Színezzétek ki gyerekeitekkel a szürke karantént varázsaltos versenyautókkal!

2020.03.18. 14:44 Módosítva: 2020.03.18. 17:05
6 hozzászólás

Az az egy jó van az olyan nyomorult válságokban, mint ez is, hogy csodás dolgokat hoz ki a rendes emberekből. Will Pierce egy amerikai illusztrátor, aki egy Airstream lakókocsiban él, és most a karanténban otthon ragadt kölkök kedvéért publikált egy rakás kiszínezhető autós rajzot. De még milyeneket! Olyanokat, amik a legmenőbb és legfontosabb autók vonalait satíroztatják át észrevétlenül a mit sem sejtő gyermeked szívére.

Nézd ezt Minit! Amíg surrog a grafithegy, meséld el róla, hogy a görög zseni bácsi, aki tervezte, pont ugyanígy skiccelte fel egy szalvétára az eredeti autó ötletét 61 éve, ahogy ti firkáltok most. Nézzétek meg, hogy ez a korai változat, aminek aprók a kerekei, hogy a lehető legtöbb hely legyen benne. Ha a gyerek nagyobb, moralizálhattok azon, hogy ma pojácáskodásból egy új Minire is akkora kereket kell tenni, ami mellett csoda, hogy még motor és emberek férnek bele egyáltalán.

Vizsgáljátok meg a lövedék formájú Talbot-tükröket, és próbáljátok megfejteni, miért számítottak sportosnak, mit csinálnak a levegővel. Nevessetek azon, hogy kívül van az ajtón a zsanér, mert olcsóbb, aztán ma már a kilincset is motorosan eldugják a Tesla-félék. Ha véletlen az is érdekli a kölköt, mi hajtja, meséld el, hogy mekkora szám volt akkoriban, hogy keresztben tették bele a motort, együtt a váltóval, és az első kerekeit hajtotta. Azt ki ne hagyd, hogy úgy ment, mint a veszedelem, és a gumibakos rugóin pattogva mindenkit megvert a Monte Carlo ralin vagy háromszor. Ezen a ponton rajzolhattok rá egy csomó kiegészítő lámpácskát, pótkereket meg rajtszámot, az még semminek nem ártott meg!

Aztán térjetek át a Porschékra. Miközben a 911 versenyautó légbeömlőit árnyékoljátok, elmesélheted, hogy ott nyeli a levegőt... a mi is? Vajon hová megy az a sok levegő, ha a motor nem is elöl van, mint a Miniben? Ha furák a sárvédőszélesítések, mutasd meg neki, mennyivel nehezebb kibillenti az egyensúlyából, ha nagy terpeszben áll.

Utána jöhet a 935. Mesélj neki Moby Dickről, és fejtsétek meg, mi köze lehet egy cetnek egy versenyautóhoz. Keressétek meg az uszonyok, szilák és szélesítések alatt ugyanazt a Porschét, amit az előbb színeztetek. Elmesélheted, hogy ez volt a világ egyik első bálnája, aminek lassításkor állandóan lángolt a feneke. Vitassátok meg, hogy ez lehetséges-e a tengerben.

Ha a lángoló puki bejön, ugorhattok is egyből a 935 K4-re, amin ott két turbó, ami egyrészt követeli a rárajzolt lángot, másrészt csodás alkalom, hogy elmeséld, hogyan lehetséges, hogy valami pont kettő csigától legyen sokkal gyorsabb. Aztán jöhet a 917K, ami úgy ment 400-zal, hogy a rövid farka végén, amiről a nevét kapta (Kurzheck) az két semmi kis lapocska csapta fel a levegőt, és akadályozta meg (hellyel-közzel) hogy felszálljon.

Aztán térjetek át a modern Forma 1-es autóra, és számoljátok meg, azon bezzeg hány és miféle szárny van. Örüljetek együtt, hogy az egyik rajzon eleve fejjel lefelé van, így elmondhatod, hogy kb 200-250 km/h körül azok a szárnyak olyan sok leszorítóerőt termelnek, hogy akár mehetne is így egy F1-es, fejjel lefelé, egy alagút tetején.

A Lancia Stratos ki ne maradjon! Mesélj a középre tett Ferrari-motorról, a sisak-formájú kabinról, és főleg arról, hogy olyan picike és lapos, hogy a prototípussal Bertone bácsi a lezárt sorompó alatt gurult be a Lancia gyár udvarára, miközben a munkások álmélkodva ünnepelték. Meséld el, hogy azért nyitható a szeme, mert a felfelé nyíló lámpákkal lehetett nagyon lapos orra egy sportautónak úgy, hogy közben a bekapcsolt lámpa a szabványos magasságról világíthatott, hogy jól lehessen látni vele éjjel.

Alakítsatok ki szent egységfrontot, hogy a bukólámpa az autóipar legcukibb csodája, és fogadjátok meg, hogy egyszer közösen visszahozzuk, akkor is, ha utcára kell vonulni érte, mert egyébként drága, rossz a légellenállása, és egy kicsit bibisek lesznek a gyalogosok, ha elgázolja őket. Mondjuk akit egy Stratos gázol el, az automatikusan a mennyországba kerül, csak sajnos kettő darabban. Jó, ezt a részét ne dumáljátok meg, csak azt, hogy nagyon alaposan körül kell nézni, mielőtt az ember átkel az úttesten - de ne keljetek át, ha nem muszáj, hanem maradjatok otthon, és színezzetek.

Ha van kedvetek, írjátok meg kommentben a saját érdekes autótörténeti meséiteket, sok kölök fog a földön medzsózni odahaza, legyen min gondolkodniuk brümmögés közben. És ha tudtok bármit tenni, hogy jobban teljen az idő mindenkinek, akkor ne habozzatok, és minden rendben lesz!

A letöltő link pedig Will rajzaihoz itt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.