Hárommilióig ingázósat

2016.02.05. 11:31

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Kedves Nepperűző!

Az első autó vásárlásához kérném a segítségét.

Mire használnám: agglomerációból bejárni budapesti munkahelyre, 70 km. Hétvégi változatos kirándulásokhoz, ami ezért lehet földutak vagy autopálya is.

Fő szempont az olcsó fenntarthatóság, megbízhatóság. Egyedül használnám. Ha semmi baj nincs vele, legalább 5 évig nem szeretném lecserélni.

Bár a funkcionalitás a fő szempont, de természetesen számít az autó külső megjelenése is.

Nagyon sokféle autó van :) Hogyan szűkítsem a kört? Hogyan kezdjek az autó márka/modell/típus kiválasztásához? Ön mit ajánlana?

Köszönöm a segítségét.

Emili

Kedves Emili!


Sokak "nagy örömére" elő kell vegyen a nagy kedvencemet, a 2008-tól gyártott Honda Jazzt. Három millióért már fiatalokat, és keveset futottakat lehet belőle venni. Nem megy tönkre soha, de tényleg soha, általában semmit nem kell cserélni a kötelezőkön kívül. Olyat sem láttam, amelyiknek a vezérműláncával gond lett volna, nem úgy, mint sok mai autónak. Ebben még a vezérlést sem kell cserélni.


Kívül kicsi, belül nagy, nem eszik sokat, jól variálható az utastere, nagy a csomagtartója. Amikor kérdezik, hogy mit vagyok oda annyira a Jazzel, vissza szoktam kérdezni, hogy ha nem Jazz, akkor mondjál jobbat. Ilyenkor általában hallgatás a válasz.


Eszembe jutott még a Toyota Yaris bár ez sokkal kisebb belül, illetve a Toyota Urban Cruiser is. Ebből ugyan nagyon kevés van , de egy szintén jó autó. Ennél akkor lehet gond, ha összetöri, mert nem lesz hozzá bontott alkatrész. Ha egy Kia Ceedet vagy Hyundai i30-at választ, akkor sem nyúl mellé.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.