Így nem bűn a tuningolt veterán Ferrari
Willy König hétvégente gyakran kérte el anyja Ford Taunusát, aki abban a hitben adta oda fiának az autót, hogy hétvégi kirándulásokra megy vele. Mindeközben Willy valóban közel volt a természethez, de annál is közelebb jutott a hegyi versenyekhez, amiken rendszeresen elindult. Egészen addig tudta titokban tartani, amíg a dobogó legtetején integető Willy képe bele nem került egy helyi újságba.
![](https://kep.index.hu/1/0/3749/37498/374980/37498017_11b7d8e9aa1088c5b5e3b53638a644db_wm.jpg)
Kiadó mágnásként sem tett másképpen, mindig a versenyzés közelében marad, mellette pedig megengedhette magának, hogy Ferrarival járjon. Amikor megvette az egyik első nyugat-német Ferrari 365 GT4 BB-t, nem volt elégedett a teljesítményével, ezért elkezdte reszelgetni. Annyira jól sikerült, hogy egyre többen kérték meg, csináljon nekik hasonló autót, így született meg a 80-as és 90-es években is meghatározó König Specials.
![](https://kep.index.hu/1/0/3749/37498/374980/37498021_c78bc09a9d84e0bef880c06795e4b7c4_wm.jpg)
1978 májusában érkezett meg ez a Ferrari 512 BB az Egyesült Királyságba, akkor még ezüst színnel és merész, kék Connolly bőr belsővel. Hét évvel később fényezték feketére és kapta meg a König Special cuccokat. A legnagyobb cserélt elem a gépháztető, amivel együtt a hátsó kerékjárati ívek is kiszélesedtek, beledolgoztak egy hátsó szárnyat és egy NACA légbeömlőt is. Ezzel együtt felkerültek rá a hozzá passzoló küszöbök és az első splitter a duplikált lámpákkal, ha a végtelenül menő bukólámpa nem volna elég.
![](https://kep.index.hu/1/0/3749/37498/374980/37498025_a88892c0fe6f718432a1ca340af15662_wm.jpg)
Egész újak alatta a 17 colos felnik, amik azért nem lógnak ki az összképből, mert a klasszikus ötágú Ferrari mintát követik, ezeket az Images Wheels készítette. Ettől függetlenül az egész autó távolról sem sok, egyszerűen csak annyira ott van a tömény 80-as évek hangulata, mintha szüntelen világítana felette egy neonreklám a narancssárga naplementében.
![](https://kep.index.hu/1/0/3749/37498/374980/37498031_da2339157b795d01dff7492db3a38e11_wm.jpg)
Picit fáj, hogy idő közben a kék bőrbelsőt is áthúzták, de a világosszürke sem mutat rosszul. Szép a háromküllős Momo kormány, a sok körműszer és kicsike, füles kapcsolók mindenütt. Az egészben úgyis a klasszikus, nyitott kulisszás váltó a legszebb részlet, benne a vékonyka pálcával.
![](https://kep.index.hu/1/0/3749/37498/374980/37498033_57f79c5dda818962e057a80196661f16_wm.jpg)
Berlinetta Boxer-t jelent ugyan a BB, de valójában a 4,9 literes motor egy 180 fokos hengerszögű V12-es. Az 512-es gyári változata 360 lóerős és 451 Nm nyomatéka van, ebből a König Special 450 vagy akár turbófeltöltőkkel 620 lovat is kihozott. A feltöltött változat 3,9 másodperces gyorsulást és 320 km/óra feletti végsebességet tud. Ez ma is dermesztően gyors volna. Nincsenek csigák ezen a feketén, de teljes felújítás után többre is képes, mint állni a garázsban.
![](https://kep.index.hu/1/0/3749/37498/374980/37498035_e16aa9c8fb1c1d3d437e0304f5b2bc5d_wm.jpg)
Valamivel több mint 920 darab 512 BB készült, és ezekből csak 101 autó lett jobbkormányos, de mégsem ez ennek a feketének az igazi különlegessége, hanem az, hogy nem a Turbo rágó papírján van.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)