brüsszeli politikusok kényszerítik a mérnököket, hogy ilyen motorokat csináljanak. Az Accord egyáltalán nem a sportosságról szól, de cserébe ez tartogatja a legkevesebb meglepetést. A BMW 320-as egy jól ismert autó, különösebb aknák ebben sincsenek, de egy kicsit drágább lehet a szervizelése. Ha sportos kocsi kellene, vennék egy Civic Type-R-t, az halad, és nem romlik el.
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-