Használtteszt: Mercedes-Benz E320 T - 1994

Családi Merci, egymilliónégy

2007. augusztus 28., kedd 08:05
Az egész azzal kezdődött, hogy a SEC kontra gyerekülés kérdés nem volt egészen tisztázott. Hogyismondjam, kompromisszumokkal teli. Egyajtós, értik, mert az igazi megoldás az anyósülés, de akkor csak a vezető ajtaján lehet ki-be menni. Nem jó, másik kell! - jött a verdikt az asszonytól.

Őt nem érdeklik a newtonméterek. Háromezernél elkezdi szorítani a kapaszkodót - csak úgy hangra - négyezernél visong, ötezernél a vállamat üti. Tetszenek tudni könyvelő. Sok évi munkámban van, hogy öt méter, két tonna, ezt végre elhitte. De ne egyen sokat. Hosszas keresés, és tanakodás után, megszületett a döntés, kell valamilyen kocsi. Másmilyen. Nem ilyen. Akármilyen.

Háromhuszas benzines, soros hatos hosszában. Ezzel váltotta ki a Mercedes-Benz a korábban használt, háromezres, huszonnégy szelepes benzines motorját. Ez is az, mármint szelepszámilag huszonnégy. Kétszázhúsz lóerő, háromszáztíz newtonméter, de valahogyan egyenletesebb a teljesítményleadása, igaz eléggé fent, jóval 3500-fölött facsarja ki magából a legnagyobb forgatónyomatékot.

A 320

Volt ez a motor szinte mindenben, amit a kilencvenes évek közepén Mercedes csillaggal árultak: W124, W140, R129, W210, W463. Ebben a kombiban elég fickós, nem kell vele szégyenkezni Németországban sem. Pikk-pakk felugrik kétszázra, és ott is gyorsulna, ha nem lennék betojva. Az ötsebességes automatával kicsit álmatagon indul, de ez leginkább a nyomatékszegény motornak tudható be, kétezer körül mintha felébredne, ugye a négy szelep. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy 1700-nál vált el az automata, amikor bőven tudom tartani a forgalom tempóját. Amúgy nagyobb sebességnél is elég tisztességesen megy, kickdown nélkül is van, hogy egy-egy nagyobb gázadásnál kettőt kapcsol vissza. Jól eltalálták a váltót a motorhoz. A fogyasztása sem eget verő, városban 13.4, vidéken 11. Ennyi benzint nekem bőven megér.

Erről jut eszembe, semmi presztízse az utakon. Mindenki mindenhonnan le akarja tolni, ki akarja taszítani, el akarja pusztítani, taigetioszról lelökni. Osztályok között bolyong, mint egy elveszett lélek. Persze itt is elég egy közepes gázt adni, és a nagy többség hamar meggondolja magát. (Bocs, hogy ennyit lovagolok a témán, de mióta legutóbb ezt leírtam, odafigyelek rá: nem tudok annyival menni városban - akár a jogosítványomat is kockáztatva, hogy valaki ne menjen el mellettem, sokkal gyorsabban.) Gondolom azt hiszik, hogy 200-as karbis benzines, százegykét lóerővel.

Pedig oda van írva. El lehet olvasni. E320T. Ennél vagányabb kombi az akkori gyári kínálatban csak a AMG által gyártott E36T AMG volt. Itt igyekszem szaporítani a szót, védendő a 124-es becsületét, létezett, 4200-as és 5000-res V8-assal is, de csak mint 4 ajtós. Japánban komoly kultusza van a nagy motoros W124-es gyűjtésnek, tessék beírni egy keresőbe pl, E36TAMG.

A Sportline

A bele az Sportline, kockás bél, kék. Itt ami említésre érdemes, az a jópofa csomagtérroló. Ez is persze Mercedes módra, ágyúval verébre kombináció. Van egy kék hasáb, az egyharmad-kétharmad ülés hosszabbik felén. Ebből hátrafelé jön ki az átlátszatlan kék színű vászon csomagtakaró roló. Ez nem minden, ugyanis felfelé is van egy fehér háló, ami a vészfékezés alatt előrelóduló komondort hivatott a csomagtérben tartani. Ez az egész tartó a székkel együtt nyílik előre, és ott, elöl is fel lehet akasztani a hálót, a két első ülés mögött. Ha esetleg komondorok szaporításából tartja fent magát, önnek találták ki. 541-es extra, ezt keresse.

Van itt minden földi jó, pl. ASR, ami minden reggel tudatta a létezését azzal, hogy hidegen vészüzembe kapcsolta a motrot, tehát alapjárat hatszáz, Alt F4, reboot, elindul. Egy relé cseréje oldotta meg a problémát. Van légkondi, meg ABS. Kesztyűtartó az nincs, illetve van, csak utaslégzsák van benne. Ezt a két első ülés közötti rejtett tárolóval igyekeztek kompenzálni, több-kevesebb sikertelenséggel. A könyöklőbe is lehet pakolni, ott tartom a parkolócetlit, a koszos zsepit, a dugicigit, az előlapot, szóval ami kell, de ezek még lötyögnek ott, tehát használható méretű.

Meg van ortopéd ülés.

Itt most hiánypótlás van, akit nem érdekelnek a Mercedes székek, lapozzon. Szóval az ortopédnek csúfolt ülés, az a 404 cikkszámon futó extrafelszerelés, melyet 1970 április 1-től, 1995 december 31-ig adott a gyár, jó pénzért. Arról szól, hogy a kedves vezető (esetleg utasa pl. SEC, ott mindkét székben van.), a kedves hátát ne gémberedtesse el a szék. Ezt több módon érik el, itt például ötféle nagyságban állítható, három helyre csúsztatható deréktámasszal. Ez nem masszíroz. A vákuum felfújja (persze a vákuum nem fújja fel, a nyomás fújja fel, ami onnan jön, ahová a vákuum megy). Tehát be lehet állítani, mennyire nyomjon, és hol. Egész lent, középen vagy feljebb. A legfelső állás kb. a bordák alsó végénél van, a legalsó meg a segg fölött. Ez itt Sportline, úgyhogy itt a kagylósítás is vákuumos. Az én testméreteimnél (110 kg) persze értelmetlen a használata, de amúgy fanki.

Tovább is van mondjam még?

Ezt a blokkot kiadták négy és ötsebességes (425-ös extra) váltóval is. A hardcore 124-esek a négyes váltóra esküsznek, mert ez állítólag szar. Pedig nem. Felismerni pedig onnan lehet, hogy aminek a E-S kapcsolója a kulissza műszerfal felőli oldalán van az az ötös, ahol a csomagtér felé, az a négyes váltó. És kedves nepperek! NEM sportautomata, hanem Standard és Economy. Az Economy hamarabb kapcsol fel, és később vissza. A sportváltó az a fordított kiosztású kézi váltó, ahol balra lent van az egyes, fent jobbra a kettes, alatta a hármas, ésatöbbi. És az kézi. És rövid. Majdnem háromezret pörög vele száznál. Legközelebb egy bordó kupéban meg is próbáljuk.

A kombi kasztnit korábban megénekeltük, ezért nem is fecsegek feleslegesen róla, mindössze annyit, hogy egy negyvenezres nagybevásárlás után többször ellenőriztük, biztosan betettünk-e minden csomagot. Rohadt nagy. LCD TV? Sima ügy. Kertibútor? Smafu. PAX gardrób? Muhaha. Teljesen sík alul, remekül bele lehet ülni, nem vágja a segget az ajtónál. Van alul két rekesz is, ebben lakna a hatodik és hetedik szék. Ebben nem lakik. Elektromos záródású és nyitású (bentről is) csomagtérajtó. Ez arra jó, hogy mindenkinek el kell mesélni, aki valaha is a közelébe megy a csomagtérajtónak - kvázi hencegésként -, hogy ne vágja be, csak engedje el pár centire a végétől. Na erre jó.

A férőhely az utasoknak hogyismondjamcsak, elegendő. Már egyszer ültünk benne öten: a feleségem negyven kiló, ő ült hátul középen. Nem panaszkodott, jólnevelt. Gyereknek elég. Még kettőnek is. Nyilvánvaló a méretkülönbség az S osztály és e között. (Észrevették a szóviccet?)

Nálam azzal kezdte, hogy egy kicsit túl Sportline volt. Értem ez alatt, hogy a hátulja úgy dobált, mint egy viharban elveszett csónak a hullámzó tengeren, ami kísértetiesen emlékeztetett arra, mikor a Citroenen eldurran egykét gömb. Ez minden bizonnyal karmikus, ott nem csináltattam meg másodjára, hanem eladtam, erre tessék. Mondja ezek után valaki, hogy nincs isteni gondviselés és beavatkozás.

Deus ex machina

(latin): 1. a görög tragédiából ismert, a francia klasszicista tragédiáig használt dramaturgiai megoldás, amikor a szerző a cselekményt külső hatalom (istenek, a sors), ill. a cselekményen kívül álló esemény váratlan megjelenítésével zárja le; 2. az istenek váratlan és hatásos megjelenítését szolgáló lebegőgép, röptető. Forrás: Magyar Színházművészeti Lexikon.

A népítélet szerint a korábbi tulajok szerették a kocsit, van aki azt mondja, hogy hiszen ez egy Mercedes! Soha nem romlik el...

Más meg azt, hogy Frankó álcaautó családosoknak

Szóval elégedettek vele.

A motortérben elég nagy a káosz, ennek az autónak valahol itt a vége, a 124-es kasztnijába ennyi gépészet fért, ez is már csak pajszerrel. Amit addig feltaláltak, bele is tették és vége, pénztár, nincs több hely. A légkondi cuccai, az ABS, ASR elektronika (persze a mechanikus részeket kiölte a pedáns német tervező), a szintszabályzó cuccok, pollenszűrő. Sok helyen észrevenni, hogy nem tervezve oda dolgokat, amikor először kihozták a típust: pollenszűrő az ablaktörlő motor alatt, kesztyűtartó helyén a légzsák, ilyesmik.

Mercedes-Benz E320 T

A kanyarodásról csak röviden: kanyarodik, egy kicsit olyan érzés, mint a sötétzöld taknyot morzsolgatni a zsebkendőben. Alulkormányzott. Kicsit ragadós, kicsit nyúlós. Nem olyan közvetlen, mint a fehér, vagy a sárga takony. Jó étvágyat!

Vásároljon hozzá a TotalCar áruházban...

...csomagértálcát
...oldalablak légterelőt
...nyári gumit

Mercedes-Benz 200-500 E 1994 320t Mercedes-Benz 200-500 E 1994 320t

A Totalcar értékelése:

Ezt az autót a Totalcar még nem értékelte.

Népítélet:

  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Fenntartási költség
  • Ennyire szerette

Címkék:


h i r d e t é s

Totalcar áruház

féktárcsa
MERCEDES-BENZ SPRINTER 5t 510 CDI Dobozos 2009-2013
12876 Ft
tömítéskészlet, szelepszár
MERCEDES-BENZ C CLASS C 230 lépcsőshátú 2007-2013
4002 Ft
Szíjtárcsa/vezetőgörgő, hosszbordás szíj
MERCEDES-BENZ A-CLASS A 160 CDI Ferdehátú 2001-2004
6776 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

50,000 bucks for a fake Rolls?
You won’t find a more hideous Rolls than this.