Megvolt: Volvo V60 1.6 D Drive

Az autózás ájfónja

2012. január 6., péntek 06:13 |
A teszt elején még legszívesebben felgyújtottam volna. Minden porcikáját, minden rezdülését utáltam: a kelletlen gyorsulást, a béna üléstámla-állítást, a nem működő bluetooth-t, a beszálláskor fejbe verő A oszlopot és azt is, hogy szinte alig lehet belőle kilátni.

A Mondeóból ültem át, amit teátrálisan tágasnak tartottam, katartikusan kényelmesnek, gyalázatosan gyorsnak, igaz, az abban a konfigban dermesztően drága volt, és szemérmetlenül sokat szivornyázott. Ötletem se volt, mitől kezdődhetne legalább 8-assal az átlagos fogyasztása.

Hozzá képest a Volvo két, egy, másfél dimenzióval kisebb, az árán kívül más összehasonlítási alap szinte nem is létezik. Emennek a csomagtartója messze nem akkora, mindössze 430 liter, na de ez mire nem elég, lehajtható ülésekkel? Amire ez nem jó, oda nem Volvó kombi kell, hanem T5-ös busz vagy Transit.

Ugyanis ez a Volvo prémiumtermék, ami ráadásul jól kitalált, pont, mint az iPhone. A Mondeó meg nem, hiszen arra ott a Volvo. És ahol ez fontos, ott a prémiumság mindent eldönt, tehát ilyen értelemben nem konkurensek. De tovább megyek, a Wikipédia szerint a Volvo S-V60 vásárlóközönségének havi bevételei meghaladják a 3-as BMW vevőét. Tehát a konkurensek inkább a C-Merci, 3-as BMW, A4 Audi környékén lesznek.

Nem egy liga, főleg, hogy listaáron ez a Volvo a Mondeónál úgy 20%-kal olcsóbb. A közel fapad, gyalogosvédelmi extrákkal, téli csomaggal kerül 10,5 millióba, a Ford meg ugye 13 volt. Ezek listaárak, de az arányokat jól mutatják. És hogy mennyivel átgondoltabb, intuitívabb és jobb a Volvo kezelése minden téren, csak a használat közben derül ki.

Valahogy mindig a számunkra fontos és értékes információ kerül a kijelzőre, valahogy nem felejti el a beállításainkat, mindig jó a hőfok, hamar befűt, sose párás egyik ablak se. Valahogy mindig pont jó helyre világít be a kanyarba, minden pont kézre áll. Egy dologban javulhatna, ami a helykínálat, de arra ott a V70 és a többi. Még a bumburnyák váltókar a végén figyegő Focus váltóval se veszi el az ember kedvét, egyszerűen pont annyira kelletlen, hogy az emissziós normák által fojtott motor épp a megfelelő helyre ejtse vissza a fordulatot. Egyszerűen csak működik, mégpedig jól.

A Volvóban nem volt bőr meg elektromos ülés, volt viszont holttérfigyelő, sávelhagyás-bizgera, aktív tempomat intuitív kezeléssel, szóval extrára elment egy kétéves Suzuki ára, 1,7 millió. Ezzel együtt is csak 10,5. Ahhoz képest, hogy prémium, relatíve olcsó.

A relatív olcsóságáról pedig a motor tehet, illetve annak a hiánya. Elfelejtettek bele motort tenni: 1.6 D. 1600 kilóhoz. Mondom másképp: 115 lóerő 1600 kilóra. Véletlenül se ezzel menjünk gyorsulgatni – gondolnánk ezek után, de ne gondoljuk. 11,3 másodperc alatt ér el százra, amihez remélem, el tudják képzelni, micsoda dekázás kellett a főtengely és a kerekek között a váltófokozatokkal, a diffivel és egyébbel, ideértve a gázpedálszenzort, a turbótöltést - nagyjából mindent. 11,3, nem is rossz, kicsit kelletlen (na de mégis milyen lenne???), de a forgalom tempóját tartani bőven elég, sőt, előztem is vele.

Tudják, mi gyorsul még 11,3 alatt százra? Az 1,2-es új Swift pl. nem, mert az 12,3. Az 1,4-es benzines Thalia sem, mert az meg 11,5. 1,6-os Astra? Muhaha! 11,7. Egynégyes Corsa? Földbe döngöljük: 11,9. Tehát egy átlagosnál jobban motorizált autó gyorsul ekkorát, a kelletlenség a sok zajcsillapítás meg a kevés ablak miatt lehet, mert a számok szerint nem az.

Mégsem az átgondolt használat a Volvo legájfónabbsága, hanem hogy csak egyféle módon lehet használni, úgy viszont kevés autó ad ilyen élményt. Ha az ember ráérez, pontosan hol érdemes váltani, meddig érdemes húzatni – egyébként szól, hogy váltsunk –, egyszeriben elönt a zen. És működik. Nem adunk feleslegesen nagy gázt, az elektronika úgysem vesz tudomást róla. Nem forgatjuk az egekbe, igazából 3500-nál le is szabályozhatna az alsóbb fokozatokban.

Így használva viszont a termékélmény csodálatos: a tükörben a két bóbiskoló gyerekfej látszik, halkan duruzsol a zene, kellemesen fűt az ülés, diszkréten puttyog a parkradar meg a követős tempomat, és egyéb csatolt részei, például a követésitávolság-figyelő. Szerethető. Egyhat Dé, efölött nem tudok napirendre térni. Olyan ez, mint mikor a másik ájfónosnak ingyen megy az SMS. Az ember szereti, amit használ, nem csak egy eszköz, egy vallás. És a Volvo igen jól térít, nem dobálózik vényolcakkal, Svarowski betétekkel, csak egyszerűen nyugalmat áraszt.

Szavazzon!

És még ezzel a Citroën 1,6-ossal is igen-igen spórol, ha teheti. Leállítja a motort a lámpánál, szól, ha váltani kell, a végeredmény pedig egy vastagon hat liter alatti fogyasztás, három kattanásig tankolva. 8500 Ft, 20 liter gázolaj, 330 megtett kilométer. Elöntötte a szívemet a melegség.

Népítéletünk nincs még róla, mondjuk az utcán se látom százszámra ezeket. Ha önnek ilyenje van, írjon ítéletet.

Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!

Volvo V60 2012 Momentum DRIVe Volvo V60 2012 Momentum DRIVe

A Totalcar értékelése:

A D3 öthengeres motorral van benne dög, menés, és ugyanígy nem fogyaszt. Én azt venném.

Népítélet:

  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Fenntartási költség
  • Ennyire szerette

Címkék:

A Totalcar címlapjáról ajánljuk

Amitől a szerelők a falra másznak
Amitől a szerelők a falra másznak
Nem kevesebb, mint 800 kilométer próbaút kellett, hogy előjöjjön az átkozott hiba.
Kacsa vagy Bogár?
Mindkettőt a második világháború előtt készítették, mindkettő olcsó, népautó. Mégis rettenetesen mások.
Nepper Szívódízelek közül mit vegyek?
Kamionos vagyok, dízel kell. Sok autó szóba jön, de nem tudom, mit válasszak. Ön szerint mi legyen?
Egy felhőkarcoló tetején pózolt az új Mustang
Darabokra vágtak, majd lifttel felvittek az Empire State Building kilátójába egy új Mustangot.
Teszt Népautó lett volna a Bogár helyett
Ha egy kicsit észnél vannak, nem a Minié lesz a modern csoda-kisautó cím az ötvenes években. Hanem a Volkswagené.
Jazz dögösebben: itt az új HR-V
A Honda megint rátalált a régi típusjelre, és most is ütős autóra tette.
Azt hitted, a LaFerrari a csúcs?
Házon belül licitálják túl a Ferrari csúcsmodelljét. Jön a következő XX.

h i r d e t é s

Márkaszerviz

Totalcar áruház

vezetőkar fej
VOLVO 240 2.1 lépcsőshátú 1975-1980
2578 Ft
hosszbordás szíj
VOLVO C30 D5 Ferdehátú 2006-2013
2448 Ft
javítókészlet, féknyereg
VOLVO 740 2.0 lépcsőshátú 1985-1992
2988 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

How to get to Hungaroring
The 27th Hungarian Grand Prix of the Formula 1 is being held on Hungaroring this weekend. Here are our tips on how to get there.