2015.03.04. 18:48
13 hozzászólás

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan idei Le Mans-i terveiről. Provokatívan trollkodásnak minősítettem az elsőkerekes versenyautójuk beharangozását, hiszen ők kezdték a provokációt, azzal, hogy elsőkerekesnek nevezték az akkor még összkerekesnek tűnő autót. Most már kicsit többet tudunk a gépről és a tervekről is, ideje árnyalni a képet. Lehet, hogy egy kicsit komolyabban gondolják, mint elsőre hittem.

DSC00162
Vannak szögek, ahonnan egész jól néz ki

Nagy munkában voltak még, amikor először megmutatták a piros tacskót, ezért is ment a ködölés, hogy most első- vagy összkerekes igazából. Még mindig nem dőlt el véglegesen, de jelen állás szerint hátsó hajtás nélkül fognak menni Le Mans-ban. Legalábbis ezt tudta meg Pista a Genfi Autószalonon, ahol a reflektorok alatt olvadozott a GT-R LM Nismo, és kérdezni is lehetett.

DSC00155
Mindig jó, ha valaki lelkesen magyaráz

A perdöntő kérdés számomra az volt, hogy hány autót indítanak Le Mans-ban. Úgy gondolom, egyetlen magányos autóval tényleg csak trollkodni lehet, kettővel, ahogy a Toyota példáján látjuk, még mindig necces az ügy. Aki komolyan győzni akar, három vagy több autót küld harcba, hiszen Le Mans-ban mindig vannak balesetek, defektek, műszaki hibák, és az elmúlt évek azt mutatták, egyszerűen kell egy kisebb flotta, hogy értékelhető valószínűséggel a végén jó pozícióban legyen egy gyártó valamelyik autója.

DSC00168
Jaj, azok a hátsó lámpák

A Nissan idén három GT-R LM Nismóval indul. Ezek szerint tényleg komolyabbak a szándékaik. AZT akarják, vagyis AZT is. A győzelmet. Meg persze hogy körbetáncolják őket a fűszoknyás lányok, és mindenki őket nézze.

DSC00154
Hatalmas a splitter

Még mindig nem gondolom, hogy az Audi, Toyota, Porsche ágyúsor ellen bármi esélye lenne az elölkaparós Nissannak, de ők hisznek benne, és ez jó. Nem emlékszem, mikor volt ilyen színes és izgalmas az LMP1-es kategória.

DSC00161
Nagyon-nagyon furcsák az arányai

Hogy mennyire lázasan dolgoznak még a tacskón, jól szemlélteti az állítás, hogy egyelőre nem tudták eldönteni, hogy melyik hibrid kategóriát választják, a 8 MJ-ost vagy egy kisebbet. Számos más dolgot sem tudnak még, mivel most mennek az első éles tesztek olyan helyszíneken, ahol konkurensek is vannak.

DSC00157
Elég szűk a hely. A térdhajlat alatt pörög a KERS energiatárolója

Az mindenesetre már kiderült, hogy a sofőrök élete nem lesz egy leányálom. Az irdatlan hosszú motorháztető hátsó sarkainál kihozott kipufogócsövekből kivillanó lángcsóvák például elég zavarók éjjel, ezzel lehet, hogy még kezdeniük kell valamit. A leszorítóerővel és a végsebességgel elégedettek, állítólag az első kerékre jutó durva nyomaték sem rángatja nagyon a kormányt, bár ezt nehéz elképzelni, ha igaz a benzinmotor 600 lóerőre saccolt teljesítménye, amihez legalább még egyszer ennyi jöhet pluszban a KERS villanymotorjától.

DSC00160
Innen jönnek a zavaró lángok

Annyit bevallottak, hogy sajátos kanyarvételi technikát kell alkalmazni, a hosszú orral korán kell ráfordulni az ívre, és minél hamarabb vissza kell hozni az első kerekeket egyenesbe. Legalábbis valami ilyesmit mesélt a csávó, aki Genfben az autó mellett állt. A gumikopásról még nem tudnak (vagy nem akarnak) nyilatkozni, pedig az kritikus lesz az 1200-1500 lóerő körüli összteljesítménynél, ami az első kerekekre rászabadul.

DSC00169
Elöl brutál széles kerekei vannak

Akárhogy is nézem, ez a fura piros autó élénk színt visz majd Le Mans-ba. Nézni kell a versenyt, idén (is) őrült izgalmas lesz. A Nissan a negyedik erő, és bárhol is végeznek, örülök, hogy egy ilyen agyament koncepcióval oda mernek állni a rajtvonalhoz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.