A busó gépészek évről évre durvábbak

2008.02.04. 15:01
46 hozzászólás

Partraszálló busók a Dunán

Majdnem 40 évig kimaradt nekem, most meg már lassan függő vagyok: másodszor vittem a családot busójárni. Ezúttal kicsit elréteseztük az időt, úgyhogy a partraszállást lekéstük, pedig a délszláv Muppet-adaptáció egyik leglátványosabb része, amikor három ladiknyi szarvas szőrmók a vasárnap 13:00-s ágyúlövésre átevez a szemközti szigetről. Utána viszont még jó hosszasan ott hőzöngenek a busók, úgyhogy nincs veszve semmi.

Busók a városban

Ruggerini traktor emblémája

A legnagyobb érdeklődéssel természetesen a busó gépparkot vártam: fejlődött-e valamit tavaly óta. Hogy fejlődött-e?! Haha! Detroit feleekkora slamasztikában se volna, ha ilyen komolyan vennék az innovációt. Tavaly például még nem láttam, most már igen: kerti traktor is szerepel a transzporterek között, az egyik egyenesen Ruggerini gyártmány. Amiről persze most hallottam először, de legalább a neten utánanézve kiderült, hogy a cég ma is virágzik, háromnyelvű honlapon hirdetve mezőgazdasági kisgépeket.

Busók, TÖRÖKÖK feliratú babakocsival

Vörös péniszű baba TÖRÖKÖK feliratú babakocsiban

Babakocsi, törökök felirattal, a lényeg a marionett-szerűen dróttal előmereszthető veres, méretes pénisz. A busók nem dogmatikus társaság, ezt jelzi a GPS feliratú kolomp, meg hogy tavaly a hegyes varázslósipkákat és UV zöld banyaálarcokat se vettem észre, idén meg mintha közepesen erős Harry Potter-ébredés színesítené az ijesztgetési palettát.

Virágos-terroristás busó

Idei kedvenc szettemből többet is láttam, remélem, a magyar divattervezők is rákapnak, a lényeg tehát a következő: bunda, akár fehér és fekete bunda vegyesen, terroristamaszk, azon pedig kalap, a karimán körben művirágokkal.

Tehénkoponyás busójármű

Fontos fejlesztői tanulság, hogy az állatkoponya minden autót-járművet feldob. Tehén, kecske, mindegy, csak szarva legyen. Akárcsak a kukoricaszár, csuhé, vagy mi, mindenféle kukorica-alkatrészek, ki hitte volna, hogy az élő népművészet a törökök elleni harcra emlékezve ilyen pompás szimbiózist hoz létre NDK eredetű járművek és jócskán a 2. mohácsi csata után elterjedt haszonnövények között.

Wartburgból készült busókabrió

Ami idei, az a Wartburg-busókabrió, ami az alvázas szerkezetnek köszönhetően jól bírja, ha nagyobb testű busók egyszerre ugrálnak és kerepelnek benne. És ugyancsak a Waresznél tűnt fel, hogy de tényleg, vajon miért van minden busójármű körül borospince-szag? A lámpákon morcosítás, a géptetőn szarvak, plusz bunda, hogy ne legyen túl texasi. Viszont orrot és bajuszt még Amerikában se pimpelnek a tepsikabriókra. A tükörről fánk lóg, fánkokat egyébként minden szarvra szívesen tűznek a busók.

Wartburgból készült busókabrió szemből

Egyébként megfigyelték, hogy a csuhét a kasztnira csirkehálóval rögzítették?

Wartburgból készült busókabrióra csirkehálóval rögzített csuhé

Utólag is elnézést kérek viszont minden busótól, aki alkohollal kínált, hogy hát egyrészt zérótolerancia, meg nálam elvi kérdés is. Viszont valahogy nem jó ez, hogy a lényegi attrakció vasárnap van. Szombatra is próbálnak programokat csinálni, például volt Mohácson valami népművészeti hogyhíjják, meg No Thanks koncert, de ha szombaton volna a busódeszant, az ágyúzás meg a máglya, szívesebben csinálna az ember kétnapos programot.

A Busórájder

A Busórájder 125-ös MZ motorja

A Busórájder tulajdonosa, vagy építője, vagy jogi képviselője számon kérte rajtam a tavalyi beszámoló olajfolyásos részét. Azért nem tudom, pontosan ki lehetett, mert a busóálarc alatt terrorista maszkot viselt, az alatt meg gondolom alapos busó módjára még be is kormozta az arcát. Mindenesetre idén már új – illetve, na jó, másik – blokk hajtja a Busórájdert: egy 125-ös MZ. Így már az olaj se folyik (tényleg, japánosan porszáraz a motortér). Lada váltó és diffi, Lada fékrendszer, egy jobboldalt lógó kis pöcs a gáz, ami anatómiailag közelebb van egy lelógó dróthoz, mint egy pedálhoz.

A Busórájder 125-ös MZ motorjának gázadó csavarja

Van némi gyanúsan lógó szigszalagos doboz, ami ebben az erősen alkaidás káoszban különösen pikáns, viszont a műszerezettség megfelelő: egy bicikliken használatos digitális kilométeróra szolgáltatja a fontos adatokat. És biciklilámpa is van elöl, egy darab. A kecskekoponyában, a szemüregekben piros LED-ek, éjszakai hatásfokozásra – nem tudom elégszer mondani, milyen fontos a fényhatások terén az Alfa Romeóhoz nyúlni.

Poklade 2008 feliratú koporsó

Futott még Poklade 2008 feliratú koporsó, emberi és állati erővel vont kordék, különböző vinnyogó banyák, spanyol turisták, akik úgy látszik, tudják értékelni a Busójárást, pedig Spanyolországban rengeteg a vicces fesztivál, a San Fermíntől a Tomatinán át a Fallasig. Hiába, mindenhol jó, de ezt a sponsored by Al-Kaida fílinget csak itt kapja meg az ember.

Maszkos busók a városban