Hosszú-hosszú idő óta ádáz ellenségek, ezért mára mintha testvérek lennének. Nemrég az új WRX STi Impreza járt nálunk, meg is állapítottuk róla, hogy jó, jó, de már nem az a kompromisszummentes, végletesen kiélezett céltárgy, ami volt. Most kipróbálhattuk az új Lancer Evolutiont. Mit gondolnak, mit állapítottunk meg róla?
Jó, jó, de már nem az a kompromisszummentes, végletesen kiélezett céltárgy, ami volt. Baj ez?
A tesztautót a Passauto ajánlotta fel, köszönjük!

Az autó nagyon más jellem, mint a Subaru, de a változás az előző generációhoz képest kísértetiesen ugyanaz. Komfortosabb, puhább, anyukaisgondnélkülelvihetivásárolni, igényesebbpuhábbabeltere, nem ragozom, úgyis tudják, hiszen olvasták már mindezt a WRX STi-nél. Hopp, ide kívánkozik egy apró kis mozzanat e cikk írásának folyamatából. Veszem elő a diktafont, dugom a fülembe a dugót, indítom a lejátszást, hallom magamat: Na, akkor kezdjük: Su, ööö, izé, Mitsubishi Lancer EVO tíz. Hát ennyire összefonódik a két típus az autóbuzéria világában, a Golf-Astra párhuzam kutya füle ehhez képest.
És ez már akkor is így van, ha a Mitsubishi próbálja megszakítani a köldökzsinórt az új EVO és kilenc generációt számláló ősei között. Ez a kocsi ugyanis a gyár szerint nem EVO X, csak EVO, sőt, EVOLUTION. Kedves derékfájós, fájós talpú, reszkető kezű érdeklődő: ha Önnek az IX, a VII, a VI és a többi még túl kemény volt, ezt már nyugodtan hazaviheti, nem lesz gond vezetni. Érthető a kommunikáció (és a fejlesztések) mögöttes szándéka: ha többen tudják vezetni, többen is veszik majd meg.
Akár puhább, akár nem, a látvány továbbra is lenyűgöző. Fekete orrát előrenyújtja, szemeit összehúzza, úgy szimatolja az utat, úgy keresi az ellenfelet. A motorháztetőre (aluból készült, hogy könnyű legyen, de hát ez az elődnél is így volt) három légzőnyílást is vágtak, annyira kell a sok friss levegő a vágtató vadállatnak. A tizennyolcas felni öntött küllői mögül piros Brembo nyergek figyelnek kifelé, az első tárcsák mögött kis kopoltyúkon át ránthatja ki alóluk a forróságot a menetszél. A hatalmas hátsó szárny feláras, de én kötelezővé tenném megrendelését minden vevő számára. Enélkül nem is EVO az EVO. (És milyen jó érzés minden alkalommal megpillantani a széles deszkát, ha vezetés közben benézünk a belső tükröbe!)
Odabent – mint ezt mindenki azonnal leszögezi, aki csak megpillantja az új EVÓ-t, és ült az előzőben is – sokkal barátságosabb, mint az EVO IX. Hej, hogy az a középkonzol mennyivel igényesebb, mint a régié volt, lelkendeznek.
Lehet, súgom félve, én igazából nem emlékszem az EVO IX belsejére. Egyszer mentem vele a Hungaroringen két kört, és csak arra emlékszem, milyen hihetetlenül kontrolláltan viselkedett végig, ment előre, ment keresztben, ment az bárhogy, de mindig pont úgy, ahogy én szerettem volna. Meg hogy milyen szép volt a hangja.
Akár a régiben, ebben is nagyszerűen tartanak a fix magasságú Recaro sportülések, és igen, ezt még én is észreveszem: sokkal szebbek és jobban átláthatók a műszerek. Kifinomult bömböléssel emeli a hangulatot a hifi. Elképesztően sok hely jut a hátra kerülő pecheseknek (jó szélesre húzhatják maguk előtt a zacskó száját), és hát, khm, némi csomagtartó is marad azért a mélynyomó mellett. Jó, legyen: a középkonzol is nagyszerű, de nekem jó lett volna az előzőé is, mit bánom én, hogy néz ez ki egy ralialapban. Ha egy autó úgy megy, ahogy az EVO ment eddig, tőlem lehet középen benne egy rozsdás pléhlap is. Megy-e hát úgy vajon az új, mint a régi?
Figyelmesebb olvasóink a képeket nézegetve felfedezhettek néhány apró különbséget az autó között. Igen, mert ez amerikai modell, kétszer szelte át a Nagy Vizet, egyszer Japánból az USÁ-ba, egyszer az USÁ-ból ide. Ezért mér mérföldben a sebességmérő külső gyűrűje, ezért számlál gallonban a benzinóra, mpg-ben a fogyasztásmérő, Fahrenheit fokban a hőmérő. Ezért fogja csak a páratlan végű frekvenciájú adókat (ez utólagos hekkeléssel orvosolható) a gyári Rockford-Fosgate szatelitrádió, mely az amerikai műholdas adók vételére itthon sajnos nem is alkalmas (ez nem hekkelhető meg utólag, mert ahhoz el kéne tüntetni a Föld görbületét köztünk és Amerika között), és ezért jár a xenonlámpához kézi magasságállítás. Sőt, amit Önök nem láthatnak: a motor csak kinyomott kuplunggal indítható. Ez a pár furcsaság, mondhatni kényelmetlenség lesz az ára az amerikai EVO jelentős árelőnyéhez a hivatalosan forgalmazott autóhoz képest.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Közélet
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.
- Nepperűző
900 köbcentis Fiatot vennék, szabad?
Nem írnak rosszakat róla, de a különösebben jókat sem.
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
