2021.08.30. 18:30
6 hozzászólás

Ha mindig a legújabb és a leggyorsabb kell, akkor ez a 911 Turbo nem sokat mutat, hiszen mostanra közeledik a 30 felé és bár nincs benne sok kilométer, csak valamivel több mint 31 ezer, azért nem egy tulajdonos alatt recsegett már a bőrülése. Ráadásul az aktuális 911 Turbo S mindent szakító 650 lóereje mellett ez a 380 szinte már kevés, ami garantálja, hogy elkerülik majd az ifjú focisták és a pózőrök. Mert ez a 964-es igazi ínyencség.

1994 márciusában gurult ki a Porsche gyárból a brunei szultán megrendelésére és innen már az is tudható, hogy az extrákkal egy árva percig nem spórolt. Annyira, hogy ez azon kevés 964 Turbo-k közé tartozik, melyet gyárilag az X88 kód alatt futó teljesítménynövelő csomaggal szereltek. 52 darab ilyen készült, aztán még több mint 100-at vittek vissza tulajdonosok, hogy a márkakereskedésben átépítsék az autókat.

18 colos Speedline alufelnik, négy kipufogóvég és a 3,6 literes, hathengeres bokszermotor 360 helyett 380 lóerős teljesítménnyel és 520 Nm nyomatékkal járt a csomaggal, amit a Porsche Exclusive részleg szerelt a Turbo-ba. Ezen kívül kizárólag a szultán Turbo-ja kapta meg a Horizon Blue nevű égszínkék metál színt, amihez sötétkék bőr belsőt választott.

Még a 2000-es évek elején került vissza Angliába a gyűjteményből, és ezután csapott le rá a 2009-es Formula–1-es világbajnok, Jenson Button. Több mint valószínű, hogy nem mindennapi ingázásra és boltba járni használta az autót, ezért néhány kavicsfelverődéstől eltekintve remek állapotban van. Igazi, hiteles, megóvott ritkaság, amiért nagy valószínűséggel bő 100 millió forintnyi pénzt csenget majd ki egy tehetős gyűjtő a Collecting Cars aukcióján.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.