Előtérben a csomagok biztonsága

2009.02.18. 15:41
118 hozzászólás


Teljesen mást kerestem, de valahogy kidobta a kereső. Holden Commodore? Az meg mi a franc? Szeretem a régi típusok falnakszaladós töréstesztjeit nézni. Szó nincs Euro NCAP-ról, félátfedéses, deformálódó akadályos, steril rombolásról. Ahogy légzsákról, övfeszítőről és hasonlókról sem. Csak a fal van, meg a fém. Bár, ennek a Holdennek az esetében kicsit elbizonytalanodtam a fémmel kapcsolatban.
Maga az autó így nézett ki, amikor nem festették sárgára. Lényegében egy európai Rekord E orrára ráfaragták a Senator elejét. Elsőre megtévesztett a videón kis hátsó háromszög hiánya, ami teljessé teszi az ausztrál piacra készített GM-kocsi formáját, de aztán a törés során látszik, ahogy kipattan a helyéről az a műanyag darab. A GM nagy cég, és már akkor is szerette a helyi, jól futó neveken eladni a típusait. Hát ezért Holden. Így egyben elég csinos, csak rossz oldalon van a kormány.



Talán ennyi elég bevezetőnek. Sokkoló képek következnek.

Nem rossz, mi? Elvégre a csomagtartó ép maradt. Az egész horror olyan, mintha egy öreg, feledékeny varázsló át akarna menni a falon, de elfelejtette a varázsige végét. És a fal innenső oldalán ragadt.
A videó már egy ideje kering a neten, sokan azt hiszik, hogy valami kínai autóról van szó, de nem. Ez bizony a régi Holden, egyetlen apróság, ami a végeredményen kicsit szépít: a tesztet 100 km/órás sebességgel végezték, nem az akkoriban szokásos 55-tel, vagy a mai 64-gyel. Bár szerintem így is hátborzongató. Ami láttam, visszatérő rémálmom, hogy egy Holden Commodore-ban százzal száguldok a fal felé. Ám a végén happy end: kiderül, hogy csak egy bőrönd vagyok a csomagtartóban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.