Sportkocsimotoros csapatszállító

Mazda 5 2.0 benzin TX

2011.03.29. 06:14

Adatlap Mazda 5 TX 2.0 - 2011

  • 1999 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 150 LE @ 6000 rpm
  • 187 Nm @ 4500 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    11.2 másodperc
  • Végsebesség:
    194 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    9.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.7 l/100km
  • 6 559 900 Ft
Tényleg semmi, de semmi különleges nincs benne, talán a motor.

Nem tartozom azok közé, akik az első pozitív terhességi teszt megjelenésével egy Ford Transit méretű buszt vesznek, valamiféle számomra felfoghatatlan önigazolásból. Belefognak mindenféle idióta, fenntarthatatlan autó megvásárlásába, amire igazából nincs szükségük. Lehet, csak ennyire meg akarják mutatni a világnak, hogy halló, én is tudok ám gyereket csinálni, igazi férfi vagyok, és gondoskodni is nagyon tudok majd ám, mert a legnagyobb, legkényelmesebb, legűrtechnikább, legjobbnak kitalált-titulált autót meg is vettem. Idióták.

Két gyerekig egy Astra kombi méretű autó tökéletes, de akár egy ötajtós, Papptibi-féle Avensis is. Itt egy kép arról, hogy a betegesen sokat pakoló feleségem, aki mindenből visz pótot, pót-pótot is, tavaly nyáron mit volt képes beszuszakolni szegény 28 éves BMW-mbe egy egyhetes nyaralás címén. Tessék.

Most akkor mi szükség is van buszra? Elsősorban az Espace, Galaxy vonalra gondolok, de idevehető a legtöbb SUV is a CRV-től az ML-ig. Annyi értelme van, mint a pulykatokának meg a pávatollnak. Semmi. Nem ezekről álmodozunk huszonévesen, és nem a buszok képét tesszük ki otthon a falra. Lehet, hogy az egész kategória létezéséről csak a második-harmadik gyerek érkezésekor szerzünk tudomást.

Az utolsó értelmes választás a Scenic, Focus C-Max, Mazda5, Logan MCV, Zafira, Toyota Verso vonal. Meg persze a megboldogult Multipla, drága emléke szívünkben örökké él. Ezekben még emberi motor van, elmozgatja egy 1,6-os is vagy valami kisebb dízel, elfér a parkolóházban, és mégse két tonnát cígölünk az esetek 99,6 százalékában üresen, hanem a felét. Ökolábnyom.

Nem beszélve arról, hogy a giga buszok meg SUV-ok vezethetetlen vackok mind. Dülöngélnek, de a rugózásuk kemény, hogy azért ne boruljanak fel, üresen ráznak, vibrálnak. Akkora kerék van rajtuk, hogy egy átlagos magyar fizetésből jó, ha két darab gumit lehet venni rájuk. Légellenállásuk, mint egy Ikarusnak, de a legszörnyűbb, hogy általában a tehetősebbeknél is maximum egy téli sítúra meg egy nyári közeli tengerpart viszonylatot kivéve a család első autójaként funkcionálnak, aput és anyut viszik reggel dolgozni meg az egy szál frissen született csemetét a Dévény Annához. A még tehetősebbek meg úgyis repülővel mennek nyaralni. A franc se érti.

Szóval a józanabbaknak, akiknek még számít a pénz, marad ez a kisebbfajta busz kategória, a Scenic, a C-Max, Mazda5, Logan MCV meg egypár efféle izé. Ezek messziről nézve, hunyorítva még alkalmasak a napi ingázásra, öt személlyel emberi a csomagterük, kis helyet foglalnak, mert alig hosszabbak, mint egy kompakt, másfél tonna alatti a tömegük, és öt üléssel még egy csomagtartóra is futja. Nem kell ennél több.

Illetve kell, ott jönnek a finomságok, mint a nagyobb motor, az ötletes pakolóhelyek vagy épp a tolóajtó, az igényes beltér, a pelenkázóasztalka vagy a hét ülés. Vagy csak nézzen ki jól. Vagy nézzen ki valahogy.

Ebben a mezőnyben indul a Mazda5, ami igazából végtelenül semmilyen: pH 5.5 (igazából pH7, mint megtudtam). A külsejét nem méltatnám, ebben a kényszerkategóriában úgysem ez dönt, hanem a kínált szolgáltatás, a motorizáltság, a fenntarthatóság, az üzembiztosság és az ár. Na nézzük!

Totalcar értékelés - Mazda 5 TX 2.0 - 2011

Végtelenül semmilyen, de amire való, arra elmegy. Majd ha a németek amortizálták pár évig, akkor a kategóriájában megfontolandó választás.

Népítélet - Mazda 5