Ne Passat!
Pontosan azt kaptam, amit vártam. Nagy méreteket, kényelmes üléseket, hűvös eleganciát. De ezt a motort ki találta ki mindehhez? Mert a csókához lenne pár kesztyűtlen szavam.
Nem új darab, nem is értem, miért került pont most rá a sor. De mindenképp kell, hiszen hiánya hatalmas űrrel tátong a tesztautólistán, ezért is kértük kifejezetten a kombi példányt. No, meg mert szedán volt már tavaly (a rendes idejében). Ja igen, és a közös teszt nem aratott osztatlan sikert, így azért is kellett másik, hogy eloszlassuk a kételyeket, és megmutathassuk, egyvalaki véleménye is lehet annyira szerteágazó, mint többünké.
Tehát egy nem annyira felszerelt, mondhatni bőrtelen változatról van szó, a kollégák már belehajtottak huszonegynéhányezer kilométert, ennek megfelelően olyan szegény, mint egy kitaposott kozáksapka. Az ülések kárpitozása szemmel láthatóan megkopott, magába gyűjti a levegőben szálló porszemeket, hiszen mi mástól látszódhat annyira koszosnak még a takarítás után is? És a műszerfal egyik tárolódobozkája sem óhajt már többé a helyén maradni... Lehet, hogy mégis inkább a használttesztek közé kéne rakni?
A külseje persze makulátlan. A forma a legutolsó Passat-divatnak megfelelő, a monstrumságot fokozó kombiság pedig még előnyére is válik. Az első periódus megegyezik a szedánnal, a hátsó pedig talán csak a ledes lámpák környékén mutat hasonlóságot. Nem mondom, hogy nem egyértelmű a rokonság, de valahogy el tudnék képzelni egy karakteresebb fart is, ha már... Mondjuk az első single-frame utánzatból kidolgozni valamit hátra... Vagy valami. Vagy bármi.
A csuklóból koszosodó beltérhez visszatérve ugyanazokat tudnám elmondani, mint a korábbi írásban, ha nem telt volna el közben egy év. Magam sem tudom miért, de ebben a belsőben ülve - ami tulajdonképpen ugyanaz - sokkal tágasabbnak éreztem a légteret. Pedig tényleg ugyanaz a karimával végigfutó műszerfal, az ülések is ugyanolyanok, szóval tényleg nem értem. Talán a színek miatt, az előző teljesen világos volt, ez meg pont az ellentéte.
És bár szép volt a világos bőr is, szerintem sokkal jobb sötétben a szürke betétekkel. Valahogy még elegánsabb is, ha értik, mire gondolok. Az ülések egyébként rettentően kényelmesek. Ugyanaz a változat, amiben tavaly fészkelődtem, most mégis annyira jó volt, hogy biztosan van valami átverés a dologban. Nemcsak jó ülni bennük, de a brutális oldaltartás is pont a kellő helyen van. Tényleg mintha teljesen más autóban ülnék.
A műszerek és a kezelőcuccok is megegyeznek a korábbi példányéval. Kicsit ingerszegény a műszerfal, nincs tele apró mütyürökkel, a nagy középső kijelző is csak monokróm, de így még jobban illeszkedik a szürke hangulathoz. De ez a szürke hangulat most nem a komorságot idézi, hanem valami teljesen mást. A nyugalmat, azt hiszem. Az autóban ugyanis csönd van, nyugodtság. Bátran beengedhetünk bárkit magunk mellé, mert tudjuk, hogy ő is tudja, hogy ez egy Passat, tehát nagy baj nem lehet.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
