Még egy Varsó, még egy München

2008.06.27. 15:11
53 hozzászólás

 

Vannak ilyen mélyen gyökeredző ösztönök az emberi természetben. Ha valaki ásít, a körülötte lévők is ásítozni kezdenek: etológusok szerint erre azért volt szükség valaha, az emberi evolúció hajnalán, hogy a horda együtt álmosodjon el, együtt térjen pihenni, ne szóródjon szét a közösség, ne tudja egyesével levadászni az elbágyadt ősembereket a kardfogú.

Vagy ez a másik: ha Csikós kolléga Warszawáról és BMW-ről ír, amiket a Használtautón talált, akkor nekem is kell. Főleg, ha még épp csak a minap kerestem pickupokat egy másik ügyből kifolyólag, és élénken él a középtávú memóriámban két csudalény. Íme az első:

 

Hogy ezt a kentaurt mikből, és milyen sugallatra tákolta össze ki, ne kérdezzék. Lényeg, hogy eladó, nem is sokért. Négyszázezer forintot kér érte gazdája, hiszen rendszámos! Olvassák csak: 1970-ben egyedi épitésre lassújármű renszámot kapott , ma pirosrendszámos ! Üzemképes ! (5éves vizsga intervalum , évi tizezer forint kötelező biztositás).

 

'70-ben még alighanem jóval kevesebb gondot okozott, ha a platós Warszawa hajtója, lassú rendszám ide vagy oda, rendes országúti tempóban haladva rendőrrel találkozott, mint ami most várná a hatóság részéről. De a fene tudja, ez a meglepően jó állagúnak tűnő és teljességgel egyedi jármű talán még a piros rendszámmal, a törvény előtti traktorsággal együtt is megérdemelné, hogy ellakhasson az udvaromban, és néha hordhasson egy kis trágyát az ötven négyszögöles konyhakertembe. Mert szép. Már csak négyszázezer elb@sznivaló forint kéne.

 

Nem tetszik? De van háromszor annyi pénz a zsebükben? Nézzék meg ezt:

 

Az Ötös pickup fejlesztőit alighanem más motiválhatta, mint a Warszawát létrehozó brigádot. Nem elsősorban kerti munkára szánták a gépet: 4l-es V8-as motorral kéziváltó szinter kuplung 16-os alufelni börülések chipp tunin, gegyedi kipuff, hidraulikus kézifék. Kb 320le driftre rövid difivel hibátlan gyorsuláshoz még tapadás kell.

 

Ha kell is még az a tapadás, azért így se rossz az. Bár a platós BMW még a piros rendszámra sem valószínű, hogy aspirálhatna a közlekedésrendészetnél, elég kívánatos darab. Felteszem nem kell sok idő hozzá, hogy új tulajával kormánya mögött (néha mellett) láthassuk majd driftes tudósításokban.