Rúgkapál még!

Seat Ibiza Cupra Bocanegra

2010.11.04. 06:19

Adatlap Seat Ibiza Cupra Bocanegra - 2010

  • 1390 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 180 LE @ 6200 rpm
  • 250 Nm @ 1750 rpm
  • 7 seb. duplakuplungos automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.5 másodperc
  • Végsebesség:
    225 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.7 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.3 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.3 l/100km
  • 6 423 500 Ft
A hot-hatch dzsembori folytatódik. Ezúttal a Seat Ibiza legmorcosabb verziója próbálja felkavarni az állóvizet és lelökni a trónról a Clio RS-t. Vártam már.

A Seat, mint attraktív, megkapó, latinos márka valahol az újabb, dögunalmas dynamic line egykaptafa Toledón csúszott. Fájó pont ez mind a mai napig, a Walter da Silva által akciósan újra eladott Alfa 147-forma Ibiza pedig kevés volt ahhoz, hogy visszanyerje, amit elveszítettek.

Bár annak idején Rácz Tominak kifejezetten tetszett a forma, én már akkor is kicsit elkerekedett szemekkel meredtem Luc Donckerwolke szöglet-munkájára. Nem vagyunk egyformák, szerencsére, így bátran leírhatom, hogy a bandzsa rizsszedő-tekintet és a kicsi, formátlan hátsó lámpák – nincs mit szépíteni – csúnyák voltak da Silva finom vonalaihoz képest és bármennyire is tolták az Arrow-design-szöveget, azért csak leegyszerűsített dynamic line-nal dolgozott ő is.

Ráadásul kettővel, amitől az autó oldala teljesen kaotikus vagy valami, vagy megy valahová-szerű lett. A Murciélagónál valahogy jobban sikerült. Ezen a 4034x1693x1428 milliméteren nehéz csodát tenni.

Mindegy, spongyát rá, éppen elég ideje látjuk az utakon ahhoz, hogy megszokjuk és átfussunk felette. Hahá, mert az egy mezei egykettes, esetleg dízel csettegő! A Cupra megjelenésén azonban éppen annyit dolgoztak, hogy rikítson az utcán. Ha mindez kevés lenne, akkor 222 500 forintért a sztratoszférába katapultálhatjuk sztrítrészer-imidzsünket a Bocanegra (Fekete száj) felszereltséggel.

Ehhez jár a Dakotavörös metálfény, a feketére fényezett orr-rész, a fekete, Bocanegra-belső (tetőkárpit, műszerfal), és a 17 colos felnik, melyeknél bizony kilóg a lóláb, mert elég prosztóra sikeredtek, ráadásul küllői domborúak, sérülékenyek. Sajnos nem lehet őket kihagyni a csomagból. Mindegy, valamirevaló sztrítrészer úgyis lecseréli őket valami OZ-re vagy puccos Lexanira.

Ha már így belemerültünk az extralistába, akkor említsük meg a kormányon (is) fellelhető karbon-imitációt (56 250 Ft) vagy a 192 ezer forintos panoráma üvegtetőt. Így szépen eljutottunk oda, hogy 6 423 500 forintot fizettünk egy hot-hatch-ként előadott Ibizáért úgy, hogy 6 540 000 forintba kerül a kategória etalonja (akció nélkül), a Clio RS. Hűha, nagyon bivalynak kell lennie ha ennyire közel céloztak.

A külseje hivalkodó, harcias, a középre helyezett öblös trapéz-kipufogóvégből megdöbbentő hangorkán dübörög, a mélyre húzott első kötény és a hátsó terpesztése ígéretes. A bele sem rossz, bár azért látszik és érződik, hogy a Skoda már magasabb szinten játszik. Az illesztések ugyan precízek, a VW puha, rücsis műanyag műszerfalát pedig néha csak perverzióból körmözöm, de akad itt olyan fekete, rideg bakelit is, ami máshol már nem. Az ülések a látszat ellenére inkább kényelmesek, mint oldalba markolóak, a középső kijelző is egyszerű, nagy vörös karakterekkel. Könyöklő nincs és bár a kormány fogása jó azért egy ferences szívesen visszavonulna ide elmélkedni, annyira aszketikus és fekete a beltér.

A csomagtartó 248 literes, a nyílása kicsit szűk ugyan, ennek ellenére jól pakolható, ami ide nem fér el, azt bekötjük a hátsó ülésekre, hiszen – mint minden ilyen háromajtós kompaktnál – itt sem férnek el kényelmesen a 175 centiméternél magasabbak.

Népítélet - Seat Ibiza