Nagyobb dízelt 2,5 millióig

2014.07.11. 10:53

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Szia Nepperűző!

98-as TDI Cordobámat szeretném cserélni nagyobb és fiatalabb 2005 utáni dízelre. Egy éven belül kerülne sor a cserére. Ami számításba jött nálam: BMW E90 320d,  Audi A4 B7 1.9PD, Alfa 159 1.9JTD, Passat 3C 1.9 TDI, esetleg Opel Insignia 1.9 CDTI, Octavia 1.6CR 2.0 PD kilőve.

Évi 12000 kilométert megyek, többnyire városban, de ragaszkodom a dízelhez. A keret 2,5 millió Ft, aminek fedezni kell az átírást ill. a kezdeti szervizelést. Havi 350.000Ft a keresetem, és családos vagyok. Hosszú távra tervezek, ezért fontos az időtálló forma, ill. megbízhatóság.

Tudom hogy ezeknek az autóknak jóval magasabb a fenntartási költsége mint a TDI-nek, de nem szeretném az összes keresetem az autóra költeni. Mi a véleményed ezen típusokról, ill. melyiket ajánlanád közülük? Esetleg más alternatíva? Japán, francia, nem játszik. Nagyon fontos hogy tetsszen a kocsi, és később is jó érzéssel nézzek rá.


Válaszod előre is köszönöm.

Feri

Kedves Feri!

A BMW-ről már nagyon sokszor leírtam, hogy jó autó, arra, hogy mire kell figyelni, itt írtam. A VW csoport 1.9-es PDTDI-jétől sokan tartanak, mondják, hogy azt már nem szabad megvenni, csak a régi sima TDI-t. Jellemzően azoktól hangzik el ilyen "bölcsesség", akiknek még nem volt. Valóban bonyolultabb, mint a régi 90 lovas 1.9-es TDI, és nagyobb benne a hiba lehetősége, de még mindig egy nagyon jó motor, normális összegekből fenntartható. Az Alfában és az Insigniában ugyanaz az olasz multijet motor van, a 150 lovasban szintén van örvénycsappantyú, csak ennél a motornál nem hullik bele az égéstérbe a letört alkatrész, egyébként ez is egy jó motor. Én egy BMW-t vennék elsőnek, aztán egy Audit vagy VW-t.   
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-