Turbót a BMW-re, aztán szeszt bele!

2010.03.21. 17:55
79 hozzászólás

Van, aki nem az optikai tuningra helyezi a hangsúlyt. Szerencsére. A teljesítményt növelni persze költségesebb játék, meg némi tudás is kell hozzá. De a Carstyling Tuning Show-n vannak páran, akik nem ijednek meg az ilyesmitől.

bmwturbo7

A Z3-as motorja picike, 1,8-as, szinte turbósítás után kiált. A feltöltővel már egészen normális teljesítményt produkál, gondolom 240 ló és 310 Nm birtokában a gép köszönőviszonyban sincs az eredeti verzió lomhaságával.

bmwturbo8

A nagyobb erőhöz új, kovácsolt dugattyúkat és más hengerfejtömítést kapott. Azért futotta optikai tuningra is, jól is néz ki a hosszú orrú roadster, aminek eddig felesegesen sok hely volt a motorterében. Most már ilyesmiről szó sincs.

bmwturbo6

A turbósítás izgalmasabb, ha az alapmotor eleve nagy. A 328-as Touring motorjára nem csak simán ráakasztották a feltöltőt, hanem VANOS-t is kapott. A teljesítmény döbbenetes: 430 lóerő. A töltőnyomás 1,3 bar, ami elég kemény dolog, de ennek (is) köszönhető az 580 Nm nyomaték.

bmwturbo1

A kombinak van még egy érdekessége. A tulaj a motorelektronikát úgy programozta, hogy etanollal (pontosabban E85-tel) üzemeljen. Így a fogyasztás 12-30 l/100 km között alakul, de ha kiszámoljuk, fogyasztásnövekedéssel együtt is körülbelül úgy jön ki az üzemanyagszámla, mintha 260 Ft lenne a benzin litere. Élni tudni kell.

bmwturbo2

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.