Jön az átdolgozott a Mazda RX-8

2009.07.27. 11:14

Csak Európában számít újdonságnak az átszabott Wankel-kupé, Japánban és Észak-Amerikában egy ideje már ezt a változatot lehet kapni.

Az RX-8-ason csupa apró finomítást végeztek a Mazda mérnökei. A legfeltűnőbb különbség a korábbi kivitelhez képest az átdolgozott orr-rész: nagyobbak lettez az első légbeömlők, és igazítottak a fényszórók formáján is. Hátul is változik a kép, lecserélték a lökhárítót, a lámpák belső szerkezetét, és megnövelték a kipufogóvégek méretét is. Az összkép nem változik jelentősen, de az átalakítások nyomán a 2+2 ajtós kupé megjelenésében jobban illeszkedik a jelenlegi Mazda választékba, és az új változat légellenállásán is sikerült javítani egy keveset: a formatényező értéke 0,3-ra csökkent.

Az 1,3 literes, kéttárcsás Renesis motorhoz nem nyúltak, igaz, a megújult RX-8-asba már csak a legerősebb, 231 lóerős kivitelt építik be, megnövelt kenőolaj-mennyiséggel. A hajtásláncot viszont több helyen is módosítják. Rövidebb lesz a differenciálmű áttétele, és merevebb kardánt építenek az autóba, így csökken a rendszer vibrációja és zaja, és valamelyest javul az autó gyorsulása is, bár ez számszerűen nem jelentkezik a menetteljesítmény-adatokban. A sportkocsi továbbra is 6,4 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, és legfeljebb 234 km/h-val haladhat. A váltó fokozatának kapcsolás-érzetét karbon szinkrongyűrűkkel javítják. Merevítettek a karosszérián is, átdolgozták a futómű geometriáját és változtattak a hangolásán, így állítólag a stabilitás és az irányíthatóság romlása nélkül sikerült kényelmesebbé tenni az RX-8-ast. Nagyobbak lettek az első féktárcsák és közvetlenebb a kormányzás.

A belső teret is igyekeztek modernizálni: kicserélték az üléseket és átalakították a műszerfalat. A felszereltségen is javítottak, többek közt új Bose hangrendszert és Bluetooth kapcsolódásra képes gyári kihangosítót kap a típus. A változtatások sorától nyivánvalóan azt reméli a Mazda, hogy a 2001-en bemutatott sportkocsit, amelyen már kezdett látszani a kor, még néhány évig piacon tarthatja, míg el nem készül az utód, nagyobb hengerűrtartalmú, erősebb motorral és korszerűbb formatervvel.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.