A VW és az ARO együtt folytatja

2011.03.21. 16:09
55 hozzászólás

A GAZ-69 es annak ARO-s mutációja a világ egyik legszebb autója. Markáns forma, férfias arányok, dögös kontúr és kiváló terepképesség – talán nincs is olyan falu az egykori szovjetbarát országokban, ahol ne találkozhatnánk eggyel.

Futnak rendszámosak a forgalomban, lehetnek lassú járművek, és nem kevés, amelyiken semmiféle azonosító sincs: a tanyák és erdők közti terra incognitán nem nagyon firtatják az okmányokat. Láttam már sokféle átépítést, próbáltam gyárit, tapostam cseremotorosat, de ilyen vérfagyasztó mutánst még sosem láttam.

A keménytető az igazi terepjárókon luxus. A GAZ/ARO évekig jól szolgál gyári vászontetővel, de ha szétszakad, kellemetlenné válik az erdőjárás. Ezt az átalakított példányt Verőcén találtam, miközben babakocsival és kutyával lófráltam a faluban. Egy pillanatra még az eb is megtorpant, a meglepetéstől elfelejtett a kerék tövére csurrantani – a Golf teteje megdöbbentő látvány egy orosz terepesen. Naná, hogy a méretek nem passzoltak, de a flex, a hegesztő és a táblalemez használata csodákra teszi képessé a mesterembert.

Tudom, hogy ez a megoldás inkább rusnya, mint kreatív, de tíz perccel az apokalipszis előtt, a Mad Max-világ küszöbén nagyon is jól mutat a toldozott-foldozott autó. Vadászni, erdőt kerülni és szolgálni a hegyi embereket jó – az eleganciát hagyjuk meg a városi terepjárósoknak.

 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.