Van mit megkívánni ezen a Focus RS-en

2021.11.17. 14:48
1 hozzászólás

Bármilyen kanyarban bármekkora tempót mindenféle dráma nélkül megbír és többek között ebben volt az első Ford Focus RS nagy mágiája. Elsőre kisebb tűzijátéknak tűnik, mint a hatalmas szárnnyal szerelt, összkerekes Escort, de a versenypályákon és a raliban is nagyot ment a Ford új kompaktja, melynek legegyszerűbb utcai változatait is egyszerűen jó volt vezetni. Az első generációs Focus RS eleve egy ritkaságnak készült, hiszen az épp 4500 fölé húzott darabszám előrevetítette, hogy lesznek belőle majd megőrzött példányok.

Nagyját ráadásul az angolok szippantották fel, így több mint az autók fele jobbkormányos, és ebből a szempontból egészen tipikus ez a 72500 kilométert futott RS is. Dokumentált előélete és érintetlen karosszériája van, a belteréből is kiirtották a használatból eredő kopás csíráját a kormány újrabőrözésével. Persze, ügyelve arra, hogy a karima oldalán a Sparco ülésekhez passzoló színű kék kötés legyen, mint eredetileg.

Fejlesztését a Ford mérnökei és a Milton Keynes-i Tickford Engineering csapata végezte, az autót a Ford 2,0 literes, négyhengeres turbómotorjával szerelték, bő 210 lóerővel és 310 Nm nyomatékkal, tisztességes Quaife sperrrel, a futóművébe Sachs lengéscsillapítók, a könnyű OZ felnik mögé pedig 1 G-s fékezőerőt is lehetővé tévő Brembo fékek kerültek.

Ahogyan a Focus bevezetésekor, úgy most is akadt egy kis probléma a névválasztással. 1998 júliusában a kölni bíróság a Burda kiadó kérésére utasította a Fordot arra, hogy a Focus név használatát hagyják meg az egyik magazinnak, végül sikerült megegyezniük, ezért a világ minden táján egyformán Focus lett az Escortot váltó kompakt. Az RS-t eredetileg Racing Focus néven adták volna ki, de a Racing Puma nem bizonyult túl sikeresnek, ezért végül a Rallye Sport rövidítése mellett döntöttek.

Akárcsak a Renault Clio V6, az első Ford Focus RS is nagyon jó úton halad abba az irányba, hogy öreg hot hatch helyett vágyott klasszikus legyen belőle, amire az ilyen makulátlan autók csak rátesznek egy lapáttal.

Nézd meg azt is, milyen lett az utolsó Ford Focus RS 350 lóerővel és összkerékhajtással!



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.