Nem látni a nőtől az autót

2012.04.06. 17:40
68 hozzászólás

Az új D-Max nagyobb lett mint az elődje

Kit érdekelnek az autók, ha ilyen nőket világítanak be a reflektorok? Mangalányok százai, combok, hasak és derekak terelik el a járművekről a figyelmet. A helyiek ugyan fél szemmel megnézik, mit támaszt a sok nő, de az európai fotósok csak és kizárólag a cicák testére és arcára koncentrálnak.

Nehéz volt nem elveszni a nők szépségében

Március 26. és április 8. között tartják a Bangkok Motor Show-t. Ez Ázsia talán legnagyobb ilyen rendezvénye, a szervezők szerint még a tokióit sem látogatják ennyien. Tavaly több mint kétmillióan váltottak jegyet, állítólag idén is lesznek legalább annyian. A hazai kiállításokkal szemben jóval tovább tart nyitva, csak így tudják biztosítani az aránylag egyenletes vendégeloszlást.

Toyota Commuter felextrázott belsővel

Tülekedni persze így is kell, főleg a helyiek számára érdekes autók előtt. A pickupokat félelmetes módon imádják: amit idehaza csak kikerülnek, ott fétisként tisztelik. Hatalmas érdeklődés övezi a kisbuszokat is. A szegmenst leginkább a Toyota Commuter fedi le, ez erősen túl van prezentálva a sziámi utakon. Bőven találni belőle – luxus bőrt, csodahifit, gáztartály-beépítést és hosszításos trükköket is mutatnak a standokon.

Állítólag ez a világ legnagyobb BMW reklámja

A kiállítók eloszlása tükrözi az utcai arányokat. Zömmel ázsiai gépek futnak, a csarnokon belül is ezeket találjuk. Az biztos, hogy az európaik közül a BMW-t becsülik leginkább – a sofőrünk szerint a világ legnagyobb BMW-reklámja is Bangkokban található: egy felhőkarcoló egynegyedét borítja az egyszerű és hatásos szlogen.

Kellemes lányka a német autók között

A stand körül is állandó a nyüzsgés, érdekes módon itt még a lányok is nagyon decens ruhát kaptak. A jó kiállású hoszteszek serege egyébként fontos – még szépségversenyt is rendeznek, amely nem csak a lányoknak, hanem a kiállítóknak is presztízst jelent.

 Isuzu D-Max gyári extrákkal

Arra számítottam, hogy az utakon majd tipikus kelet-ázsiai kép fogad, de tévedtem. Nincsenek már ezeréves pimpelt roncsok, a thai-ok szeretnek autót venni, és lojálisak a szeretett márkához. Csupán a kedves tuktukok és pár öreg csőrös teherkocsi emlékeztet a múlt viszonyaira. Meglepő módon még a bádogvárosokban is ott állnak a pár éves pickupok: a lízingpiac virágzik, arrafelé nem divat a svájci frank meg az euró.

Szeretik a sportos tuningot, van is mihez nyúlni

Talán ezért ekkora az érdeklődés az elegánsan összerakott standok iránt. A helyiek elmondták, hogy ilyen akciókon rengeteg autót eladnak: nem csak nyálat csorgatni mennek a népek, hanem vásárolni is. Kiemelném az ázsiai módon kedves személyzetet. Majd' mindenbe bele lehet ülni, örömmel nyitják ki a csomagtartót és adnak választ a kérdésekre.

Az angolos japán: annyira rút, hogy szeretném hazavinni

A kiállítás egyik kedvence – számomra – a Mitsuoka volt. Eddig ilyet csak képen láttam, hírszerkesztőnk szokott maga alá hányni az undortól, ha megjelenik egy újabb modell. Élőben viszont korántsem rossz a helyzet. Tény, hogy nagyon sajátos formával dolgoznak, a mai sematizált formatervezési hullámban nekem kifejezetten öröm, ha valami következetesen csúnya.

Himiko Roadster: na, ez nem sikerült rosszul

A Viewt, a Jaguarra hajazó, Nissan Micra-testű autó annyira furcsa a magyar szemnek, percekig álltam előtte. A csodálkozásomat csak az Orochi tudta döbbenetté fokozni – a hathengeres sportkocsinál nincs barokkabb. A 162 lóerős Himiko Roadster viszont kifejezetten fogyasztható – még idehaza sem okozna tömegkáoszt.

Hát nem édes? A kiállításon a lánynak kinéző lányok tényleg lányok voltak

Nagy újdonságot nem láttunk, egy világpremiert sem időzítettek a Bangkok Motor Show-ra. Ennek ellenére senki sem volt szomorú, úgy tűnik, a rengeteg nő látványa mindenkit megvigasztalt. Az autós standoktól részben elválasztva motoros kiállítók is voltak – róluk hamarosan külön cikkben számolunk be a Totalbike-on.

 Gáztartály a plató alatt

Az LPG-s átalakítók kifejezetten népszerűek. A kutakon 80 forint körül adják a gáz literjét, ami harmada a benzinnek. Nem csoda, hogy még a teherautókat is átalakítják, a fülke mögött sorba kötött palackrendszereket hoznak létre. Idehaza egy ilyet nem lenne esély lepapírozni, de úgy tűnik, Thaiföldön ez még belefér. A pickupokon a létraváz tövébe szerelik, modellspecifikus készleteket árulnak, így nagyon civilizáltan el tudják rejteni a plató alá. Fontos megemlíteni, hogy a helyiek leginkább 4x2-eseket vesznek – nem terepezni akarnak, hanem szállítani, árut vagy családot.

 Felnik minden mennyiségben. szeretik a színeket is

A Bangkok Motor Show-n számos alkatrészgyártó is megjelenik: utángyártott és sportfutóművek, speciális fékek, kerekek és kormányok kelletik magukat. Természetesen van masszázsfotel is, de a thai masszázs hazájában kicsit furcsán veszi ki magát a mechanikus megoldás.

 Ha kell, ha nem, mutogatnak

Ázsia legnagyobb autós-motoros szakkiállítására, ha valaki éppen arra jár, érdemes kinézni. Vasárnapig nyitva a kapuk, mosolyognak a lányok, és ami rendkívül pozitív: nem dübörög a primitív techno, mint a hazai rendezvényeken. 

 Rajzfilmes hangulat a Hyundai standján

Kattintsanak, galéria nyílik, tömve szebbnél szebb nőkkel. Ha szeretnék megtudni, milyen autóért utaztunk el Ázsiába, jöjjenek el holnap is a Totalcarra.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.