Épphogy egy hete adtam vissza a Ford Focus tesztautót, és utólag kellett rájönnöm, hogy egy egészen komoly ziccer mellett mentem el. Az a helyzet, hogy nem próbáltam ki, mennyit megy a gép, pedig érdekes, hogy hol vannak az egyliteres, háromhengeres motor végső határai egy 1,4 tonnás kasztnival a hátán. A néhány napja megjelent tesztben arról meséltem, hogy minden prekoncepciómmal ellentétben 150-ről 170-ig egészen tisztességesen gyorsul a 155 lóerős hibrid kombi.
![TEST DRIVE FREAK - 2023 Ford Focus 1.0 EcoBoost Hybrid 155 PS TO](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4774/47743/477430/47743020_2ef27383e63fd0fa12a8465a240d10ae_wm.png)
A teszt alatt meg is jelentek a kommentek, amik a háromhengeres motor teljesítményét ekézik, pedig ez azért nem egy Wartburg. A hipertérugrástól messze van, és ebben a videóban is látszik, hogy 2-3 ezres fordulat között mennyire elfért volna még egy kis póver. Na de mit tud egy kövér padlóra az Autobahn híres aszfaltján?
Nem kellett volna már sokáig nyomnom a Focusnak, hogy elérjem a kényelmes határait. 180-ig egész élhető, ahonnan viszont megkezdődik a kilométeróra számlálójának egyre keservesebb vánszorgása. A videós 213 kilométer/óra végsebességig kínozza, ami egyértelműen nagyobb szám, mint amit a felvétel megnézése (és pláne az autó átvétele) előtt én tippeltem. Mondjuk felpakolva a Júlia-Alpokba továbbra sem ezzel indulnék.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)