Az autózás ájfónja

Megvolt: Volvo V60 1.6 D Drive

2012.01.06. 06:13 Módosítva: 2012-01-06 08:15:12

Adatlap Volvo V60 2010 Momentum DRIVe

  • 1560 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 114 LE @ 3600 rpm
  • 270 Nm @ 1750 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    11.3 másodperc
  • Végsebesség:
    190 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    5.2 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.1 l/100km
  • 8 760 000 Ft
A teszt elején még legszívesebben felgyújtottam volna. Minden porcikáját, minden rezdülését utáltam: a kelletlen gyorsulást, a béna üléstámla-állítást, a nem működő bluetooth-t, a beszálláskor fejbe verő A oszlopot és azt is, hogy szinte alig lehet belőle kilátni.

A Mondeóból ültem át, amit teátrálisan tágasnak tartottam, katartikusan kényelmesnek, gyalázatosan gyorsnak, igaz, az abban a konfigban dermesztően drága volt, és szemérmetlenül sokat szivornyázott. Ötletem se volt, mitől kezdődhetne legalább 8-assal az átlagos fogyasztása.

Hozzá képest a Volvo két, egy, másfél dimenzióval kisebb, az árán kívül más összehasonlítási alap szinte nem is létezik. Emennek a csomagtartója messze nem akkora, mindössze 430 liter, na de ez mire nem elég, lehajtható ülésekkel? Amire ez nem jó, oda nem Volvó kombi kell, hanem T5-ös busz vagy Transit.

Ugyanis ez a Volvo prémiumtermék, ami ráadásul jól kitalált, pont, mint az iPhone. A Mondeó meg nem, hiszen arra ott a Volvo. És ahol ez fontos, ott a prémiumság mindent eldönt, tehát ilyen értelemben nem konkurensek. De tovább megyek, a Wikipédia szerint a Volvo S-V60 vásárlóközönségének havi bevételei meghaladják a 3-as BMW vevőét. Tehát a konkurensek inkább a C-Merci, 3-as BMW, A4 Audi környékén lesznek.

Nem egy liga, főleg, hogy listaáron ez a Volvo a Mondeónál úgy 20%-kal olcsóbb. A közel fapad, gyalogosvédelmi extrákkal, téli csomaggal kerül 10,5 millióba, a Ford meg ugye 13 volt. Ezek listaárak, de az arányokat jól mutatják. És hogy mennyivel átgondoltabb, intuitívabb és jobb a Volvo kezelése minden téren, csak a használat közben derül ki.

Valahogy mindig a számunkra fontos és értékes információ kerül a kijelzőre, valahogy nem felejti el a beállításainkat, mindig jó a hőfok, hamar befűt, sose párás egyik ablak se. Valahogy mindig pont jó helyre világít be a kanyarba, minden pont kézre áll. Egy dologban javulhatna, ami a helykínálat, de arra ott a V70 és a többi. Még a bumburnyák váltókar a végén figyegő Focus váltóval se veszi el az ember kedvét, egyszerűen pont annyira kelletlen, hogy az emissziós normák által fojtott motor épp a megfelelő helyre ejtse vissza a fordulatot. Egyszerűen csak működik, mégpedig jól.

Totalcar értékelés

A D3 öthengeres motorral van benne dög, menés, és ugyanígy nem fogyaszt. Én azt venném.