buy viagra buy cialis buy levitra

2006.10.27. 10:47

Adatlap Honda Legend 3,5 Automata - 2006

  • 3471 cm3-es,V 6 hengeres benzines
  • 295 LE @ 6200 rpm
  • 351 Nm @ 5000 rpm
  • 5 seb. szekvenciális (robotizált) automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.3 másodperc
  • Végsebesség:
    250 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    11.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    17.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    8.9 l/100km
  • 15 699 000 Ft

Nehéz dolog cégfilozófiát termékeken keresztül azonosítani, de a Hondáé szépen átszüremlik mindenen. A finommechanika és az autózás szeretete, ez volna lényeg. A szerény, okos gondolkodás.

Ezek miatt lett az örök kedvencünk a Jazz, és a kategóriájában az egyik legjobb autó az Accord. Az új Civic ezek mellett azt is jelzi, hogy a Honda nem szenved a tömeggyártók reszketeg gyámoltalanságától, és ki mer jönni olyan dizájnnal, amiről halálosan biztos, hogy sokakat taszít. És mivel véletlenül mindhárom autó átkozottul jó, ugyanezt várjuk a Legendtől. Azzal a fontos különbséggel, hogy a Legendnek nem a VW, a Peugeot és a Toyota, hanem a BMW, a Mercedes és a Lexus orrát kéne bevernie, amihez nem elég egy szerencsés parasztlengő.

A Legend sajtóanyaga az előző generáció kudarcának elismerésével indít. Történelmi pillanat, a szerkesztőségben csodájára jártunk a prezentáció erről szóló diájának. Igaz, hogy szerepel rajta a Phaeton, a Vel Stais és a 607-es Peugeot is, de akkor is, a Honda nyíltan kimondja, hogy a Legend egyszer már beleállt a földbe, és azt is megmondja, miért: mert azt hitték, eladhatják a BMW- és Mercedes-vásárlóknak, pedig nem, mert a márkanév nem elég kívánatos a mezőnyben, és mert nem volt olyan egyedi tulajdonsága, amivel megfoghatta volna a saját vevőkörét.

Nem kell az autómarketing Rommeljének lenni, hogy belássuk, a helyzet mit sem változott. A kérdés tehát az, hogy mi az ördögért megy a Honda megint házhoz ugyanannak a lónak ugyanazért a lőcséért.
Két oka van, az egyiket még nem mondom el. A másik, hogy a Legend annyi műszaki újdonsággal teletömve érkezik, hogy az a technofilekben igenis beindíthatja a szilíciuméhséget, van miért megvenniük. Katalógus alapján szinte muszáj is.

A motor 3,5-ös V6, 295 lóval. A váltó kézzel is kapcsolható, szekvenciális automata. Ezek az átlagos paraméterek, innen jönnek az érdekes kütyük.

A Legend úgy hajtja mind a négy kerekét, ahogy semmi más. Az SH-AWD (Mint super handling, azaz szupcsi viselkedés, vezethetőség, ki hogy szereti) két forradalmat is hoz az autóiparba. Egyrészt a Super jelző visszaemelését a kínos 80-as évekből a mába, másrészt a hátsó-ívkülső kerék túlhajtásának tudományát.

Hagyján, hogy a Legend szabadon tologatja előre-hátra a nyomatékot, de olyat is tud, hogy kanyarban a hátsó-külső kereket gyorsabban hajtja, amivel segít befordulni. Ha meg épp stabilizálni kell az autót, a motorféket variálja ugyanígy, nehogy baj legyen. A részletes műszaki leírás amennyire lenyűgöző, annyira tikkasztó olvasmány is, akit érdekel, korábbi cikkünkből kinézheti.

Míg a mai összkerékhajtások egy része egyáltalán nem csinál semmit hátul, amíg az első kerekek tapadnak, a Legend nemhogy nem reaktív, hanem egyenesen előre gondolkodva alánk dolgozik, azaz a kormányszög, a gázpedál és a menetbiztonsági elektronika jeleiből mindent úgy variál, hogy az egész autó akarjon tiszta szívből kanyarodni, akármi is történjen.

És ez csak a hajtás. Aztán itt van a radaros távolságtartó automata, ami helyettünk gyorsít, lassít a forgalomban. És ha épp neki akarnánk menni valaminek, figyelmeztet. Aztán megráncigálja az övet, aztán fékez is nagyot. Állóra nem, mert azt tiltja egy ezeréves jogszabály, de azért nagyot.

Aztán itt a sávtartó automatika. Míg a szupermodern európai autók a fenekünk rezgetésével figyelmeztetnek, hogy álmunkban kiszédültünk az autópályán a sávunkból, a Legend nem figyelmeztet, hanem a tudatalattinkra apellálva bent tart. Nézi a felfestéseket, és elnehezíti a kormányzást a rossz, megkönnyíti a jó írányba. Így a tétlenül a kormányon pihenő kezek akaratlanul is a közép felé húzzák az autót.

Totalcar értékelés - Honda Legend 3,5 Automata - 2006

Egy tévelygő parvenü. Erős, de rossz helyen, kulturált, de szűk, sportos, de minek. Jó, de hiába. Nem olcsó. 3,5 csillag.