2015.04.04. 17:11
27 hozzászólás

A Mitsubishi Klub Hungary facebook csoportjára linkeltek egy német hirdetést. Meg kell mondjam, többszörösen is megérintett. Hiszen a klub facebook-csoportjába is azért léptem be, mert Mitsubishi Sigma tulaj vagyok, már nagyon régóta. És a mobile.de hirdetésében pont egy Sigmát kínálnak, egy kombit, sok lóerővel. Nagy szívfájdalmam nekem, hogy csak a négyajtós Sigmákat gyártották a 24 szelepes motorral, a kombikba csak a gyengébb 12 szelepes V6-ot tették (most csak az európai piacról beszélünk, Ausztráliát és Japánt el sem kezdem).

Sigma1

Kombi-fetisiszta vagyok, a Sigmából is imádom a nagyseggű verziót, de sosem izgultam rá egy eladó példányra sem, mert mind kismotoros, és ezekbe az aktív futóművet sem szerelték. Ez utóbbinak egyébként biztos minden kombi tulaj nagyon örül, mert a légrugós aktív futómű költséges dolog tud lenni, a rugóstagok, a kompresszor és az egyéb biszbaszok botrányos pénzekbe kerülnek. De ez a kocsi a leírás szerint erős és minden extrával fel van szerelve. Valamit nagyon tudnia kell, ha a sokat látott klubtagok is kiszúrták.

sigma3

Arra gondoltam, a Mitsubishi 3000GT duplaturbós motorját tették bele, vagy más egzotikus megoldással tornászták fel 241 lóerősre. Aztán, a képeket nézve rájöttem, ez a legkevésbé érdekes információ. Először azt hittem a 177 lóerőt adta meg a tulaj kilowattnak, a rendszer meg átszámolta lóerőre. Filléres tuning. De azt írja, a 24 szelepes motort építette be. Igaz, alapból az is csak 205 lóerős. De mindegy is. Mert ami ennek a Sigmának a belsejében van, az elhomályosít mindent. Érdektelenné válnak a számadatok, a menetteljesítmények. Ez az autó K.I.T.T. japán-német reinkarnációja.

Stefan Khner nagy rajongója lehet a Knight Ridernek, évtizedek óta arról álmodott, neki is lesz beszélő autója, aminek az orrán vörös futófény pásztázza az utat. És megcsinálta. De nem egy lakkfekete Pontiac Trans Amből. Az csak egy kétajtós ál-sportkocsi. Ez viszont egy igazi kombi, nem kell kényelmetlenül ki-be kászálódni a sportülésből, van nagy csomagtere.

sigma5

Akiben felmerül a kérdés, hogy persze, megcsinálta, de minek, az most szégyellje magát. Mert inkább azt lenne jó tudni, ha már megvalósította ezt a furcsa lázálmát, miért adja el? És vajon komolyan gondolja, hogy valaki kifizet neki ezért 37 000 Eurót? Az közel 12 milla, de ha keményen alkuszunk, levihetjük tízre is. Ki lesz, akinek megér egy 22 éves japán kombi tíz millát? Értem én, hogy sok ledet épített bele, látszik, őrületes meló van a kocsiban, de akkor is.

Az extra listán ilyenek vannak: számkódos ajtózár. Két darab vízhűtéses autós PC (gondolom ezek vezérlik a sok bigyót). Beszéd felismerő és beszédgenerátor - az egész autót, még az indexeket, ablaktörlőket is simán lehet hangvezérelni. Van benne HHO generátor, a napfénytetőbe integrált napelemek, beszélő riasztó berendezés. Működő éjellátó rendszerrel rendelkezik, az infravörös kamera képét a kijelzőre továbbítja. Az ülést automatikusan állítja be, a sofőr súlya alapján érzékeli, ki ült be. Annyi szenzor és plusz funkció van beépítve, hogy ha valaki a teljes listára kíváncsi, kénytelen lesz emailben elkérni, mert a hirdetésbe nem is fért el minden, én is csak szemezgettem a felsoroltakból.

sigma2

Lehet nyafogni, hogy a műszerfal összes légrostélyát betömte emberünk valamilyen kijelzővel, így a szellőzés hatékonysága, különösen nyáron elég rossz lehet. De ez eltörpül a tény mellet, hogy a ledes kijelzők nem csak a valós információk megjelenítésére képesek, de show-üzemmódban előre leprogramozott módon villogva szórakoztathatják a közönséget. És ami a legfontosabb lényeg: minden szépen engedélyeztetve van, a szigorú német műszaki vizsgán az összes átalakítást bejegyezték a forgalmiba. Ha én lennék Michael Knight, egész biztosan erre cserélném le a vérszegény Trans Amet. Befér az egész család, végre nem azt az unalmas fekete fényezést kell nézni, ráadásul legendásan megbízható japán technikával krúzolhat az ember. Bár csak kicsivel közelebb lenne az autó, ezért szerintem még Karotta is bevállalná, hogy ismét mű-mellszőrt ragasszon magára. És a rendőrtől sem kellene félni, a kocsi full-legál.