Igazi templomba járós Porsche ez a 911 Turbo

2021.11.28. 10:46
3 hozzászólás

Műszaki és vizuális szempontból hatalmas előrelépésnek nevezte a Porsche a 993-as 911-est, mely csak az alkatrészeinek 20%-át örökölte az elődtől és sokat javult a kezelhetősége is. Tehát pont az történt vele, mint a Porsche 911-essel szokott, szóval generációról generációra egy kicsit jobb lett. Ezzel együtt is ez volt az utolsó léghűtéses modell, finom formákkal és tökéletes arányokkal, összkerékhajtású Turboval.

1995-ben jelent meg a mindenütt eszeveszetten gyors, de mindennap használható 911 Turbo, aminek 3,6 literes, hathengeres bokszermotorja több mint 400 lóerős. Fokozottan lehet vele sietni, hiszen 4,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 290 km/óra a végsebessége.

Látványosan izmosabb a Turbo, mert a karosszériája is jóval szélesebb a Carrera modellek bódéjánál. Elöl az átdolgozott lökhárítók lehetnek gyanúsak rajta, hátul pedig egyértelműsíti a hatalmas hátsó szárny, hogy ide sok technika van bepréselve, aminek nagyon kell a friss levegő, de ott vannak a csavart küllős felnik is.

Óceán kékben, szürke bőr belsővel egészen elegáns összeállítás ez a 10 ezer kilométert futott 911 Turbo, amit még hétvégente is ritkán vettek elő, ezért néhány apró kavics nyománál több nem is zavar bele a makulátlan képbe. Oké, talán az amerikai előírások miatt szükséges gumibabák az index mellett és a rendszámtábla szomszédságában nem túl szépek. Viszont ennél frissebb ‘97-es Turbo kevés akad.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!