Az első északi

2004.07.20. 09:40

Kapható lesz még 1,4 TWINPORT-ECOTEC motorral is, ami 1364 cm3-es és takarékosabb (6,1 l/100km) a változó szívásvezérlés és egyéb csodák miatt. A teljesítménye 66 kW (90 LE) és 125 Nm nyomatékot ad 4000-es percenkénti fordulaton. Mind két motor már most tudja az EURO4-es környezetvédelmi normákat.

Az Opel Corsa GSi-ből származó DSA (Dynamic Safety) futóművet a Tigrára optimalizálták. A karosszériát elöl 5, hátul 20 milliméterrel leültették, a nyomtávot 28 milliméterrel megtoldották. A jó úttartáshoz hozzájárult a sportos lengéscsillapító és a merev karosszéria is. A küszöbben és az ajtóban merevítő csöveket találunk. Gondolom, van valami okosság az ajtóban, mert dög nehéznek éreztem. Ami viszont nem baj, mert legalább biztonságosabbnak hat.

A szélvédő keretét nagy szilárdságú acélcső erősíti, és a hátsó hullámos bukócső nem csak szép, hanem valódi biztonsági tulajdonságokkal is bír. Légzsákból négy is jut a Tigrába, el sem merem képzelni, mi történne, ha mind a négy berobban. Természetesen pirotechnikai övfeszítőt és PRS-t (Pedale Release System), vagyis pedálkioldó rendszert is kapott. Szerencsére négy tárcsafék fékezi, ABS-szel és ESP-vel. Az ESP kikapcsolására nem találtam lehetőséget.

Belül a Tigra nem vonultat fel átütő dizájnmegoldásokat. Kellemes, mindenki által szerethető - a külsőhöz képest talán egy kicsit unalmas - belső, jó anyagokból összeválogatva. Kabriósága ellenére semmi nyöszörgést nem hallottam. Hosszú lábaim kényelmesen elfértek, a textillel kombinált bőr székeknek jó volt az oldaltartása. Sajnos a bőrrel vont kormány csak le és föl állítható. Talán csak egy különleges megoldást láttam: a cég által bumerángnak nevezett króm összekötőket a középkonzol és a váltó között.

 
  Tigra Pop
 
  Jeanette Biedermann a németek birtniszpirsz-szerű reménysége a legújabb "Hold The Line" című számának videoklipjében egy Tigra Twin Topot választott társának. A roppant izgalmas videoklipben Jeanette egy Opel Vectrás pizzafutár életét menti meg - aki egyébként gyermekkori barátja is volt . Természetesen egy Twin Top tetőzárási prezentációt sem maradhatott ki. Az énekesnő hivatalos oldalán jelenleg azonnal ez a szám szólal meg: www.jeanettebiedermann.de A dolog érdekessége, hogy a Német Túraautó Bajnokságnak (DTM) ez a szám lett a szignálja.

A tesztvezetés alatt műholdas navigációval tájékozódtunk. A hölgy a gépben kellemes hangon irányított (ellentétben az az új SAAB 9 3 robotcsajával), és pillanatok alatt áttervezte az utat, ha elrontottunk valamit. A kijelző kicsi ugyan, de az ilyen egyszerűbb rendszereknél tökéletesen elég. Könnyű és áttekinthető működésű rendszer, mindenkinek ajánlom.

Opel Tigra Twin Top

A Tigra menet közben is meggyőzött. Szerintem kívülről a formája példamutató, és a belső arculatban is csak a középkonzollal volt bajom. De sebaj, az legyen a legkevesebb. Kíváncsian várom az árát, ami perdöntő lehet. Erről egyelőre nincs hír.

 
  Műszaki adatok:
 
 
  Motorváltozat:   1,4   1,8
  Lökettérfogat:   1364 cm3   1796 cm3
  Max. teljesítmény:   66 kW(90 LE) 5600 1/min-nél   92 kW(125 LE) 6000 1/min-nél
  Max. nyomaték:   125 Nm 4000 1/min-nél   165 Nm 5600 1/min-nél
  Hosszúság:   3931 mm   3931 mm
  Szélesség:   1685 mm   1685 mm
  Magasság:   1364 mm   1364 mm
  Tengelytáv:   2491 mm   2491 mm
  Csomagtér (zárt/nyitott teto):   250/440 liter+70 l   250/440 liter+70 l
  Gyorsulás (0-100 km/h)   12,4 (Easytronic: 13,4) s   9,4 s
  Végsebesség:   180 (Easytronic: 178) km/h   204 km/h
  Fogyasztás (gyári adat):   6,1(Easytronic: 6,0) l/100 km   7,7 l/100 km