2014.03.20. 18:02
88 hozzászólás

Március 21-én indul a Wheeler Dealers, magyarul Autókereskedők következő évada a Discovery Channelen. Ennek kapcsán lehetőséget kaptunk, hogy feltegyünk néhány kérdést a szereplőknek, Mike-nak és Eddnek. Úgy döntöttünk, kérdezzetek inkább ti, mi pedig közvetítjük ezeket a kérdéseket. Némi összegyúrás után végül tizenhárom kérdést küldtünk el. Kérdéseink más újságokéval együtt kerültek lekérdezésre, így az általunk, azaz inkább általatok, feltettek közül csak hármat válaszoltak meg az angol tévések. Ezeket olvashatjátok itt most.


 

Mennyibe kerülne átlagosan egy autó elkészítése, ha Edd munkadíjával is számolnátok?

 

Mike: Az elméleti munkadíj egy nagyon jó kérdés, és egyben a leggyakoribb is, amit a WD elmúlt 11 éve alatt feltettek nekünk.

Mi mindig azt próbáljuk elmagyarázni az embereknek, hogy csak olyan javításokat végzünk az autókon, amiket akár otthon is lehet. Minden költséget, ami a műhelymunka során felmerül, felszámolunk, de Edd keze munkáját nem. Ehhez az is hozzá tartozik, hogy Edd nagyrészt olyan házi, barkács megoldásokat alkalmaz, amik szinte ingyen elvégezhetők otthon. Ha meg kéne fizetnünk Eddet, 55 font/órával (kb. 21000 Ft/óra) számolhatnánk. Az annyi mint...

Edd: Ha valaki vállalja a szállítási költségeket, hozza csak el Brightonba az autóját.

Mike: És akkor Edd ennyiért biztosan vállalja.

 

A valóságban átlagosan mennyi ideig tart egy autó kipofozása? Melyik autó telt a legtöbb időbe?

 

Edd: Nagyjából két hétig tart a munka egy autón, természetesen a festés, és a száradások idejét nem számolva. A Cadillac-nél például több hónap volt ez a folyamat. És ez ugyanígy volt a Ford Poppal is, amit az előző évadban csináltunk. Azért is telt ilyen sok időbe, mert rengeteg volt a kasznimunka, és a készre szerelés is hosszúra nyúlt. Persze a stúdióban csak egy pár hetünk van, aminél tovább tart a munka, így addig elküldjük a készülő autókat a külső munkaállomásokra.
Így összességében, ha jól emlékszem, a Buggy elkészülése tartott a legtovább, amit a negyedik évadban csináltunk. Tényleg nagyon, nagyon sokáig. Emlékszem, négy vagy öt hétig csak szereltem, és szereltem egyedül a műhelyben.

Szerencsére azóta van két szerelőnk, Paul és Phil, akik nagyban megkönnyítik a munkám, de ez nem látszik már a felvételeken. A kibővült csapat teszi lehetővé, hogy elég műsort tudjunk előállítani a nézőknek.

 

Melyik általatok vásárolt autó volt a legrosszabb állapotban?

 

Edd: Pont az új évadban jön majd egy AMCI. Látszólag rendben volt, amikor Mike rátalált. Élvezetes volt még a vezetése is, de amikor darabokra szedtem látszott, hogy valójában nagyon rossz állapotban van. Szinte újjá kellett építenünk az egészet, de végül elfogadható állapotba tudtuk hozni az egészet. Szóval, szerintem ez volt a legrosszabb. Szerinted Mike?

Mike: Egyetértek. Csupán néhány autó volt az évek során, ami igazán szét volt rohadva. Igen, a Buggy is egy volt ezek közül. Évekkel ezelőtt csináltunk egy MG-t is, az is elég rossz volt. Összességében viszont az AMCI okozta a legnagyobb meglepetést. Szinte az egész szét volt rohadva, pedig kívülről egészségesnek tűnt. De ez viszi előre a műsort.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.