Családi Merci, egymilliónégy

2007.08.28. 08:05

Adatlap Mercedes-Benz 200-500 E 320t - 1994

  • 3199 cm3-es,soros 6 hengeres benzines
  • 219 LE @ 5500 rpm
  • 315 Nm @ 3850 rpm
  • 5 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.8 másodperc
  • Végsebesség:
    235 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km

Az egész azzal kezdődött, hogy a SEC kontra gyerekülés kérdés nem volt egészen tisztázott. Hogyismondjam, kompromisszumokkal teli. Egyajtós, értik, mert az igazi megoldás az anyósülés, de akkor csak a vezető ajtaján lehet ki-be menni. Nem jó, másik kell! - jött a verdikt az asszonytól.

Őt nem érdeklik a newtonméterek. Háromezernél elkezdi szorítani a kapaszkodót - csak úgy hangra - négyezernél visong, ötezernél a vállamat üti. Tetszenek tudni könyvelő. Sok évi munkámban van, hogy öt méter, két tonna, ezt végre elhitte. De ne egyen sokat. Hosszas keresés, és tanakodás után, megszületett a döntés, kell valamilyen kocsi. Másmilyen. Nem ilyen. Akármilyen.

Háromhuszas benzines, soros hatos hosszában. Ezzel váltotta ki a Mercedes-Benz a korábban használt, háromezres, huszonnégy szelepes benzines motorját. Ez is az, mármint szelepszámilag huszonnégy. Kétszázhúsz lóerő, háromszáztíz newtonméter, de valahogyan egyenletesebb a teljesítményleadása, igaz eléggé fent, jóval 3500-fölött facsarja ki magából a legnagyobb forgatónyomatékot.

A 320

Volt ez a motor szinte mindenben, amit a kilencvenes évek közepén Mercedes csillaggal árultak: W124, W140, R129, W210, W463. Ebben a kombiban elég fickós, nem kell vele szégyenkezni Németországban sem. Pikk-pakk felugrik kétszázra, és ott is gyorsulna, ha nem lennék betojva. Az ötsebességes automatával kicsit álmatagon indul, de ez leginkább a nyomatékszegény motornak tudható be, kétezer körül mintha felébredne, ugye a négy szelep. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy 1700-nál vált el az automata, amikor bőven tudom tartani a forgalom tempóját. Amúgy nagyobb sebességnél is elég tisztességesen megy, kickdown nélkül is van, hogy egy-egy nagyobb gázadásnál kettőt kapcsol vissza. Jól eltalálták a váltót a motorhoz. A fogyasztása sem eget verő, városban 13.4, vidéken 11. Ennyi benzint nekem bőven megér.

Erről jut eszembe, semmi presztízse az utakon. Mindenki mindenhonnan le akarja tolni, ki akarja taszítani, el akarja pusztítani, taigetioszról lelökni. Osztályok között bolyong, mint egy elveszett lélek. Persze itt is elég egy közepes gázt adni, és a nagy többség hamar meggondolja magát. (Bocs, hogy ennyit lovagolok a témán, de mióta legutóbb ezt leírtam, odafigyelek rá: nem tudok annyival menni városban - akár a jogosítványomat is kockáztatva, hogy valaki ne menjen el mellettem, sokkal gyorsabban.) Gondolom azt hiszik, hogy 200-as karbis benzines, százegykét lóerővel.

Pedig oda van írva. El lehet olvasni. E320T. Ennél vagányabb kombi az akkori gyári kínálatban csak a AMG által gyártott E36T AMG volt. Itt igyekszem szaporítani a szót, védendő a 124-es becsületét, létezett, 4200-as és 5000-res V8-assal is, de csak mint 4 ajtós. Japánban komoly kultusza van a nagy motoros W124-es gyűjtésnek, tessék beírni egy keresőbe pl, E36TAMG.

A Sportline

A bele az Sportline, kockás bél, kék. Itt ami említésre érdemes, az a jópofa csomagtérroló. Ez is persze Mercedes módra, ágyúval verébre kombináció. Van egy kék hasáb, az egyharmad-kétharmad ülés hosszabbik felén. Ebből hátrafelé jön ki az átlátszatlan kék színű vászon csomagtakaró roló. Ez nem minden, ugyanis felfelé is van egy fehér háló, ami a vészfékezés alatt előrelóduló komondort hivatott a csomagtérben tartani. Ez az egész tartó a székkel együtt nyílik előre, és ott, elöl is fel lehet akasztani a hálót, a két első ülés mögött. Ha esetleg komondorok szaporításából tartja fent magát, önnek találták ki. 541-es extra, ezt keresse.

Van itt minden földi jó, pl. ASR, ami minden reggel tudatta a létezését azzal, hogy hidegen vészüzembe kapcsolta a motrot, tehát alapjárat hatszáz, Alt F4, reboot, elindul. Egy relé cseréje oldotta meg a problémát. Van légkondi, meg ABS. Kesztyűtartó az nincs, illetve van, csak utaslégzsák van benne. Ezt a két első ülés közötti rejtett tárolóval igyekeztek kompenzálni, több-kevesebb sikertelenséggel. A könyöklőbe is lehet pakolni, ott tartom a parkolócetlit, a koszos zsepit, a dugicigit, az előlapot, szóval ami kell, de ezek még lötyögnek ott, tehát használható méretű.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.