Ez a Bugatti lesz a legjobb befektetés?

2018.06.01. 13:12
20 hozzászólás

A LEGO új Bugatti Chiron-ja nem olcsó, de a gyűjtők már most megőrülnek érte, pedig eddig senki nem láthatta, hogy néz ki. EDDIG.

Ez nem egy klasszikus, gyerekeknek szóló készlet, már úgy értem, nem a 18 év alatti gyerekeknek. Bár a Technic Chiron-nak nincs Bugatti-elődje, aminél, erősebb, gyorsabb és drágább lehetne, de a Porsche Carrera GT3 RS-hez képest bizony ez is nagyobb, drágább.

Ha ár-teljesítmény arányt nézünk, a Bugatti a jobb vétel, hiszen kb. 30%-os felárért kapsz 10 plusz hengert, lesz még két hajtott kereked, meg hát olyan menőséget is beletettek a készletbe, mint az igazi Chiron speciális kulcsa, a „Speed Key”. Ez a „Sebesség Kulcs” a Chironban feloldja (már, ha minden körülmény adott, azaz a kocsi minden rendszert leellenőriz, még a gumik korát is) a gyári 380 km/órás sebességkorlátozást és lejjebb ülteti a kocsit, behúzza a szárnyat, átállítja az első kerekek előtt terelőlapokat – mindent csak azért, hogy akár 420 km/órával hasítva tapasztalhassa meg valaki, milyen kétszer annyival kocsikázni, mint amire egy normál autó jó esetben képes padlógázon.

Oké, a Technic Chiron kulcsa ilyen trükköt nem tud, csak a hátsó spojlert mozgatja, de akkor is, ez egy elég klassz részlet, jópofán mutat a kis Technic elemekből készült bicskakulcs a kész modell mellett. Ami egyébként egy elég méretes darab, 1:8-as méretarányban 56 centi hosszú, 25 centi széles, és 3599 darabot kell összepattintani-csúsztatni, hogy minden a helyén legyen.

Természetesen mozognak a dugattyúk a W16-os blokkban, a kormány melletti váltófülekkel lehet kapcsolgatni a szekvenciális sebességváltót, rendesen működő független felfüggesztése van az összes keréknek. A modell alapvetően sztenderd Lego Technic alkatrészekből épül fel, csak a kerekek egyedi cuccok. Ez persze tök természetes, hiszen épp ettől LEGO, minden építőelem felhasználható valami más megépítésére. Igaz, sok olyan elem van, ami a Bugatti két kék árnyalatára van színezve, így ezek mégis csak különlegesek, mert legtöbbjük más készletben ebben a formában nem megtalálható.

A bemutató után azonnal meg lehetett vásárolni az első darabokat – a hivatalos LEGO store-okban és a LEGO.com online shopjában június 1-től cserélheti be fizetőeszközeit Bugatti Chiron készletre, augusztus 1-ig kizárólag csak itt lehet megvenni, de utána bármelyik LEGO-t árusító boltban vehet magának bárki egy Bugattit.

127 ezer forint nem kevés pénz, igaz, Bugattiért meg kifejezetten aprópénz. Ha a Porsche készletet nézi az ember, még akár befektetésnek sem lesz utolsó – már két évvel ezelőtt is sokan kettesével vették a dobozokat, csak hogy az egyiket megépítsék, a másikat meg vattába csomagolva elrakják az utókornak. Amíg ezt a posztot írom, már vagy három embert láttam kijönni a helyi boltból, hóna alatt a nagy dobozzal -egyikük, a Dániában élő ukrán srác, azonnal ki is használta a lehetőséget, és a Bugatti gyár mérnökeivel és a készlet egyik tervezőjével is szignáltata a doboz fedelét – azt hiszem, ez a szett lesz majd az egyik legdrágább, ha valaha is a piacra kerül.

Persze semmi nem áll távolabb az eredeti koncepciótól, mint hagyni az alkatrészeket egy dobozban porosodni – pont, mint ahogy egy mérnöknek fáj, ha az autóját nem használják, nem arra tartják amire való. A LEGO legózásra van kitalálva a sportkocsi meg sportkocsizásra, szóval tessék velük játszani, mert a birtoklás is része a mókának, de a játék, na az a legjobb az egészben.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.