Hibridet a tengeren túlról?

2014.10.19. 07:15

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Tisztelt Becsületes Nepper!

Mindig is tartottam a dízel autóktól (sok rémtörténet a javítási költségekről), illetve az éves levezetett kilométerek száma (15-20 ezer) sem indokolta, hogy dízel autóm legyen. A kedvezőbb fogyasztási adatok viszont mindig is tetszettek, ezért fordult a figyelmem a hibrid autók felé.

Az első kézenfekvő típus nyilván a Prius, de sem a mérete sem a külseje nem ragadott magával. Ezt követően kezdtem keresgélni valami nagyobb méretű hibrid után, és jutottam el a  Toyota Camryhoz valamint a Nissan Altimához. A baj csak az ezekkel a típusokkal, hogy nem Európában kerültek forgalmazásra, és csak néhány elérhető belőlük használtan.

Azt szeretném megkérdezni, hogy mi a véleménye a fenti két típusról. 2007-es példányok már 3 millió alatt elérhetőek magyar oldalakon. Mennyire megbízhatóak ezek a technológiák? Mennyire fáj a javításuk? Mennyire macerás hozzáértő szerelőt találni, illetve alkatrészt beszerezni? Van valami más alternatíva, ami elkerülte a figyelmemet? Esetleg jobban járok, ha nem kísértem a sorsot és maradok a bevált szívó benzines japánoknál (Avensis, Accord)?


Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: István

Kedves István!

A régi szívó benzinesekkel kevés problémája lesz az biztos, de a hybridektől sem kell félni. A Toyota Camry-t ismerem, volt már hozzá szerencsém. Az üzemeltetése nem drága, egyedül a nyolc ezrenkénti előírt olajcsere periódus furcsa, de ez csak jót tesz neki. Inkább ez a jó előírás, mint a harminc ezres olajcsere periódus, amivel szépen saját magunk tudjuk kinyírni a saját autónkat. Van megfelelő szervizháttér, vannak már kifejezetten a hybridekre ráállt szerelők. Az akkumulátorok élettartamától sem kell félni, feltéve hogy mindennap használjuk az autót. Ha nem használjuk huzamosabb ideig, akkor tegyünk rá egy olyan töltőt, ami tud csepptöltést is, és rajta maradhat az autó indító akkumulátorán.

A Nissan Altimáról annyit tudok mondani, hogy a kérdése miatt megnéztem a hahun, hogy hogy néz ki, mert az sem volt meg hirtelen. A Camry-t szerintem egyszerűbb szervizeltetni, mert az Altimát szinte senki nem ismeri. Egyebet nem tudok elmondani, kérem, kapcsolja ki.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.