Ez mindent visz?

Teszt: Isuzu D-Max LS Plus AT/kézi- 2017.

2017.04.08. 06:47

Adatlap Isuzu D-Max LS Plus AT - 2017

  • 1898 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 163 LE @ 3600 rpm
  • 360 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.9 másodperc
  • Végsebesség:
    180 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    9.3 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.9 l/100km
  • 9 639 300 Ft
A múlt év elején dömping volt új pickupokból. Az újdonsült "pickupgyártók", mint például a Mercedes vagy a Renault csak később érkeznek. Ebbe a vákuumba sikerült megérkeznie a frissített Isuzu D-Maxnak.

Ha elölről nézzük, nem feltűnő a változás. A maszkot átdolgozták, a fényszóró jobban követi a motorházfedél vonalát. A ködfényszóróhoz is hozzányúltak, a szögletesből körré vált - egy bónusz krómívvel. A hátulján eltűnt a TwinTurbo felirat, ami nem afféle prémiumautós, nullaforintos felirateltüntető trükk, hanem a mélyben történt változásokat jelzi. Ugyanis a 164 lóerős, 2,5 literes, 4 hengeres, ikerturbós motort leváltotta az 1,9 literes, de szintén 164 lóerős, viszont immár szimpla turbós.

A motor után a váltót is átdolgozták, a 6-os kézi mellé megérkezett a hatsebességes automata. Elég hosszú lett az 5., mindkét váltónál 80-ig tart, pontosabban a kézinél ekkor kezdi javasolni a 6. fokozatot. A fokozatkijelző az sebességmérő és a fordulatszámmérő közötti átdolgozott kijelzőpanelen kapott helyett, mondjuk nem vitték túlzásba. Az eddigi monokróm kijelző kapott pár színt, a fehéren kívül megjelent néhány piros és sárga vonal.

Az utastérben sem történt drasztikus változás, első körbenézésre észre se vennénk. Másodikra feltűnik, hogy jó munkásautóhoz méltón a funkciót tartották szem előtt. Mi mással lehet magyarázni például az elöl és hátul is elhelyezett USB töltőpontokat? Lett nagyzene és nagyboard is, bár a nagy kijelzős központi egységben navi nincs, viszont itt jelenik meg az immár gyári tolatókamera képe, és a fejünk fölé is kaptunk hangszórókat. A hasznosságáról nem vagyok meggyőződve, de benne vannak a felszereltségben, szóval többletköltséget úgyse okoz, hadd szóljanak. A kamera viszont nagyon jól tud jönni egy ekkora kocsinál, ami mögött kisebb óvodáscsoportok képesek eltűnni.

Hátul kicsit félve néztem a támlát, mert mostanság újabb pickupokban valamiért szeretik fixen rögzíteni, szerencsére a D-Maxban még mindig előredönthető, így a mögötte lévő nem túl nagy helyet is kihasználhatjuk, akárcsak az ülés alatti két rekeszt. Bár az egyiket itt elfoglalja a kerékcseréhez szükséges szerszámkészlet.

A futómű nem változott, viszont a mögötte lévő elektronika annál inkább. Bekerült az összes három-négybetűs biztonsági és segítő motyó, beleértve a korábbi teszteken hiányolt lejtmenetvezérlőt is. Érdekes, hogy a pickupokra jellemző üresen pattogás már alig jelentkezik, ez főleg két dolognak köszönhető. Egyfelől a motor beépítésénél igyekeztek minél hátrébb vinni a súlypontot. Másfelől annyira mégse volt üres az a plató, hiszen mindkét autón volt a felépítmény, az egyiken doboz, a másikon teleszkópos platófedél.

Utóbbi nem gyári, hanem az Isuzu hazai beszállítójától való, de itt is látszik a fejlődés, például a dobozban a korábbi szentjánosbogár erejű belső világítást jó erős ledekre cserélték. A sima platófedélen lévő sínekre bringatartót tudunk rakni, viszont rendelésnél nem árt figyelni, hogy nem mindegyik felszereltség rendelkezik széria platózárral, és a fedél csak magát zárja le.

Elég sokat vezettem a kézi és az automata váltós verziót is. A kéziváltósnak nagyon jó a kiosztása, sikerült hozzáigazítani a kisebb motorhoz, így elég jól mozgott lassú terepezgetés és városi-országúti tempónál is. Az automata váltó hideg időben reggel kicsit karcos hangon forgatta a motort, de ez elég gyorsan elmúlt, onnan nagyon csendes lett. Már az 5 sebességes elődjére se volt panasz, ez is szép simán váltogatott, ritkán sikerült zavarba hozni, ellentétben némelyik duplakuplungos konkurenssel.  Menet közben végeztem némi zajmérést, így kiderült, hogy gyakorlatilag azonos a zajszintjük, bár 50-es tempónál az automata 2 decibellel hangosabb, de az lehetett a helyszín adta jelenség is.

Autópályán már inkább a szélzajt mértem, ott már nem egy lopakodó, de gyakorlatilag a kisebb dízel személyautók (Corsa, C1) zajszintje alatt van még mindig. 130-nál az automata 2200-at forgott míg a kéziváltós 2400-at. Az átlagfogyasztás egy 2x800 kilométeres vegyes tesztút (város, országút és autópálya is volt benne) után 7,7 liter lett a kézivel, 8 liter az automatával, ami 2 tonna feletti járműtől nem rossz. Ráadásul gyakorlatilag a gyári értékek közelében van.

A tesztidőszak alatt a Rulettkerék-autó üléseitől a hangosítási szetten keresztül a kerékpárig mindent vittem vele, jártam autópályán, araszoltam városban és andalogtam az Balaton északi partjának lankáin. Meg kell állapítsam, ez még mindig a legjobb választás, ha valaki multifunkciós járművet akar. Nincs sok értelme, ha családi autónak vesszük, ez még mindig teherautó, de annak már nagyon kényelmes. Parkolni kicsit macerás, de a kamerával már az se olyan izgalmas történet.

Isuzu D-Max (dupla kabin) 2017-es modell Elődmodell
Felszereltség LS Plus AT LS Plus AT
Nettó ár 7 590 000 Ft 7 190 000 Ft
Bruttó ár 9 639 300 Ft 9 131 300 Ft
Motor 163 Le, 360 Nm, 6 sebességes automata 163 Le, 400 Nm, 5 sebességes automata
        
Plató méret      
Hossz (mm) 1552 1552
Teljes szélesség (mm) 1530 1530
Szélesség a kerékdoboknál (mm) 1120 1120
Falmagasság (mm) 465 465
Rakodási magasság (mm)  800 800
Saját tömeg (kg)  1998 1992
Össztömeg (kg) 3000 3000
Teherbírás (kg) 1008 1008
Vontatás (kg) 3500 3500
Fordulókör (m) 13,1 13,1
        
Külső méretek      
Hossz (mm) 5295 5295
Magasság (mm) 1785 1785
Szélesség (mm) 1860 1860
Tengelytáv (mm) 3095 3095
Első terepszög (fok) 29,4 29,4
Hátsó terepszög (fok) 22,4 22,4
Szabad hasmagasság (mm) 225 225
        
Alapfelszereltség      
légzsák 6 6
légkondi automata légkondi automata légkondi
tempomat van van
tolatókamera van nincs
lejtmenetvezérlő van nincs
kulcsnélküli rendszer van nincs
lejtmenetvezérlő van nincs

A nettó ára 400 ezerrel magasabb lett az elődmodell kifutó áránál. Ezzel a múlt évi összehasonlító tesztünk szereplői közötti rangsorban ár/érték arányban átvette a vezetést a Fiattól, és bár nyomatékban kicsit gyengébb, de ez a tesztelés során nem igazán volt zavaró. Alkalmasint kipróbáljuk, mit bír vonatásban.

   Isuzu D-Max Fiat Fullback Toyota Hilux Nissan NP300 Navara
Felszereltség LS Plus AT LX AT5 Platinum Executive Leather 6 A/T Tekna 7A/T
Nettó ár 7 590 000 Ft 7 790 000 Ft 8 435 000 Ft 8 485 827 Ft
Bruttó ár 9 639 300 Ft 9 893 300 Ft 10 712 450 Ft 10 777 000 Ft
Motor 163 Le, 360 Nm, 6 sebességes automata 181 Le, 430 Nm, 5 sebességes automata 150 Le, 400 Nm, 6 sebességes automata 190 Le, 450 Nm, 7 sebességes automata
              
Plató méret            
Hossz (mm) 1552 1520 1555 1537
Teljes szélesség (mm) 1530 1470 1645 1560
Szélesség a kerékdoboknál (mm) 1120 na. na. 1130
Falmagasság (mm) 465 475 480 474
Rakodási magasság (mm) mért 800 860 880 840
Saját tömeg (kg) forgalmi szerint 1980 1875 2133 1958
Össztömeg (kg) 3000 2910 3210 3010
Teherbírás (kg) 1008 1035 1077 1062
Vontatás (kg) 3500 3100 3200 3500
Fordulókör (m) 13,1 11,8 12,8 12,4
              
Külső méretek            
Hossz (mm) 5295 5205 5330 5300
Magasság (mm) 1785 1780 1815 1805
Szélesség (mm) 1860 1815 1855 1850
Tengelytáv (mm) 3095 3000 3085 3150
Első terepszög (fok) 29,4 30 31 30,4
Hátsó terepszög (fok) 22,4 22 26 25,5
Szabad hasmagasság (mm) 225 205 225 219
Süllyedés 500 kg terhelésnél, hátsó tengelynél mérve (cm)(terheletlen/terhelt) 53/50 58/53 58/52 55/48,5
              
Alapfelszereltség            
légzsák 6 7 7 7
légkondi automata légkondi kétzónás légkondi automata légkondi kétzónás légkondi
tempomat van van van van
tolatókamera van van van van
navigáció nincs van nincs van
rakományrögzítés hagyományos füles hagyományos füles hagyományos füles C sínes
lejtmenetvezérlő van nincs van van

Totalcar értékelés - Isuzu D-Max LS Plus AT - 2017

Népítélet - Isuzu D-Max