Ki hallgat el többet?

2010.07.07. 14:06
260 hozzászólás


Az, hogy a Subarun keresztül jutunk el a kérdésig, csak véletlen. Ezt elöljáróban szeretném tisztázni, mielőtt bárkinek vérbe borulna a szeme.

A jelenlegi Imprezát szépnek csak jelentős jóindulattal nevezhetnénk. A sokat kritizált külső tény, a nagyobbik baj az, hogy az Impreza WRX STi kapcsán sűrűn emlegettek elpuhulást, na és persze a Nem olyan, mint régen c. lemez is előkerült unos-untalan.

Valami alapja azonban mégis lehetett – és úgy látszik, a Subaruhoz is eljutott a kritika -, hiszen a 2011-es modell szélesebb nyomtávot, keményebb szilenteket és keményebb futómű-karakterisztikát kapott. Ez persze lehetne marketingduma is, de a japánok tudják, hogyan kell bizonyítani, ezért még áprilisban beültették Tommi Mäkinent (aki nem tudja, ki ő, az kattintson a divany.hu-ra) a 2011-es WRX STi szedánba, kesztyűtartójában egy Nordschleife-bérlettel.

s03


Aztán Tommi tanított, futott egy 7:55-ös időt, ami nagyon komoly. Nézzék csak a táblázatot! Na és persze a videót, melyen – szerintem – a legérdekesebb dolog a fék- és gázpedál állását jelző piros-zöld csík.


Persze a sztori szakállas, az Impreza pedig rondának ronda, de menni, na azt még nagyon tud. Néha kicsit tán gyanúsan jól is. Főleg 220 felett, ahol – emlékeim szerint – már messze nem indul meg úgy, mint azt a videón látjuk. Persze, mivel a tesztautót szimplán csak prototípusként könyveli a gyár. Ami akár mérföldekre lehet az utcai változattól. A bukócső és az ötpontos öv magától értetődő, de van itt nagyobb turbó, hatdugattyús első fékek, adaptív, flexibilis toronymerevítő, alumínium sárvédők, más szpojlerek és Bridgestone RE 070 abroncsok.

Ezek így, együttesen még mit sem vonnak le Mäkinen zsenialitásából, ez megkérdőjelezhetetlen, ahogy az idő is, amit ezzel az autóval futott, mert még mindig über-királynak számít.

Egyetlen dolog azonban már régen nem hagy nyugodni, és valójában ezért született meg ez a poszt: vajon melyik gyártó mennyire veri át a vásárlóit a Nordschleife-időkkel. És legfőképpen: milyen mértékben? Vajon a listán megtalálható típusok közül melyik és mennyire volt a pályához aljasítva? És ha szigorúan objektívek lennénk, akkor vajon hogy alakulna a táblázat? Mert a Subaru hivatalos sajtóközleményében sem emlegetik sűrűn a tényt, hogy nem egészen ezt a 7:55-öt futott autót lehet jövőre a szalonból kigurítani.

Fene tudja, egy biztos: Mäkinen még mindig király, a WRX STi boxermotorja pedig függőséget okoz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.