2008.12.28. 14:14

Egy középkategóriás limuzinnak ma már kötelező az Euro NCAP töréstesztjén az utasvédelemre öt csillagot begyűjteni, ami az új Honda Accordnak sikerült is. Kategóriaelsőséget a gyalogosvédelemre kapott 19 pontjával és három csillagával szerzett.

Az új Honda Accord jobban felszerelt változatainak elektronikus rendszerei mindent megtesznek annak érdekében, hogy elkerüljék az ütközést . Baleset ennek ellenére egy új Accordban is érheti az embert. Lássuk milyen védelemre számíthatnak ilyenkor az utasok.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        
Gyermekbiztonsági védelem          

Teszteredmények:

Összesítés: 35
Frontális: 14 Oldalsó: 12 Biztonságiöv-emlékeztető: 3
Gyermekbiztonság: 39
Gyalogosbiztonság: 19

     
  Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén   Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén   Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

Jobbkormányos, dízel és közepesen felszerelt volt az az Accord, amit falnak vezetett az Euro NCAP az őszi törésteszt-sorozatban. A mérleget 1477 kilogrammal terhelő kocsi utascellája stabil maradt a 64 km/órás becsapódás után is, az A-oszlop mindössze 16 milliméterrel vándorolt hátrébb. A vezető feje nem csapódott a 13 milliméterrel feljebb és 7-tel balra elmászó kormánynak, a mindössze egyfokozatú légzsák jól fogta fel az előrevetődő felsőtestet. Nem volt ilyen tökéletes a védelem az utas oldalán, itt a mellkast az elvártnál jobban nyomta össze az övfeszítős és överőhatárolós biztonsági öv, amit pontlevonással büntettek az Euro NCAP tesztelői. Külön dicséretet érdemel a nagy Honda, amiért eltérő üléshelyzetű és méretű utasok számára is hatékony védelmet nyújt, különösen a térd tájékán. Ez azért is említésre méltó és szép eredmény, mert az Accordban nincs térdlégzsák. Egy szinttel lejjebb, a lábfejek környékén sem kell sérülésveszélyre számítani, ugyan a gázpedál 41 millimétert csusszant hátrébb, de a lábtér még így sem csökkent jelentősen.

Oldalvédelmét illetően sem tökéletes az Accord, de elég közel jár hozzá. Mindössze egy pont veszteséget okozott, hogy a mellkas sérülésveszélyét a minimálisnál kicsit magasabbra értékelte az Euro NCAP, amit a bábu sárga színezése is jól mutat. Az oszlopteszten hibátlanra vizsgázott a Honda, és az övek bekapcsolására figyelmeztetést illetően is megkapta a maximális 3 pontot, mivel hátul is van csipogója.

Gyermekként is biztonságban utazhatunk egy Honda Accordban, akár másfél, akár három évesen. A kisebbik babát hátrafordított Britax Römer Babysafe ülésbe, míg a nagyobbikat előre tekintő Britax Römer Duo Plus ülésbe tették a baleseti vizsgálat idejére. Mindkét baba tökéletes, maximális pontszámot érdemlő védelemben részesült, de ez az Euro NCAP-nek nem elég. Az Accord figyelmeztet az első utasülésre menetiránnyal szembe beszerelt gyerekülés és a légzsák halálos veszélyeire, sőt, a légzsák ki is kapcsolható benne. Viszont a légzsák állapotáról nem tájékoztat a kocsi elég egyértelműen, ráadásul a figyelmeztető feliratok sem olvashatók minden európai nyelven. Pontlevonás járt azért is, mert a hátsó Isofix gyerekülés rögzítési helyek jelzése nem elég jól látható.

Ravasz a Honda, de az Euro NCAP nem hagyta magát, legalábbis ez derült ki az Accord gyalogosvédelmi tesztjének eredményéből. A japán kocsi első lökhárítója "gyanúsan" jó védelmet nyújtott az elgázolt bábu lábainak, ezért megismételték az ütközést a tesztnorma szerint előírt középső részeken kívül is. Itt már nem volt olyan pihe-puha az Accord lökhárító, úgyhogy ha épp egy ilyen próbál elgázolni minket, akkor próbáljunk a középvonalának irányába vetődni. Viszonylag puha a motorháztető is, a becsapódó fejeknek nem ad túl acélos pofont, viszont a gépháztető éle életveszélyes lehet. Mindent egybevetve az Accord még mindig a legtöbb, szám szerint 19 pontot és három csillagot gyűjtött be a gázolásteszten, amivel első a kategóriában. Gratulálunk.