Olcsón fenntartható munkába járóst millió alatt

2015.03.01. 12:58

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Keresek egy nem túl drága munkába járós autót (hétköznap napi 40km + havi 600km autópályázás), ami nem eszik sokat, megbízható (fontos a megbízhatóság) és a szerelésre+alkatrészekre sem megy rá a gatyám.

Eddig három autót látok érdekesnek:

Almera - kb 650-700 ezerért látok már nem túl zsákbamacskákat (2003-2004-es évjárattal).

Carisma - 2002-2003-asokat, 800-900 ezerért tudom megvásárolni, Itt még nem sokszor láttam ajánlva, viszont a népítélet viszonylag jól nyilatkozik róluk.

Fiesta - itt már 2007-es darabokat is tudok vásárolni és a jó megbízhatóságáról sokat olvastam itt is, viszont kényelemben szerintem szerintem legalul szerepel ebben a listában. Árban a carismához hasonló.

Kicsit bajban vagyok, hogy melyik irányba induljak el, hátha tudnátok nekem segíteni ebben.

Üdv
Attila

Kedves Attila!

Az első Almera nagyon jó kocsi volt, akik ebből ültek át az utód modellbe, azok nagy visszalépésnek tartották. Valóban az is volt, nem rossz autó, csak az elődjéhez képest nem sikerült akkorát gurítani. Ismerősi körben több is volt, némelyik egészen nagy futás teljesítménnyel, az egyiknek volt váltó gondja, de ott a tulaj nem ellenőrizte a váltó olaj mennyiségét, és kevés olajjal futott a váltó. A váltó hibák nagy része egyébként sok esetben az elmaradt olajcserére, és a kevés váltó olajra vezethető vissza. A Carismából mindenképpen hagyományos szívó motorosat vennék, a GDI nagyon jó, amíg jó, de a befecskendező rendszerével lehetnek gondok.

A Fiestát nem mondanám kényelmetlennek, a Ghia modellekben nagyon kellemes plüss ülések vannak. Ha nem kell nagy hely, akkor a Fiestát vennék ezek közül. Ha szükség van a helyre, akkor nem ezek közül választanék, hanem vennék egy Avensist, sokkal finomabb műszer, mint az említett kettő, és nem romlik el. Papp Tibi már hossz ideje használ egy ilyet, és néhány év után végre tudott írni egy szerelős posztot.  A kocsi azóta is megy. A Honda Accordot már le sem merem írni, mert a nagybátyám állandóan szívja miatta a vérem, bár a népítéletben az a 7.8-as szám nem a véletlen műve.

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.