A japán turbó jobb, mint a TSI?

2017.04.03. 13:32

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Kedves Nepper!

Hosszú ideje olvasom tanácsait, többek között azt is, hogy a TSI motoroktól jobb, ha óvakodik az ember. Erre most a japánok is, konkrétan a Honda az új Civickel bevezetik a turbós benzinmotorokat. Mi erről a véleménye? Tudnak a japánok valamit, amit a precíz germánok nem? Ön szerint mennyire lehet értékállóbb egy japán turbó (ha beválik, persze) mint VW konszernes?

Válaszát előre is köszönöm

Feri

Kedves Feri!


Az új technológiák megjelenése után csak a használat után derül ki, hogy az jó-e. A TSI motorokról se tudtuk, hogy problémásak lesznek. A Citroenben, Peugeot-ban, Miniben lévő Prince motort is szerették megjelenésekor az ereje és karaktere miatt, azután kiderült róla, hogy egy vödör csavar, és sok esetben már 50-70 ezer kilométernél generálozni kell. Ha BMW-hez megyek, ott a franciákat szidják, hogy ez PSA-motor, ha a franciákhoz, akkor meg ez BMW-motor. Lényeg, hogy ketten csinálták ezt a szart, és bocsánatot kellene kérni miatta a vevőktől.

02

A modern motorok egyik nagy hátulütője a közvetlen befecskendezés, sok probléma oka ez. Az olaszok T-Jet motorja például szívócső befecskendezős, azokkal nincs is baj. A Hondában lévő új turbós motort még senki sem ismeri, majd pár év után kiderül, hogy milyen, de alapvetően egy Honda motorban jobban bízom, mint bármelyik németben. A precíz germánok elég sok szart csináltak mostanában, különösen a BMW. Mikor kint vagyok Németországban, hallani kellene a kereskedőket, hogy köpködnek a BMW-re meg a TSI-kre, és mindenki azt mondja, hogy a Hondában van a legjobb benzines motor. A japánok is csináltak már rosszat, ilyen volt a Subaru boxer dízele, attól is mindenki csodát várt, azután kiderült, hogy csak ellenségnek kellene ajándékba adni.

subaru 2

A Japánokban jobban bízom, mert a szamuráj szellem még nem veszett ki belőlük, és törekszenek a tökéletességre. A precíz németekre mostanában inkább az jellemző, hogy ha csinálnak valami szart, akkor lapítanak, és tagadnak, még véletlenül sem csinálnak visszahívást és ismerik el a hibájukat. Jellemzően inkább bekapcsolják a bullshit generátort és komunikációval, időhúzással próbálják meg elvenni a dolog élét. Az nem véletlen, hogy ebben a válogatásban ilyen szépen felül reprezentált a BMW, Mini (4db) és a VW csoport (6db.). Van nekem egy mondásom, amit előszeretettel hangoztatok. "Mindenki német autó-hívőnek születik, aztán van, aki tovább tanul, és vesz egy Hondát."


Üdv:

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.