Az öt legőrültebb Mercedes G63 AMG

2020.02.03. 17:02

A Mercedes-Benz G osztályának terepjáróját eleinte katonai célokra kezdte fejleszteni a Daimler-Benz és a Steyr-Daimler-Puch 1972-ben. Számos helyen Puch néven árulták, hiszen a grazi vállalat volt felelős a tervezésért, a Daimler-Benz pedig a megjelenésért és a tesztelésért. A civil közönség számára 1979-ben gyártották le az első modelleket, aminek különleges tulajdonsága volt még akkoriban, hogy három differenciálművel szerelték fel. Nem sokkal a megjelenése után még a Vatikánból is érkezett egy speciális megrendelés, a pápát is egy ilyen autóban akarták furikázni. A Papa G néven elterjedt autó ma a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeumban foglal helyet.

maxresdefault

Rengeteg változáson ment keresztül az autó, míg elérte a mai formáját, de ez még így sem elégítette ki egyes emberek igényeit. Szerencsére azonban különböző tuningműhelyek számos változatot hoztak létre a Mercedes hírhedt terepjárójából. Az eredeti G63 AMG sem éppen szolid megjelenésű, de az átalakított verziók brutális módon néznek ki. Az extravagáns autók közül a következők különösen kiemelkednek.

Sahara edition

A Mansory egy német tuningcég, célcsoportja az a réteg, ahol a kőgazdagság nem jár kéz a kézben a jó ízléssel. Jó néhány ízlésficamos Bentley, Ferrari, Lambó és egyebek mellett több G osztályos Mercedest is alakítottak már át. A Sahara névre keresztelt változaton első ránézésre csak az látszik, hogy terepmintájú fényezést kapott. Valószínűleg elég is lett volna, ha csak ennyit változtatnak rajta. Szénszálas elemekkel bővítették a karosszériát, és 4 extra fényszórót is szereltek a tetőre a sivatagi beütés erősítése érdekében. A 22 colos gumikkal viszont egy pillanat alatt ásná el magát a Szaharában, hiszen kifejezetten aszfaltra valók. Emellett eltérő dísztárcsákat tettek az óriási kerekekre, ami azon kívül, hogy szokatlan, borzasztó látványt nyújt. Összességében az autó külseje így is messze elmarad a belsejétől.

A terepminta folytatódik belül is, sőt, sólymok és szárnyak is tarkítják a kárpitozást. Az 5,5 literes, V8-as motort is átalakították, hiszen az eredeti 536 lóerős teljesítmény nem bizonyult elégnek. A felturbózott motorral 828 lóerőig és 1000 Nm-ig húzták az autó teljesítményét. Csupán 770 ezer euróért (kb. 260 millió forint) meg is lehet vásárolni.

Brabus B63S 6x6

2013-ban a Mercedes piacra dobta a hatkerékhajtású G63-at, ami már önmagában is elképesztő volt. A közel 6 méter hosszú, 4 tonnás monstrumnak 37 colos kerekei vannak, amik a lélegzetelállító látványon túl megnövelték az első és hátsó terepszöget is, előbbit 54 fokra, utóbbit 52-re. A terepjáró különlegességei közé tartozik még, hogy a gumik nyomását az utastérből is lehet szabályozni gombok segítségével.

A Brabus mindezek ellenére azt gondolta, fel kell turbóznia a szinte átlagos terepjárót. A V8-as, 5,5 literes motor a tuningolást követően 156 lóerővel gazdagodott, így 700 lóerőt tud, nyomatéka pedig 960 Nm-re nőtt. Így 7,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, ami nem is hangzik olyan rosszul, ha figyelembe vesszük, hogy közel 4 tonnás az autó. Az egész utasteret piros bőrkárpittal vonták be, így már passzolt a kirívó belső az autó külsejéhez. Az eredeti modell ára 482 000 euró volt, a Brabus átalakítása után már 573 ezerre (kb. 190 millió forint) nőtt.

Big One

A Fabspeed Motorsport amerikai tuningműhely és StretchCars nevű német vállalat közösen készített autóját a 2017-es genfi autószalonon mutatták be. A StretchCars luxusautók meghosszabbításával foglalkozik, és ennek a G Mercinek is az az egyik különlegessége, hogy 75 centivel hosszabb lett. Ezzel óriási helyet teremtettek a hátsó utasok számára, akik többek között kihajtható asztalt, táblagépet, fejhallgatót, és prémium hangosítást is kaptak. Az utasteret gyémánt mintájú, bézs bőrkárpittal vonták be, és elválasztófalat telepítettek az első és hátsó sor közé, hogy a privát szférát tovább erősítsék.

Összesen 10 darab készült a meghosszabbított G osztályból, melyeknek ára félmillió euró körül van, ami mai árfolyamon nagyjából 170 millió forint.

Brabus 850 4x4² Final Edition

2019-es genfi autószalonon mutatta be a Brabus egy másik felturbózott terepjáróját, amiből csupán öt példányt készítettek. Hatliteres motort szereltek bele, amivel az autó teljesítménye 850 lóerő lett, nyomatéka pedig 1450 Nm. Így is csak 4,7 másodperc alatt gyorsul százra, és 210 km/h-ra korlátozták a sebességét, hiszen a 23 colos kerekek valószínűleg nem bírnának többet. Arról nem is beszélve, hogy rendkívüli magassága miatt már az a sebesség is veszélyes. 60 centis hasmagasságát a portáltengelyek biztosítják, amiket a Brabus mérnökei direkt erre a modellre fejlesztettek.

A hatalmas terepjárót továbbá rengeteg szénszálas elemmel szerelték fel, és itt sem maradhatott el a tetőre szerelt LED-csík, és spoiler. Belterét fekete és kék bőrkárpittal vonták be. A sorozat korlátozott számú darabjainak ára egyenként 482 ezer euró, ami több mint 160 millió forintnak felel meg.

Páncélozott G63 Limuzin

Az Inkas Armored készítette el a tetőtől-talpig páncélozott, éjellátó kamerával felszerelt, 6 méter hosszú G Mercit. A kanadai cég autók páncélozásával foglalkozik, kínálatukban hatféle golyóálló burkolat közül lehet választani, erősség szerint. Az általuk készített G63 természetesen a legerősebb páncélzatot kapta, ami lövedékeken túl robbanások ellen is véd. Az 6-os fokozatú páncélhoz 820 kilogramm súlyfelesleg is jár, de a legerősebb védelmi csomaghoz képest még egész tűrhető a pluszsúly. Az 5,5 literes V8-as motor számára pedig nem jelenthet akkora problémát egy kis túlsúly. Az Inkas Armored nem hagyományos ballisztikus acélt használ, hanem könnyebb, speciális golyóálló burkolatot, ami lehetővé teszi, hogy kisebb súly mellett nagyobb védelmet nyújtson az utasok számára.

Az utastér is jelentős újításon ment keresztül, speciális varrással készült kárpit mellett helyet kap egy TV, motorizált minibár és szerszámosláda is. Természetesen az elsődleges szempont a biztonság volt a tervezéskor, éjellátó kamerát, riasztórendszert és tűzoltó berendezést is szereltek bele. A biztonságnak azonban ára van, 1,1 millió euróért (kb. 360 millió forint) lehet megvenni az autót.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.