Már megint húsleves?

2009.10.14. 05:58 Módosítva: 2009.10.14. 05:58

Adatlap Mazda 3 TX 2.0 i-Stop - 2009

  • 1999 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 151 LE @ 6200 rpm
  • 191 Nm @ 4500 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.4 másodperc
  • Végsebesség:
    206 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    9.3 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.4 l/100km
  • 5 859 900 Ft

Honlap: A Mazda 3 vakmerő, kifejező vonalvezetése mind a 4-ajtós Sedan, mind az 5-ajtós Sport kivitelben garantáltan kitűnik a tömegből. A vadonatúj Mazda 3-nak hála a vezetési élmény végre olyan, amilyennek lennie kell: felszabadító és gondtalan. Pista: Mit szívtatok, srácok?

A nagymamák főztje legalább olyan legendás, mint a csodaszarvas. A nagyi főztje mindig jó. Valahányszor meglátogatjuk, degeszre zabáljuk magunkat és még hosszú évek múlva is fátyolos tekintettel emlékszünk vissza a jó, combos, vasárnapi húslevesre.

Igen ám, de mi van, ha netán egy évre beköltözünk hozzá? A tradíciót ő már fel nem rúgja, ha megfeszülünk se, így vasárnaponként könyörtelen pontossággal ott a gőzölgő leves, nincs mese, enni kell. Egy hónap után már ott tartunk, hogy suttyomban megetetjük a kutyával.

Az újnak mondott Mazda 3 járt már nálunk mindenféle konfigurációban. Volt itt lanyha egyhatos benzines és ugyanolyan szedán fehérben. A kollégáknak különösebb bajuk nem volt vele, leszámítva azt, hogy nem megy, na de majd én! Egy jó kis kétliteres, az már azért karaj, gondoltam magamban. Pofára estem. Fájt.

A külső az első, legyünk rajta túl gyorsan. Az előző generáció platformja megmaradt: a Ford Focus-szal közös a padlólemez. A tengelytáv a régi, magasságban nőtt az autó 2,5 centimétert, hosszában négy és felet, valamint a Mazda német tervezőközpontjában átrajzolták a formát. Nem nagyon, kicsit. Éppen hogy a valamennyire karakteres japán autót ötvözzék egy német Müller trezorral.

Az előd picit gömbölyded, de lejtős tetővonalával némiképpen fürgeséget sugárzott, ebből csináltak ilyen puffasztott rizst a hatos orrával és a komolytalan hátsó lámpákkal. Ezért kár volt, a régebbi modell nekem jobban tetszett, egyszerűen volt benne valami egyedi, ami ebben nincs. Erősödik bennem a gyanú, hogy a Kia, a Toyota és a Mazda vetésforgóban használja ugyanazt a formatervezőt három különböző álnéven.

Sírdogálok kicsit, bocsánat. Hej, boldogult ifjúkoromban mennyire vízválasztó tudott lenni a GSi kontra GTi kérdés. Pedig valójában nagyon hasonló filozófiájú autók voltak. Emlékeznek még? Netán volt ilyen autójuk? Akkor bizonyára tudják, hogy egy 16 szelepes 1,8-as, netán egy kétliteres benzinmotor azért jelentett valamit akkoriban. Mindegy, hogy Kadett GSi-ben, Golf GTi-ben, netán egy első generációs Primerában vagy Alfában, de jó volt.

Totalcar értékelés - Mazda 3 TX 2.0 i-Stop - 2009

Jónak jó, de az átütő sikerhez még mindig hiányzik belőle valami, az elődmodellnél nem jobb, pedig illő lenne. Mindezt úgy, hogy jómagam is Mazdával járok.