Annyi itt a Mustang, mint a szemét…

2008.01.25. 20:17
160 hozzászólás

1965-ös Shelby GT350 Mexikóvárosban

Hát, sajnos nem egészen. De azért van belőlük. Elsején azzal kezdtük, ne húzzam az időt egy Shelby-gyanús, csíkos rettenet megközelítésével, lesz még sok ilyen. GT volt is, legalább kettő. Aztán lett egy veterán Shelby is, éjszaka, hogy minél jobban le tudjam fotózni.

Mustang Mach 1 Mexikóvárosban

Szép lassan már minden másnapra jutott egy, hrökhrökhrökrhökkkk… és elhúzott mellettünk egy lepattant, házilag rommá pimpelt, de fáradhatatlanul csóváló Ford Mustang kereke Mexikóvárosban rémség, többségük a nyolcvanas-kilencvenes évek amerikai autóiparának hullámvölgyéből felbukkanva. Ezekből egyet sem tudtam elcsípni, de mindenkinek jobb így.

A Mustang egyáltalán nem sportkocsinak indult. Az 1964-ben indított autó a mai napig az egyik legsikeresebb sorozatgyártott típus, nem véletlenül jut el belőlük annyi Mexikóba.

A Falconnal és a Fairlane-nel több alkatrészen is osztozó Mustang a fiatalok megfizethető kocsija volt, pont, mint a Barracuda, 101 lóerős, soros hathengeres belépőmotorral. A David Ash és John Oros tervezte zseniális kasztni 1971-ig fokozatosan növekedett, amikor Semon „Bunkie” Knudsen terve – a Mach I – végleg letolta a kiscsikót az útról.

Mustang Mach 1 Mexikóvárosban, hátulról

Ez a kasztni a Mustang legerősebb motorja, a 375 lóerős V8 köré lett rajzolva. A Super Cobra Jet után harminc év kitérő következett, jellegtelen csomagolással és változatos sormotorokkal. 1973-ban Lee Iacocca, a Mustang kitalálója, megrajzolta a nagyra növesztett lovat, a Mustang II-t, motorválasztékában egy soros négyhengeresnek is örülhettek az olajválságtól sújtott vásárlók.

Ford Mustang hűtőmaszkja Mexikóvárosban

1979-ben a Ford Escortnál nem sokkal izgalmasabb külsejű új modellel az eladások elkezdtek zuhanni, ezért a Ford majdnem elsőkerekesítette a Mustangot, de szerencsére ezt a rossz ötletet Ford Probe néven valósította meg. Az 1994-es újradizájnoláskor a kasztnit nem sokat lendítették előre, de azóta Mustang csak V6-os és V8-as motorral fut.

Ford Mustang GT Mexikóvárosban

2005-ben, Hau Thai-Tang irányítása alatt megszületett a retrófuturista új Mustang, 210 lóerős V6-os belépőmotorral.