Redva MX-5 a fotóstúdióban

2008.04.30. 15:00
62 hozzászólás


Három-négyszázezer forintért már lehet használható kabriót kapni Magyarországon. Kis mázlival pedig már egy adrenalinbomba Mazda MX-5 roadsterre is ráakadhatunk alig többért. Nem szabad csilivili szalondíszre gondolni – ez a pénz egy még éppen működő és valamennyire egyben levő, ám az idő, más autók, sorozatos tulajdonosok, tákszervizek és latyakhektoliterek különböző mintázatú vasfogai által alaposan megrágott, fáradt dögre elegendő.

Mi találtunk egy ilyet. Vizsga a tavalyi kabriósszezont követő ősszel lejárt, kívül belül fizikai behatások nyomait harci sebekként magukon viselő pléhlemezek, festéküktől szabadulni kész műanyagburkolatok, lógó beltéri elemek. Rongytető a nevéhez hű állapotban, szelepek kerregnek, a lengéscsillapítókból már csak a lengés maradt, az akku holt ólomtömbként hever a csomagtér sötétjében. De azért MX-5 ez, kölcsönakkuval pöcröff, menésre még mindig közvetlen, a vigyorfaktor hamisítatlanul miatás.

Nos, ezt az autót először kézi mosóba vittük (nekünk lol, mosószemélyzetnek ROTFL), majd betereltük az óbudai C4 stúdióba sztárfotó-készítésre. A képek egy középformátumú Hasselblad gép, és a rátett 39 megapixeles(!) hátfal alkotta. Persze nem ezeket itt, a dokumentálás egy apró Minolta Xt-vel zajlott.

Az a hét fotó, ami a három és fél órás derítőlap-állítás, vakukalibráció, hungarocell-pozicionálás eredményeként előállt, kis híján dagadtra töltött volna egy cédét, ezért DVD-n hoztam el őket.

Még az egy szem beltéri kép is, amit csináltunk, fegyverbe szólította a teljes stúdióapparátust. A pici autótest körül alig fért el a sok zsizsegő fotóművész, fotóriporter és filmmérnök, de az eredmény nem maradt el: ebben a felbontásban legalább csodásan kivehető minden karc.

Hogy minek kellenek ilyen fotók a Totalcarba, ahol a képek maximum 1024-es szélességűek? Nem kellenek, de nem is ide lesznek. Pontosabban a Totalcar stimmel, de nem a totalcar.hu-n, hanem az Totalcar-Expressz nyomtatott magazinban nyálazhatók majd végig.

Igen, idén megint lesz kézbe vehető, nyomdafestéktől illatozó, lecsokizható, gyűjthető, papírrepülők alapjául szolgáló, vécére vihető újságunk az Inmedio és a Relay boltjaiban. Tavaly már volt kettő, és a másodiknál már eszmélt a nép, az szép eladásokat hozott. 15 ezer kinyomott példányból 11 700 elfogyott, ami egy második számát élő lapnál felettébb egészséges arány. Télen kicsit levegőt vettünk, számolgattunk, oda lyukadtunk ki, hogy legyen 2008-ban három újabb szám. Ennél többre nem futja az erőforrásainkból (vagy talán aggregátjainkból?), de az a három legalább jó lesz. Az első szám már készen is van, leadtuk nyomdába, már csak az átfutás istenéhez fohászkodunk, hogy időben kinyomtassák.

Nos, az új TC-Expresszben, a 2008/1-es számban lesz ez a Mazda MX-5, a magyar autós újságírás gyakorlatában lényegében ismeretlen részletességű, óriási felbontású képeken. Mellette meg egy rakás egyéb írás is akad, magazinunk szórakozásnak, infóbázisnak, vásárlás előtti stresszoldónak (vagy –növelőnek) mindenképpen ajánlott olvasmány lesz. Keressék az újságosoknál május 2-től!