Elkészült az új Audi A4

2004.09.07. 10:36

Ahogy arra számítottunk, az új dizájn a Nuvolari quattro által megteremtett vonulat újabb reinkarnációja, az A3-ason és A6-oson már alkalmazott, jellegzetes keretbe foglalt orr-részt megkapta az A4-es is. Az első lámpatestek alul hullámos, bentről kifelé keskenyedő vonalai még jobban elválasztják az új modellt elődjétől, sokkal karakteresebb arcú, meglepőbb külsejű az új A4. Szerencsére a forma átalakítása nem állt meg az első kerekeknél, első blikkre teljesen auditlan a szinte egyenes, magas övvonal, és a hátsó nem lekerekített, inkább élesen levágott vonala. A hátsó lámpákat is ívesen kanyarították, a hátsó panel és a csomagtartó találkozásánál a legszélesebbek, majd mindkét irányban enyhén elkeskenyednek.

A viszonylag laposra vett ablakokkal és alattuk a hangsúlyozottan tömör, izmos karosszériával az autó magabiztos útfekvést és az idő eldönti, milyen kilátást biztosít. Az összhatás szokatlansága mellett mindenesetre sportos, kicsit talán az első 156-os Alfára emlékeztet, persze nem a részleteket, hanem az egészet egyben vizslatva. Belül új vonulatot képvisel a kormánykerék kialakítása az alumíniumgyűrűbe foglalt légzsákkal, ebből az anyagból készülnek a kilincsek is, és egyáltalán, számos egyéb helyen található alubetét az összes variáns belsejében. Megnőtt a csomagtér, már 460 litert pakolhatunk az A4 fenekébe, az Avant csomagszállításra kijelölt részének térfogata lehajtott ülésekkel 1184 liter.

Már a forgalmazás kezdetekor rendkívül gazdag motorválasztékból csemegézhetnek a megrendelők, a motorok mindegyike teljesíti az Euro-IV-es normát. A sor eddig is alkalmazott és bevált egységekkel kezdődik. Belépőmodell az 1,6-os benzines 102 lóerővel, ezt követi a 130 lovas, kétliteres négyhengeres, és az 1,8T 163 lóerős változata. Az A4-ben újdonság a 2,0 FSI turbó (200 LE), a V6-os 3,2 FSI (255 LE).

A dízeleknél kimarad az 1,9 PD TDI, helyét átvette a szintén befecskendező fúvókás, 140 lóerős kétliteres. Mellé társul az A8-as és A6-os limuzinokban pár hónapja bemutatott hathengeres 3,0 TDI, common-rail technológiával, 204 lóereje nem annyira rémisztő, 1400 és 3200 1/min között leadott 450 Nm-es nyomatéka azonban minden bizonnyal brutális vonóerőt biztosít. Nagyjából 2005 elejétől kínálják a két dízel részecskeszűrővel szerelt változatait, de már az első modellekbe is bekerül a berendezés későbbi csatlakoztatásához szükséges kiépítési pont. A választék csúcsa az S4-esbe szerelt 344 lóerős V8-as.

A különféle motorokhoz öt- és hatfokozatú kézi, valamint a folyamatosan változó áttétellel dolgozó automata váltó, a Multitronic is rendelhető. A sportprogrammal kiegészített, hatsebességes változatban készülő Tiptronicot a négykerék-hajtású quattro modellekhez lehet majd megrendelni. Alaposan átdolgozták az első és a hátsó futómű karakterisztikáját, több alkatrész átkerült az A6-osból és az S4-esből, és áthangolták a rugók és lengéscsillapítók beállításait is, de erről bővebben majd a teszteken.

Közepesen gazdag felszereltséggel vértezték föl az új középkategóriás modellt: alapáron kerülnek be az előfeszített és erőhatárolt övek az első üléseken, bekapcsolásukra figyelmeztető berendezéssel kiegészítve, elöl aktív fejtámlákkal, szakaszosan nyíló első, és fejeket védő oldallégzsákok. A villanyablakok csak a 2,0 T FSI és a V6-os motorokhoz járnak minden ajtóhoz, de minden modellhez járnak a motoros mozgatású első visszapillantó tükrök és a távirányítású központi zár. Mostantól az A4-eshez is megvásárolható a multifunkciós MMI kezelőfelület.

A tizenötféle különböző külső fényezés közül öt szín teljesen új, összesen nyolc nyári és három különféle téli felni közül választhatnak a vevők, a legnagyobb 7,5x17J méretű alufelnihez 235/45 R17-es gumit javasolnak. Természetesen a limuzinhoz és a kombi Avanthoz is számtalan S-típusú kiegészítőt kínál az Audi, segítségükkel a vásárlók egyedien sportosra szabhatják kis kedvencüket.