A Nissan Motor arra kérte egyes beszállítóit, hogy adjanak haladékot leszállított alkatrészeik kifizetésére – írta a Reuters a vállalattól kiszivárgott belső levelezésre hivatkozva. Az autógyártó áprilisban kinevezett új vezérigazgatója, Ivan Espinosa korábban bejelentette, hogy az értékesítési nehézségekkel küszködő céget alaposan karcsúsítani fogják.
A globális munkaerő-állomány 15 százalékát leépítik és bezárnak hét üzemet. A cél 3,4 milliárd dollár költség megtakarítása a következő két évben. A Nissan a 2024 márciusában végződött előző üzleti évében 4,5 milliárd dollár éves veszteséget könyvelt el és nem adott előrejelzést idei pénzügyi adataira.
Az érintett beszállítók, amelyektől fizetési haladékot kértek, az Egyesült Királyságban és az Európai Unióban tevékenykednek. A Reutersnek nincs információja arról, hogy a világ más tájain vagy Japánban hasonló intézkedéseket hozott-e az autógyártó. Annyit tudni, hogy egy világos alternatíva áll a Nissan előtt.
Azoknak a partnereinek, amelyek hajlandóak hitelezni, augusztus közepéig kamatostul megadják a tartozást. Azoknak, amelyek nem, bankhitelből fizetik ki a pénzét. A lényeg, hogy több készpénz legyen a Nissan kasszájában az értékesítés finanszírozására. Az ilyen típusú kérések egyébként nem szokatlanok a gyártók és a beszállítók kapcsolatában.
A Nissan esetében azonban felfestik a fizetésképtelenség rémét a falra. Legutóbb az előző üzleti év január–márciusi utolsó negyedében kért a japán autógyártó hasonló szívességet üzleti partnereitől. A céges e-mailek szerint a kérdés a vezérigazgatótól indult. A Nissan nem kívánta kommentálni a Reuterst értesülését.