Véget ér az Opel Frontera gyártása

2003.06.13. 06:58

A GM Europe terepjárója 12 éves pályafutás után búcsúzik. A Frontera, amely az Isuzu MU/Rodeo típus átdolgozásával született, 1991-ben mutatkozott be, és Európában valamint Ausztráliában került piacra Opel, Vauxhall és Holden emblémával.

 
   
   

A Frontera elsősorban belső kialakításában és motorválasztékában különbözött a japán eredetitől és a szintén az Isuzunál gyártott Honda Passport típustól. Elemzők szerint a típus sokat segített a terepjárók szélesebb körű európai elterjedésében: 1992 és 1995 között ez volt Európa legkelendőbb terepjárója. A Frontera legjobb éve 1993 volt, ekkor 37.500 példány kelt el belőle. A minőségi problémák ellenére összesen 285.000 terepjáró készült az angliai Lutonban, de az utóbb években az egyre modernebb konkurens típusok megjelenésével drasztikusan csökkent a jelentősége. Jellemző, hogy 1999-ben még 33.000 autót adtak el, míg 2002-ben már csak 9.000 példányra volt igény.

A modellcsalád utolsó fennmaradó darabja, az Isuzu Rodeo a hírek szerint még 2004 nyaráig gyártásban marad, ekkor váltja fel a Chevrolet Trailblazerre épülő Ascender. Azt egyelőre nem tudni, hogy a Fronterának lesz-e utódja, vagy a GM Europe egy időre terepjáró nélkül marad.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.