Bármi egyéb motorral

2007.11.14. 00:35

Adatlap Mitsubishi Outlander Instyle - 2007

  • 1968 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 140 LE @ 4000 rpm
  • 310 Nm @ 1750 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.8 másodperc
  • Végsebesség:
    187 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.7 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.5 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.7 l/100km
  • 8 890 000 Ft

Hiába nagyobb, újabb és fullos felszereltségű az Outlander, messze van attól a minőségérzettől, amit a Subaru közvetít. A Foresterek közül még az S Turbo (illetve XT) is elég puritán, de sokkal jobb minőségűnek tűnik. Az a fajta régimódi iskola, ami nem az érzettel akar elkápráztatni. Az Outlander festett ezüst felületei és kemény műanyagai miatt egy-két éven belül ez már könnyen keltheti lelakott autó benyomását. A Forestert meg látatlanban is szívesen megörökölném tíz év múlva.

541 literes a csomagtartó, de szerintem ez az ötüléses változatra vonatkozik, a forgalmazó honlapján lehetetlen kideríteni, hány litert tesz ki két hasznavehetetlen pótszék. A Citroën viszont 184 literes csomagtartót deklarál, ami már reális. Hogy az 589-771-882 liter, amit a Mitsubishi külöböző számú támlák lehajtása esetén megad, mire vonatkozik, meg nem mondom.

Katyvasz

Az Outlander szinte csavarra ugyanaz, mint a Citroën C Crosser. Mindkettő az új Mitsubishi Lancer platformjára épül, amit a DaimlerChryslerrel közösen fejlesztettek ki. Épül erre Dodge (Nitro és Caliber) és Jeep (Compass és Patriot), de a Peugeot 4007 is. Akár a világbéke közvetlen előjelének is tekinthetjük, hogy a kisebbik, kétliteres dízelt a Volkswagentől veszik. Én meg ugye inkább a PSA-Ford közös fejlesztésű, 156 lóerős dízelt ajánlom.

Az összkerékhajtás kezelése a lehető legegyszerűbb. Van állandó elsőkerék, automatán bekapcsolódó összkerék és állandó 4WD állás, ami a körülményektől függően az alap 50/50-es nyomatékelosztástól 70/30-ig mehet. Terepre nem vittük, hiszen Csikós kolléga erdélyi kalandja óta tudjuk, mennyi értelme van a komolyabb kínzásnak. Az aprólékos, egzakt méricskéléseiről híres olasz Quattroruote viszont csinált egy alapos, 11-résztvevős SUV-tesztet, és abban az Outlander a 8. legjobb terepjárónak bizonyult (aszfalton 3. helyezett lett).

Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D - 2007

És akkor beszéljünk a formáról is: ezt eltalálták. Ha már egyszer SUV, legyen szögletes, ez pedig az. Szép arányok, elegáns részletmegoldások. Ha már szabadon választhatnék, és miért is ne, nem ezt venném, inkább ugyanezt Citroën emblémával. Semmi bajom a három gyémánttal, de ha már egyszer nincs semmi különleges az autóban, legalább a márkája legyen az. Szubjektív vélemény, de nekem egy Citroën SUV egyszerűen stílusosabb, nagyobb poén. Még dolgozok a megoldáson, hogy pontosan miért is, hiszen a Mitsubishinek megkérdőjelezhetetlen terepjárós hagyományai vannak, de talán pont azért is, mert a Citroën nek nincsenek.

A C Crosserben volt egy kis félkatonai hangulatom. Ugyanakkor nemcsak a márkajelzés különbözik, hanem valahogy egy kicsit szögletesebb a Mitsubishi, ami megint csak a japán változatot tenné vonzóbbá, főleg hogy ugyanaz 1-2 százezerrel drágább, ha chevron az emblémája. Kicsit abszurd, milyen választási lehetőségeink vannak nemzetek, emblémák és fődarabok között. Használjuk ki!

Totalcar értékelés - Mitsubishi Outlander Instyle - 2007

Az Outlander egyszerûen egy jó autó jó áron. Ha viszont valaki szereti, ha a cuccaiban van valami különleges, aminek nap mint nap örülhet, az nem sok örömet talál benne.