2021.07.31. 10:42
8 hozzászólás

Megfizethető autók után az olasz Iso Automotoveicoli SpA egészen új irányt vett és a vállalat elnöke, Renzo Rivolta, valamint a Ferrari volt mérnöke, Giotto Bizzarrini előrukkolt egy igazi erős utazóautóval a lehető legjobb recept szerint. A formaterv a Bertone stúdiónál tevékenykedő Giorgetto Giugiaro műve és a vonalai elég kifejezőek. Igazi 60-as évekbeli utazóautó, aminek hosszú orrot és hátratolt kabint rajzolt, de nem csapta le a tetejét, hogy hátul is kényelmes legyen.

Szinte arca van attól, hogy ennyire széles a hűtőmaszkja és van egy kis szemöldöke a kerek fényszórók felett. Kopoltyúja nem csak az első, de a hátsó sárvédőkben is van a kerekek mögött, a kettőt pedig egyetlen nyílegyenes vonal köti össze. Nem csak nagyon finom és igazán úriasan elegáns autó az Iso Rivolta, hanem eszméletlen ritka ínyencség is.

797 darab készült belőle és a források szerint ennek nagyjából a fele már elpusztult. Sokan inkább a Ferrari és a Maserati gran turismoit nézegetik, pedig a Rivolta sem kevésbé stílusos. Bizzarrini kifejlesztett egy préselt és hegesztett acél vázat, ami kellően merev volt, további előnye pedig a költséghatékony gyártás.

Kettős keresztlengőkaros első futóműve van és de Dion felfüggesztése hátul, mind a négy keréknél tárcsafékkel. Akárcsak a De Tomaso, úgy az Iso Rivolta is amerikai motort csomagolt a gyönyörű, olasz ruhába. Ebben a Corvette-ből is ismert Chevrolet small block van, ami 5,4 literes, V8-as nagyjából 300 lóerővel. Ezzel 8,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra és a végsebessége alulról karcolja a 220 km/órát. Ettől függetlenül őrült menő a 300-is skálázott sebmérő a műszerfalán. Négysebességes Borg Warner kézi váltó és Salisbury önzáró differenciálmű van alatta, hogy vezetni tényleg élmény legyen.

Volpe Argentata Metallizzato ennek az ezüst színnek a neve, ami ezen a 94 ezer kilométer futott Rivoltán figyel. Különlegessége, hogy ez az egyetlen Iso Rivolta, amit magasságmérővel szereltek és pontosan ez az autó szerepelt a Torinói Szalonon. Az 1965-ös autónak eddig mindössze négy tulajdonosa volt és már átesett egy komolyabb restauráláson, de így büszkén lehet begurulni vele olyan eseményekre, mint a Le Mans Classic.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.