2023.10.18. 16:26

A középmotoros Corvette C8-ból létezik normál és pályára hangolt Z06 verzió is, ám mindenki tudja, hogy a ZR1 lesz a csúcsok csúcsa, hiszen pont azért került hátra a motor, mert az előző ZR1-nél többet orrmotoros platform nem tudott volna az aszfaltra rakni. Aztán újdonságként jön majd a hibrid Corvette Zora is, úgy ezer lóerővel.

Corvette ZR1 testing on the Nürburgring Nordschleife 0-14 screen

Ha érdekel, milyen egy ezer lóerős, középmotoros hibrid szupersportautó, a friss és  teljesen exkluzív Lamborghini Revuelto tesztünket ajánlom, tele jó képpel.

A Nürburgrinre évente többször is felengedik a különböző autógyártókat, hivatalosan zárt tesztnapok keretein belül. Sokaknak fejlesztési központja is van a pálya mellett, hogy ezekben a körökben a maximumot hozhassák ki a Nordschleifén töltött értékes órákból. A körrekordok sem maguktól születnek, a legutóbbi validálási bulin pedig feltűnt a General Motors is, méghozzá gyári rendszámos Corvette ZR1 prototípusokkal.

Az iparági pletykák szerint az új ZR1-nek 850 lóerő lapul majd a közepén, köszönhetően egy duplaturbós V8-as hajtásláncnak a nyolcsebességes duplakuplungos váltóval.

Más kérdés, hogy újdonságként nem ez lesz a Corvette-család csúcsmodellje, hiszen készül már az összkerékhajtású, hibrid V8-as Zora is, a technológia ismeretében ezer lóerős becsült teljesítménnyel. Addig viszont itt az ZR1 prototípusa, viszonylag kevés álcázással a G-osztály, az A110 és egyéb jövőbeli csodák között a Nürburgringen.

Nagy szárny és az első tengely felett is agresszívabb aerodinamikai csomag, valamint a kötelező zajcsökkentő kipufogóvégek. Kérdés, hogy Európában egyáltalán árulják-e majd, vagy itt csak a Zora rúghat labdába, mint extrém amerikai szupersportautó.