Kigyulladt az R8-as a boxban

2010.10.10. 14:54
54 hozzászólás

Sipos Zolinak van egy természetfeletti adottsága. Mindig ott hesszöl, ahol a történés van. Ha nem adná olyan meggyőzően az ártatlant, még azt hihetnénk, ő keveri a bajt. Pedig most is csak úgy véletlenül ott volt a paddockban, kezében a fényképezőgéppel. Így történt, az ő szavaival:

„Bár azt hittem, csak gyorsan körülnézek a 24H series sorozaton belül a Hungaroringen szombaton megrendezett 12H Hungary hosszútávú verseny esti részén, a dolgok másképpen alakultak. Nagyon másképp. A fülemből csorog még most is az adrenalin.

Kicsivel negyed kilenc előtt a boxutcába hajtott a holland Baskoeten Racing csapat Audi RS8 autója. Mivel gyakorlatilag csak a boxban tudtam a kis gépemmel használható képeket csinálni, odarohantam az üzemanyagtöltő boxokhoz, hogy a lámpák fényénél tudjak párat kattintani a kocsiról. Még oda sem értem, amikor egy gyomorrezgető hang kíséretében a kocsi oldalán, a  betöltőnyilásnál egy óriási tűzgömb jelent meg. Meglepetésemben kicsit lassan reagáltam, a kezemben remegő gépet éppen csak el tudtam kattintani, már a lángokkal küzdöttek. Gyorsan átváltottam videóra, rögzítettem a porraloltók utolsó pár fújását. Megnyugodva állítottam le a felvételt — apró malőr a verseny során, kellemetlen, de előfordul.

 

Éppen hátat fordítottam, mikor csak annyit hallottam: whouuufff!! A sportkupé ismét lángrakapott, de már sokkal hevesebben. Az előző lobbanásnál az utántöltést végző szerelőre ráfröccsent némi versenybenzin, melynek gőze a lánggolyó hőjétől azonnal begyulladt.

Az üzemanyagtöltő berendezésekhez beosztott tűzoltók a kocsi oltásával voltak elfoglalva, a lobogó ruhájú holland szerelőt észre sem vették, egyik csapattársa sietett segítségére. A tűzálló overallba öltöztetett technikus kőprofi módon ellépett a lángoló kocsitól — és nem utolsósorban az üzemanyagkannáktól — széttette a karjait, és várta, hogy eloltsák. Utólag belegondolva, hidegvérű profizmus az is, hogy a kézenfekvő, sok helyen tanított földönhempergést mellőzte: a szétfolyt üzemanyagba vetve magát csak rontott volna helyzetén. Szerencsére senkinek semmi baja nem esett — ha valakinek kétségei lettek volna a homológ versenyoverálok és tűzálló kámzsák hasznosságát illetően, az kérdezze meg a holland szerelőt, vajon miért csak a szemöldöke pörkölődött meg.

A csapat egyik fiatalabb tagja könnyekben tört ki, a kocsiból kipattanó pilótán is látszottak a sokk jelei, egyedül a hollywoodi kaszkadőröket megszégyenítő idösebb szerelő arcán nem lehetett látni nyomát sem a dolognak. Pedig a láthatósági mellénye igencsak amortizálódott, és a nomex-ruha karja is láthatóan megperzselődött.

 

Mint utólag megtudtam, a boxba kihajtáskor a holland Audi a csoportjában első helyen állt. Ezután jöttek a lángok, boxba visszatolás, technikai ellenőrzés, majd fokozott óvatossággal, hosszú percekig zajló tankolás. Talán nem meglepő, hogy az egész csapat ordítva, örjöngve ünnepelte, hogy mindezek után nem csak visszament a pályára az autó, de meg is nyerték az SP2 GT3-A osztályt. Minden elismerésem az övék — miután alig több, mint két méterről, a lángok hőjét az arcomon éreztem, azt hiszem, nem túlzás, ha a nap hőseinek tartom őket.” 

A kommentvihar majdnem elsodorta a videót, amely kicsit nagyobb távolságból készült, viszont lekövethető rajta az egész esemény. Aki lángot akar látni, íme: